16e dag Transport naar Cartagena des Indes - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu 16e dag Transport naar Cartagena des Indes - Reisverslag uit Cartagena, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

16e dag Transport naar Cartagena des Indes

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

21 Augustus 2023 | Colombia, Cartagena

4 augustus

Iedereen blij dat we weg konden, weer een andere bus dan eergisteren. De chauffeur moest eerst terug naar Santa Marta en daarna door naar Cartagena des Indes, een tocht van bij elkaar 8 uur, maar wel een langere stop onderweg bij een wegrestaurant dat er wat speciaal uitzag. Hoe dichter we bij Cartagena kwamen, hoe meer zicht op zee, en er was duidelijk te zien dat er hier ook aan visvangst werd gedaan, De eetstop was dan ook bij een speciaal bouwsel, een soort van pretpark met allemaal terrasjes en aan de kant van de weg ook winkeltjes, De reisleider had weer iets gezegd wat later niet bleek te zijn doorgegaan, zo van we lopen ook nog even naar het strand; het was gewoon veel te warm. Maar ik was de groep kwijt omdat ik te veel foto's had gemaakt van de gekkigheid wat er te zien was, en dacht nog, ze komen zo terug van het strand. niemand...... Tot er iemand tot de ontdekking kwam dat ik er niet was, ze bleken boven te zitten, er was ergens een trap.... Ik heb maar geen vis besteld, maar ook niet een koekepan met veel te veel rundvlees te lang op de bbq, hield het bij kip. Nou dat was veel kip, maar veel te droog en hard. Niet voor herhaling, kostte niet veel, was dus ook niet te veel van te verwachten. Gelukkig wel de fruitdrank MET melk, dat stond niet op de kaart, wel met water. Na even aandringen en het kwam; de waterdrinkers jaloers...

We zouden ook nog een vulkaan te zien krijgen, dat bleek een heuvel met inderdaad een vulkaan vorm, en daar komt dan warme modder naar boven. Er was verder niets te zien, en die modder op je gezicht daar was geen belangstelling voor, gelukkig want dan had ik daar ook weer op moeten wachten. Ik denk dat de vulkaan die dag een wat koude nacht had gehad, er waren ook geen locali die bemodderd wilden worden, daarom doorgereden naar het hotel in Cartagena.

Leuk hotel met zelfs in de open binnenplaats een soort badkuip voor Cleopatra, een mini zwembadje. Mijn kamer was naast de receptie en alles zag er mooi uit, speciaal de vloeren; prachtige vloertegels.

Toen het buiten al donker was, kwam er ook al een gids, die ons meesleurde de feeststraten in, wat te veel geklets over de verschillende bouwstijlen, Cartagena is door verschillende partijen bezet geweest. Voor het goud, het langst door de Spanjolen, die al het goud bewaarden in een enorm fort om het naar Spanje te vervoeren. Jammer voor hen, een Piet Hein, waarschijnlijk geen voorvader van Appie heeft zo'n schip gekaapt en al het goud naar Holland gebracht, fijn om er zelf munten van te slaan, geen spaanse matten maar degelijke hollandse dukaten en leeuwendaalders. Als het met internationaal voetballen wat beter gaat, wordt er nog over gezongen, althans in mijn jeugd, het is nu knokken met de supportes van de andere partij.

De rondleiding ging de volgende morgen verder, we aten in een enorm restaurant, nu eens één tafel zat dus tussen twee partijen in, met een enorme koude airco in de nek, maar wel de manga melk ook in een grote kan, waren drie volle glazen. Was lachen bij de anderen maar toen die een tweede glas gingen bestellen bleken zij veel duurder uit te zijn dan ik, dat heet de hollandse koopmansgeest. Lekker puh.

• 21 Augustus 2023 - 22:41

Rob En Annemie Franssen:

Als ik het zo lees is het eten niet van hoogstaand niveau[e-1f612]

• 22 Augustus 2023 - 15:27

Elly:

Hallo Eugène

Wat een verhalen en belevenissen!

Ik begon echt enthousiast te worden voor Colombia. Ik ga en nog even over nadenken.

Voorlopig ga ik in september 11 dagen rondreizen door klassiek Griekenland om het reizen niet te verleren.

Benieuwd naar je foto's

• 23 Augustus 2023 - 14:11

Ineke:

Een heel afwisselende reis! Geen saai eten en een saaie - iedere dag dezelfde slaapplaats. Avontuur!.[e-1f603]