dag 4 Naar Girardot - Reisverslag uit Girardot, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 4 Naar Girardot - Reisverslag uit Girardot, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 4 Naar Girardot

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

02 Augustus 2023 | Colombia, Girardot

23 Juli

Prima ontbijt in hotel, chocolademelk, en ook nog goed geslapen.

Al weer vroeg met de bus naar een voormalig klooster. Het was een zondag dus druk bij de kerk, de priesters alleen nog in het zwart, geen jurk en ook geen patersoutfit. Was een mooie pandtuin, de kerk was vol voor de H Mis, dat is kort samengevat wat er te zien was. Niet echt imposant, maar als je er toch in de buurt bent.... En achteraf in de folder wordt het klooster genoemd, maar waar woonden de paters of de nonnen dan, niets van gezien. In feite een grote kerk met een tuin er bij.

Naar een echte wijngaard, ja er wordt ook aan wijn gedaan in dat land, veel wijnstokken nu nog helemaal kaal, duidelijk dus dat de seizoenen vlak bij de evenaar anders zijn dan in Nederland. Alles werd uitgelegd, er werden ook 4 flessen opengetrokken als proefwijn. Je kon het daar niet fatsoenlijk uitspugen zoals ik wel mocht doen op de wijncursus jaren geleden, heb er alleen aan geroken. Zal wel goed zijn met dat vocht, ze kwamen ook met een enorme schaal met hartige snoep, ik keeg een fles limonade.

Het was nog een lange rit voor de boeg, vertrokken en doorgereden, zodat toen men wel aan een tussenstop toe was er in de restaurants langs de weg geen plaats was. De Colombianen gaan op zondag autorijden en dan uitgebreid eten in een wegrestaurant. Grote koekepannen per persoon op tafel met heel veel vlees. Kon wel een vies broodje kopen, broodje zelf was niet vies, maar het beleg, dus dat was goed voor de lijn zullen we maar zeggen. Weer een zelfde soort hotel als gisteravond en in het dorp ook nog een goede maaltijd gehad. Het was een reisdag niet echt opzienbare dingen te zien, wel mooie natuur.

• 02 Augustus 2023 - 18:42

Rob En Annemie Franssen:

Wijn moet je doorslikken Eugene...

• 04 Augustus 2023 - 10:53

Angele:

Hoi Eugene .

haha .

jammer dat ik niet bij die wijn tasting was .

ik had er graag van geproefd .

super bijzonder . Wijn uit Columbia !

de druiven beginnen hier ook goed te verkleuren , maar het zal nog even duren voordat ik er wijn van kan maken .

geniet van jouw reis

groetjes Angele

• 07 Augustus 2023 - 17:58

Olga:

Als ik zo al je reisverslagen van de afgelopen jaren lees, altijd vroeg opstaan....pfff

En dan heb je een relax moment met wijn, ben je van de blauwe knoop.

Genieten doe jij altijd en als er weinig opzienbarends te zien is weet je er voor ons altijd wel een mooi reisverhaal van te maken. Geniet en we leven 7 augustus.

Hartelijke groeten, Olga

• 07 Augustus 2023 - 18:08

Mark:

Flinke afstanden moet je afleggen.

Ga je nog naar Cartagena?

• 08 Augustus 2023 - 07:43

Ben:

Leuk om te lezen. Hier in Maastricht is het koud en veel regen. Eugene geniet nog van je vakantie. Groetjes Angelique en Ben