Terug in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Terug in Lima - Reisverslag uit Lima, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Terug in Lima

Blijf op de hoogte en volg Eugene

01 Mei 2015 | Peru, Lima

Vanmorgen de koffer zo verdeeld dat ik de reistas die ik nu niet extra kon inchecken, ik mag nl bij de KLM twee stuks bagage afgeven, kon dragen het vliegtuig in.
Dat gaf allemaal geen probleem, ook het vliegen niet. We waren om 13.40 bij het vliegveld, koffers afgegeven en een drie kwartier later vertrok het vliegtuig al. Een soort bus, ieder half uur is er een vlucht Cusco - Lima, wat ruim een uur vliegen van elkaar ligt. De afstand is bijna 800 km.
Na het uitstappen meteen de warme deken over ons heen. Hier op zeeniveau is het stukken warmer en benauwder dan op 4000 m hoogte, waar we vandaan kwamen.
Een enorme verkeerschaos, de vorige keer waren we hier in het weekend en maandags voor dag en dauw vertrokken. Het is de normale verkeersfile. Morgen is het 1 mei, wordt hier ook gevierd.
Heb vanmorgen in Cuzco wat rondgelopen en kwam bij toeval bij een enorme hal waar de dagelijkse markt wordt gehouden. Nee geen toeristen spullen maar de voedingswaren worden verkocht, alles bij elkaar gegroepeerd, kippen, rundvlees, varkensvlees, de bakkers, de moaswiever, voor de niet Mestrrechteneere de vrouwen op de markt die vroeger de groente verkochten. In Cusco is dat gebied ook nog steeds met vrouwen als handelaarsters. En daarnaast werd het verse fruit direct op verzoek in drank omgezet. Een boerenfamilie liet iets maken bestaande uit komkommer, en een stuk aloe blad. Althans ik denk dat dat het was, het glazige centrum er van, niet de schil. De komkommer werd uitgeperst, de aloe er bij, wit van één ei, melk en de mixer aan. Heb het ook maar besteld was drinkbaar en heel 'duur'; omgerekend 60 eurocent voor een groot glas, en nog een half glas erbij, want dat was over.
Had eigenlijk al op grootte van een bierpul chocolademelk gedronken van Peruviaanse chocolade en warme melk, dat ook in die prijsklasse.
En ik ben nog gezond......
Ook nog in een nonnenklooster wezen kijken, een heel strenge orde die zich achter de tralies bezig houden met het borduren van kazuifels. Hebben een schitterende collectie schilderijen en toen nog wat gegeten en naar het vliegveld.
Morgenochtend worden we ook nog beziggehouden, maar het volgende bericht komt als ik weer in Maastricht ben.

• 01 Mei 2015 - 08:17

Marijke:

goede reis terug
    marijke

• 01 Mei 2015 - 09:45

Jan Beekhuizen:

Wat ik zo gelezen heb, is het een zeer interessante reis geweest. Kom goed thuis en hopelijk tot binnenkort in Amsterdam.

• 01 Mei 2015 - 12:22

Riet W.:

Afscheidsfoto's van Eugène uit Peru. Ze mochten er weer zijn en ze hebben me opgefleurd. Dankjewel. Van de markt beelden kon mij het fruitaanbod het meest bekoren. En je belevenissen doe ik je niet meer na. Schöne Jugendzeit. Guten Flug........... and happy landing. Riet.

• 01 Mei 2015 - 13:02

Irmgard:

Ik heb weer genoten van je reis verslagen en ben een beetje jalours geworden op al die mooie plekken waar je geweest bent. Ook zoals altijd weer hele mooie foto's erbij. Het zit er weer op voor je. Goede reis terug en heel veel groetjes. Irmgard

• 01 Mei 2015 - 17:35

Mark:

Hoi Eugene
    Je hebt je niet verveeld zo te lezen allemaal!
    Goede reis terug en we zien elkaar!