Wat foto's van hotel en het eten - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Wat foto's van hotel en het eten - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Wat foto's van hotel en het eten

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

21 Januari 2011 | Laos, Luang Prabang

De foto's van 'vandaag' opladen ging zo snel dat ik er 'even' wat foto's van de hotelkamer en het eten van vanavond aan toevoeg. Morgenochtend, na het offerritueel van de bevolking voor de monniken en de ochtendmarkt maak ik ook wat foto's van het hotel en de tuin.
Willen jullie er meer van weten
www.villasantihotel.com

  • 21 Januari 2011 - 16:01

    Brigit:

    Haha, die foto's heb je snel geregeld!


  • 21 Januari 2011 - 16:20

    Rob En Willemien:

    Gelukkig ziet het hotel er heel wat beter uit dan het eten ... (Hopen wel dat het lekker is).
    We proberen tussen de naweeën van de verhuizing ook af en toe wat op te pikken van de reis (wij hebben internet- en e-mail problemen).
    Veel plezier.

    P.S. Het lijkt toch wel sterk op de Brocital.

  • 21 Januari 2011 - 16:22

    Annemie:

    Pas maar op dat jij niet het offerritueel wordt (hahahaha).
    Nou deze hotelkamer ziet er goed uit en het eten bestaat wel uit veeeeeel soep geloof ik, of zie ik dat niet goed. Maar het ziet wel lekker uit.
    Misschien kun je een boedha(tje) meenemen naar huis als ze er toch zoveel hebben.

    groetjes

  • 21 Januari 2011 - 18:29

    Riet:

    Dag Eugène,

    Je foto's bekeken en bij je hemelbedje dacht ik even is dat een klamboe voor de beestjes die rondvliegen of wordt je misschien 's avonds met genegenheid toegedekt?
    Ik was ook op de site van het villasantihotel. Mooie uitzichten vanuit de kamers. De rest lees of hoor ik nog wel.
    Een goede nacht wenst Riet.

  • 21 Januari 2011 - 21:06

    Sam:

    Hoi makker,

    Even geen tijd gehad om te reageren op jouw stukjes. Vanavond wel weer.

    Even tussendoor: Paul van B|Braun is weer thuis. Nu vog verder geïnvalideerd dan hij al was. De zuurstof is zo snel op dat zijn actieradius daardoor erg beperkt wordt. Ik vrees dat je gelijk gaat krijgen met jouw prognose.

    Valt me tegen van Club Med dat ze haar gasten/leden in een tweederangs lokaal onderbrengt, al is het maar tijdelijk. Een gesprekje met veel venijn ergens in Parijs lijkt me zeer op zijn plaats.
    Hoe ziet het eten er verder uit? Je weet dat ik een liefhebber van soep ben maar om dag in dag uit te moeten slobberen is zelfs voor mij een beetje teveel van het goede. Of heb je nog wat van die gefrituurde spinnen en ander voorheen kruipend spul in een plastieken zakje als tussendoortje?
    Hou je ons ook nog een beetje op de hoogte van het wel en wee van het bejaardenhuis?

    Eugène je bezoekt nu wel tempels en voormalige koninklijke paleizen, ik vind het schitterend en indrukwekkend, zeker de veelheid en de gootheid van de tempels. Ik vraag me alleen een paar dingen af. Waarom/waardoor zijn veel van deze tempels niet onderhouden en overwoekerd/afgebroken/gesloopt door die wurgbomen? Was het geloof even elders op visite of wat is er aan de hand geweest?
    Een andere vraag is: Zie je nog iets van de gevolgen van de oorlogen. De Jappen, de Fransen en de Amerikanen hebben daar toch leuk huisgehouden, dat is toch nog allemaal niet zo lang geleden. Tot nu toe heb ik niets gezien van die kant van de geschiedenis van Cambodja of Laos. Zijn deze onverkwikkelijke periodes uit hun geheugen weggevaagd?

    Ik blijf in spannende afwachting lezen.

    Sam


  • 22 Januari 2011 - 10:26

    Schrijver Zelf:

    Hier maar wat antwoorden op jullie vragen:
    Neen dat eten bij deze serie is geen soep, dat doen we 's morgens bij het ontbijt. Ook hier weer vanmorgen, in detail iets anders dan in Viet Nam of Cambodja, maar het blijft soep eten met stokjes.
    Wat jullie zien hoort bij de rijst die ik niet gefotografferd heb. Is hier een blok witte (gestoomde) rijst: dat eet makkelijk met stokjes. Ik zal er nog bijschrijven wat het was, dus Rob, het was wel lekkerrr, net als in Indonesië, nooit vragen Tante wat is dit?, het enige antwoord dat je krijgt is dat het Lekkerrr is.
    En Sam zal ik over de nasleep van de vele oorlogen wel bijpraten als ik bij hem langskom om mijn echte fotoalbum door te sturen naar de drukkerij, want daar heb ik een zeer snelle aansluiting voor nodig, gezien de vele 12 Mpixel foto's die ik nu gemaakt heb.
    En dat de tempels hier niet door die wurgbomen overwoekerd zijn, Angkor is eind 19e eeuw door een Fransman weer herontdekt, alles was overwoekerd, en hier houden ze de boel wel bij, of zoals in Cambodja bij het Paleis, dat is na de val van Pol Pot allemaal weer opnieuw opgebouwd.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 237749

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: