Kyoto 2e dag - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Kyoto 2e dag - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Kyoto 2e dag

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 September 2024 | Japan, Kyoto

Het begon al vroeg, hoewel we 'pas' om 8.30 uur zouden vertrekken was ik toch om 6 uur opgestaan, douchen, scheren hier met ouderwetse mes en schuim, dat wordt geleverd door hotel, evenals tandenborstel , die ik niet gebruik, poets met mijn hollandse mondschrobber, een haarkam annex borstel, die neem ik iedere dag mee. En dan nog andere zaken die een mens moet doen om netjes beneden te voorschijn te komen uit het verblijf. Om 6.45 sta ik beneden, je kan kiezen uit 4 verschillende eetzalen, de andere zalen gaan pas om 7.30 beginnen met het bijslepen van de reeds weggepakte voedings- en drinkspullen. En dan sta je al in de rij. het bleek later vandaag waren er 10, ik schrijf het ook in letters tien dus, groepen die zouden vertrekken, voor de koffers waren er allemaal vakken gemaakt. De schoonmaakafdeling had dus een heel drukke dag, want ze vragen of het mag dat ze alleen handdoeken e.d. vervangen. Maar goed ik kon gelukkig wel snel naar binnen, toen ik omkeek met mijn blad gevuld met koffie, yoghurt met mandarijnstukjes en inlands weet niet hoe het heet, maar de wachtrij was enorm, (toen ik wegging bij de andere drie verstekpunten ook, dus kom vroeg in dit land om je ontbijt te krijgen.

Wel terug naar boven, dat ging snel, later weer naar beneden dus niet door al die koffers met begeleiders omdat bij hun bus te brengen. Nadeel van groot hotel met veel kamers.

De bus kwam voorrijden en een lang stuk rijden, en heel merkwaardig voor ons, ik had het vorige week dus nog niet goed gezien, meer dan een uur over een autoweg niet op de grond, maar als het ware een lange brug, en vaak ook nog door een tunnel..

Na onderbreking de tekst was weggevallen, want ik ging typefouten corrigeren. Van nu af doe ik dat niet meer tot ik thuis ben en daar alles goed kan zetten zien jullie dus rare tekst of ergens schrijffouten dan kan ik dat Nu niet corrigeren,

Na ruin een uur aankomst in dorp met de naam Arashiyama vol met winkeltjes oh jee toeristenfuik, en jawel groot parkeerterrein bij een tempel. Iknog denken dat wordt de tempel van de dag, welnee doorlopen en linksaf het bos in. Niet bos wat wij kennen maar een heus bos van bamboe, alles heel hoog en kaarsrecht. Aan de eerste rijen voor de bezoekers was het niet te zien maar die stammen worden als ze op goede lengte zijn, en dat is gauw, want bamboe groeit per dag, dan zagen ze het om drogen het en weer een paal voor afzetting van de weg of andere zaken bij het bouwen, je kan er steigers mee opzetten. Het was dan wel bewolkt maar ook benauwd warm, dus maar terug en niet mee de hoek om want er was dan nog een rivier. Dat hebben we in Maastricht aan de.........(zelf invullen) ook en daar dan wel een oude houten brug. Dat heb ik dus gemist.

Bij het teruglopen zag ik iets wat ik niet meer voormogelijk zou houden, maar hier in J kan dat dus, slavenarbeid, jonge kerels die van die trekkoetsen moeten voorttrekken met dikke dames en heren er in die te lui zijn om te lopen. En niet een maar zeker vijf van die dingen gezien, gewoon belachelijk dus

Wij weer de bus in, terug rijden in de richting van Kyoto en wel naar Nara ,want er stonden nog een paar dingen op programma. eerst iets happen bij een winkelcentrum, koffie (heel goede koffie zelfs) en kijk maar wat u wilt happen doen we even opwarmen: ik twee soort broodjes gevuld met iets kruidigs. Weer terug met de bus, die dan moet komen aanrijden want al die bussen van het begin volgden dezelfde route. En dan niet bij volgende plek van bezoek afzetten meer honderden meters eerder. Dus uitstappen de Japanse gidse met haar rode vlaggetje ging weer oefenen voor de OS van 2028, onderdoor een tunnel waar is ze, oh daar verderop, en toen de herten, bij de grote Todaji tempel wonen ook herten en die krijgen na aankoop van maar liefst 200 yen van de gelovigen een soort stroopwafel zonder stroop in de bek geduwd. Knauw knauw en weer die neus of een ander. En nog meer bezoekers want die waren al eens in het grote bos geweest ik ben maar niet naar binnen gegaan, er staat daat het volgens hen grootste bronzen Boeddhabeeld, weet niet of dat zo is, maar kan me dan ook niets schelen. Laat ik zeggen ik heb mooiere beelden gezien en ook gelezen dat er bij Tokio ook een groot beeld staat. Zien we daar wel, heb toevallig dit keer niet de meetlat mee.

Weer teruglopen en met de bus naar Kyoto, achteraf helemaal niet ver van ons hotel ik denk dat ik morgen vroeg terug ga, want daar natuurlijk helemaal druk, op zondagmorgen en ook heel vreemd, geen toegangskaart nodig, zit al in de reisprijs (leuk voor dictee ei en ij in een woord). Weer toeristen winkelstraat door, en daar was het dan, weer een punt van de Bucclet list: de rode Tori gang, bij de Fushimi Inari schrijn. Prachtig alleen jammer al die dames met hun pruilmondje en hun vingertjes in V, of nog erger met hun tweën dan die V's aan beide kanten. Ik had al in de reisgids gelezen gewoon doorlopen, die foto maken ze op hun telefoon, en verderop zie je die dames niet meer, want ja waarom die Tori er zijn enz dat weten ze niet, hebben niet opgelet op school, want zaten daar ook op scherm van telefoon te kijken,. Het was prachtig en ik hoop er morgen met een taxi vroeg er naar toe kan ik alles rustig bekijken want naast de tori was er natuurlijk meer.

Wellicht heb ik nog een bezoekje vergeten, dat zie ik straks wel als ik op de website van de organisatie kan kijken wat er op programma staat.

Voor nu tot morgen en niet schrikken van de typefouten. Morgen is een vrije dag, ik zou voor 6000 yen mee kunnen in zo'n bootje de rivier af met stroomversnellingen en regenjas en iets voor je hoofd want je wordt natuurlijk helemaal nat. Nou dat doen we dus niet.


  • 15 September 2024 - 16:44

    Neef Dees:

    Een mooi programma ! Je gaat niet de stroomversnelling in morgen ? Lijkt me een verstandig idee. Op een vrije dag kun je mooi uitrusten en soms vind je iets leuks als je op zoek gaat.


  • 15 September 2024 - 20:09

    Angele:

    We lezen met gemak over die typfouten heen , daar geen zorgen voor !

    het is een druk reis programma .dus morgen maar even een kleine pauze inlassen ! En nat worden op een boot heb je vast al eens eerder op een reis ervaren .

    groetjes Angele


  • 16 September 2024 - 09:35

    ELLY :

    Als ik het goed lees doe je het morgen helemaal niet rustig aan maar ga je vroeg per taxi naar de gang met Tori bogen !

    Wel even bij de reisleiding melden wat je van plan bent hoor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 33
Totaal aantal bezoekers 250265

Voorgaande reizen:

06 September 2024 - 26 September 2024

Japan rondreis

03 April 2024 - 25 April 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: