Naar Beppu - Reisverslag uit Beppu, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Naar Beppu - Reisverslag uit Beppu, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Naar Beppu

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

11 September 2024 | Japan, Beppu

Beppu: jullie moeten maar op kaartje hier links kijken, we zijn vanmorgen eerst anderhalf uur gaan rijden over de snelweg, en daarbij minimaal 80 tunnels gepasseerd. Ze hebben hier aan de wegenbouw dus heel veel werk gehad.

We kwamen aan zee, dat realiseerde ik me pas later, want de ferry waarmee we naar de overkant zouden varen was wel wat groot voor een pleziertochtje, en ja er konden zowel bus als auto in. Het was een beetje als in Griekenland met de ferry naar ander eiland, en hier ook we nemen de bus mee.

Ander eiland, want we zouden naar de heet water bronnen gaan en daarvoor naast een vulkaan in de buurt, hier nog ondergronds, en er was ons stoom beloofd en vreemd gekleurd water. Alle beloftes ingelost. Voor het verlate middageten een soort wegrestaurant, geen Engelse uitvoering van het aanbod, maar onze Japanse mevrouw wees op het eerste artikel. Laat dat nou zijn waar ik de hele week al naar had gezocht: de soep der soepen, eerst komt deze soep: Ramen dat is soep met heel veel sliertjes zou Pipo de Clown hebben gezegd, daarna de erwtensoep bij wegrestaurant bij Staphorst en drie de erwtensoep van mijn moeder, te veel werk om het voor mij alleen te maken. En dan nog, maar waar koop ik Surinaamse pindakaas (met veel sambal er al in), dat was De soep van tante Huub. Maar de Ramen soep hebben we gehad, met heel dikke slieren.

Weer verder, prachtig uitzicht nu voor het eerst de rijstvelden zijn geel gekleurd, de oogst zal binnenkort beginnen, en hopelijk niet om er die vieze Sake mee te maken.

En nu hier in Beppu, we krijgen Buffet aangeboden en moeten daarna voor we gaan slapen allemaal het bad in. Ik kreeg al een Yukatan om aan te doen. Morgen weer terug met de Ferry en door naar Hiroshima.

Ik had op internet NOS al gelezen storm maar niet in Limburg, zo hoort het ook als ik er niet ben geen rotzooi maken op mijn stoep. Hier in Japan is het of storm of aardbeving ze zitten er helemaal klaar voor, heel veel raadgevingen voor wat je moet doen als het toch mis gaat, maar laten we hopen nu ik hier ben, houden de weergeesten zich rustig.

Totaal vergeten ook nog een bezoek aan een prachtig park en een Shinto tempel. Eerst allemaal les wat we moesten doen als we bij die tempel waren. Wel beetje moeilijk: lepel in re hand, water in linker hand gieten, lepel naar links en water in re hand, gieten water in linker had kuitje en wat opslurpen en uitspugen en de steel van de lepel met de rest van het water. Niet te volgen er was daarom voor de toeristen een beeldverhaal, niet met Nijntje maar een mooie Japanse dame.

• 11 September 2024 - 11:41

Rob En Annemie :

Mooi verslag veel te beleveb daar!