Titicacacmeer en ommelanden - Reisverslag uit Puno, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Titicacacmeer en ommelanden - Reisverslag uit Puno, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Titicacacmeer en ommelanden

Blijf op de hoogte en volg Eugene

25 April 2015 | Peru, Puno

Zoals ik gisteren al beschreef, ik las het op weblogs van voorgangers hier in Peru, de tocht op het Titicacameer is een georganiseerde toeristenfuik.
Maar laat ik beginnen bij het hotel: een heel mooi hotel en voor het eerst ook wifi die het ook op de hotelkamers doet, vandaar dat ik nu de mogelijkheid wat meer te schrijven en foto's te plaatsen.
Vanmorgen en bij het ontbijt en bij het weggaan was er weer die groene blaadjesthee. Bij het ontbijt uit theezakjes, beneneden in de hal kon je je lege fles water eerst wat vullen met blad en dan was er heet water. Ik ben vergeten er suiker in te doen, thuis bij de thee nooit suiker; het resultaat was dus wel wat bitter, wellicht ook te veel blad, of verser blad; de fles heb ik niet helemaal leeggedronken. We zitten hier toch maar op 4600 m hoogte.
Met een luxe minibus, de stoel zou ik zo willen meenemen voor thuis, langs de basiliek (daarover straks meer) naar het meer. Ik denk dat er naar de steiger lopend iets van 20 restaurantjes zijn langs de kant, en op het water zeker 40 boten voor de rondvaart. Wat groter dan die in Amsterdam maar je krijgt er wel hetzelfde idee bij. Voor ons, 3 personen in totaal zo'n boot alleen.... Eerst een heleboel groen

kroos op het water, je zou zeggen importeer wat eendjes, is het zo weg, maar die zijn na drie keer happen naar lucht ook bewusteloos. Ikzelf ging gisteren in mijn onschuld met de trap van de 4e naar de 6e etage voor het diner, daar aangekomen moest ik bijna aan de zuurstof. Het personeel zelf loopt de trappen op en af als wij doen op 200 m voor Maastricht of -2 m voor de polders in Holland.
Na dat groen ging de boot door een gekortwiekt rietveld, achteraf dat is dan de grondstof om die eilanden mee te bouwen. Die liggen niet al te ver van de vaste wal, dus de rondvaart was kort. Stop bij eiland 1, drie huisjes, SOUVENIRS stalletjes en de uitleg hoe zo'n eiland dan herbouwd wordt, want dat riet houdt het natuurlijk niet al te lang. Als je wilde mocht je ook het huisje van Juanita Boes bezoeken en dan met zo'n rietenroeiboot een vaartochtje. Bij afscheid zongen beide aanwezige dames nog wat, zo vals, bij heel Peru zingt, zal door de Mol clan ook hier wel verkocht zijn, vallen ze in de eerste ronde direct af. Zo'n boot is als het ware twee Venetiaanse gondels naast elkaar, dekje, trappetje met bovendek; kan je meer toeristen er op meenemen. En punteren maar, niet naar eiland 1, maar eiland 2. Speciaal aangelegd om alle boten te ontvangen, een heus café met terras met jawel cocathee en een galerij aan snuisterijen.
OK ook dat weer overleefd, met de rondvaartboot terug en met de bus naar het volgende item een ijk niet allemaal meer in goede staat, net als in Nepal ook hier aardbevingen, maar het was de moeite waard. Waarom die muren een helling hebben van ong 5 graden dat is te lang voor hier'. Sam ik zie je wel in Gronsveld bij de apotheekvergadering met de dames en heren van de inkoop en uitgifte. (Voor Geleen dat is dus voor Maastricht).
Daar ook nog gegeten en weer terug naar hier. Wat vrije middag. Nou ik viel met mijn neus in de boter. Bij de Kathedraal, blijkt zelfs een Basiliek te zijn, weer kaarsen gekocht, hier 4 voor 1 sol (de pastoor van de OLV kerk (ook Basiliek) is dus wel wat aan de prijs met zijn kaarsen. Ze branden even lang, heb ik kunnen controleren want er begon een H Mis, de kerk was dan ook stampvol. Bleek achteraf de zeswekendienst voor een overleden non. Na afloop allemaal condoleren (ik dus niet heb er wel foto's van) buiten de kerk eerst de wereldlijke familie, dan de nonnen, en de nonnen worden allemaal omhelsd door man en vrouw. Zijn hier dus geen gewijde maagden maar gewaagde meiden!
En morgen vroeg op, om 6.30 met de bus naar Gusco, ook weer iets van 390 km. We moeten weer wel aan de Coca want we gaan weer hoger de bergen in.


  • 26 April 2015 - 16:36

    Riet W.:

    Er was dus onderhoud vandaag en ik heb veel geduld moeten beoefenen om je interessante verslag te kunnen lezen. Titiicaca, mooie staccatonaam. Ik kan je hijgen voelen bij iedere trede van de trap. Die hoogte is dus niets voor mij. Maar daarvoor sloof jij je uit en ik geniet van je zeulen en hijgen. Zal aan je denken wanneer ik vanavond een etage hoger moet.
    Je foto's mogen er weer zijn!
    Dag Eugène, Geniet van alles wat je ziet.

  • 26 April 2015 - 19:13

    Rob En Annemie:

    Zeer mooie fotoos niet te veel Coca!! Hartelijke groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 236685

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: