Weer thuis - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Weer thuis - Reisverslag uit Aalsmeer, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Weer thuis

Blijf op de hoogte en volg Eugene

04 Mei 2015 | Nederland, Aalsmeer

De laatste dag in Lima was eigenlijk een verloren dag. We hadden na het vliegen vanuit Cusco gewoon op het vliegveld kunnen blijven voor de vlucht naar Amsterdam, een dag eerder dan gepland. De zaterdag begon met 'Uw kamer om 12 uur ontruimen, en dan kom ik jullie ophalen voor de lunch.' Zo gezegd zo gedaan. Het was 1 mei daar ook een feestdag en daardoor vrijwel uitgestorven op straat. We zijn een stukje gaan lopen via een brug over de rondweg en aan de overkant een wijk met een grote mercado, (= markt). Voor mij een herhaling van de markt in Gusco, het grote verschil: wij waren de enige toeristen, en er waren geen eet en drink kraampjes. Wat foto's van de markt zal ik straks plaatsen.
Na de lunch dan toch dat voorgespiegelde museumbezoek van dag 1. Nou het viel mee dit keer, wel veel potterie, maar alles toch iets anders en wel heel bijzonder: op een grotere vaas na waren alle objecten onbeschadigd en niet gerestaureerd.
Daarna naar het vliegveld, bij de KLM balie laat ik het netjes zeggen: niet zoals het op Schiphol er aan toe gaat. Maar dan toch de koffer en tas met de goede labels er op kunnen afleveren. De nachtvlucht terug, ik heb goed kunnen slapen. Werd om 5 uur 's morgens Perutijd wakker, dat is dan 12 uur hier, geen ontbijt laten plaatsen, daar moet je in een vliegtuig nooit aan beginnen. Heleboel medereizigers denken er ook zo over, bijna bij iedereen werden de 'bakjes' ongeopend teruggegeven. Er was gelukkig wel koffie.
Een half uur eerder dan voorspeld op Schiphol. Twee maal pas- en tascontrole, en na een half uur na aankomst zat ik al in de trein die mij zonder vertraging naar hier bracht. Einde reis.

• 04 Mei 2015 - 13:13

Riet W.:

Hallo Eugène,
    Het vaderland kan weer rustig zijn. Onze verteller is weer heelhuids thuis na veel belevenissen. Ik heb ervan genoten. Vooral de fruitfoto's kunnen mij bekoren. Tot de volgende reis. Riet.

• 04 Mei 2015 - 18:28

Gerthie:

Welkom terug in Limburg
    Groetjes Gerthie

• 05 Mei 2015 - 09:52

Miranda:

Hallo Eugene,

Gelukkig weer goed thuis met een koffer vol mooie herinneringen. Bedankt voor je mooie verhalen.

Groetjes Miranda