Luang Prabang 1e dag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Luang Prabang 1e dag - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Luang Prabang 1e dag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

21 Januari 2011 | Laos, Luang Prabang

Na veel commotie gisteravond, dan toch nog de boel tot rust kunnen krijgen met de belofte dat ik contact via mijn computer op zou nemen met Parijs. Alleen het emailadres van mijn tussenpersoon kende ik natuurlijk niet meer uit het hoofd. In ieder geval de reislijdster had het nu ook in de gaten en ineens vanmiddag werd er dan bekend gemaakt, nadat de gids met haar gsm had zitten praten, dat we naar een ander hotel zouden gaan. Hier aangekomen, het was net 12 uur bij jullie, kwam er dan ook bij mij een mail uit Parijs, dat mijn zus had gebeld enz enz, dus ik heb hen maar het een en ander kort verteld en met hen afgesproken dat ik na de rondreis nog wel eens uitgebreid op de babbel kom, want er zijn zaken die niet georganiseerd zijn zoals het zou moeten.
Vanmorgen dan nog eerst ontbijt aan 'de overkant' een ronduit vies restaurant, ik heb dan nog wel modderwater gedronken, die kleur had het, en geprobeerd een geroosterd bammetje te eten... Betonbrood, bums dwarsgebakken, dat werk, Japie moest het wel van zijn moeder eten, en dat terwijl ze hier nog brood op de franse wijze bakken.
En toen dan maar op stap: eerst naar het voormalige Kon. Paleis (de koning is in 1959 afgezet) met in de tuin de grote gouden Pagode. Binnen rood met goud, maar geen Boeddha. Dat beeld een zeer kostbaar exemplaar: de Prabang Boeddha staat nu in het Kon.Paleis. Daar ook nog naar binnen geweest, niet echt bijzondere zaken gezien: wel 2 x een troon, en wat meubels van de laatste Koning.
Na het Paleis naar de rivier de Mekong gelopen om daar op een boot te stappen voor een bezoek aan grotten in een berg volgestouwd met Boeddha beelden. Het was een wat saaie tocht over het water, en eerlijk gezegd die grotten stelt nou ook niet zo veel voor. Gisteren nog in Siem reap in het nieuwe museum geweest, daar een zaal met 1000 Boeddha beelden, dat was pas imponerend.
Aan de overkant van de grotten nog gegeten en toen weer terug.
En na aankomst hier in LP weer terug naar het hotel van gisteren, de koffer afgesloten, er was geen opbergkast, ik had alles maar in de koffer laten zitten, en naar dit hotel. Ook hier al om 6 uur donker, dwz we hebben bijna niets gezien van de buitenkant maar dat konmt morgenochtend wel. We staan om 5 uur op, en dan naar de Bonzen kijken, die hier dan als oranjelegioen uit het klooster komen om hun eten bij elkaar te bedelen bij de bevolking, die daar ook in alle vroegte voor op straat gaan knielen om het uit te delen.


  • 21 Januari 2011 - 15:10

    Rob :

    Ha die Eugene,

    Ik lees elke dag je berichten dus niet meer zeggen dat ze NIET gelezen worden. Wat maak je me weer allemaal het lijkt wel Cambodja! Met deze ervaringen kom je nog niet op rust. Enfin wat weer betreft kun je beter daarblijven BRRRRRRRR. Tot gauw ouwe rakker!

  • 21 Januari 2011 - 16:00

    Brigit:

    Hoi Eugène!
    Fijn om te horen (lezen) dat het toch nog goed gekomen is met je hotel. Wel een beetje jammer van het eten; heb je daar ook foto's van? ;-)
    In ieder geval nog heel veel plezier, en tot de volgende keer!

  • 21 Januari 2011 - 16:12

    Marijke:

    Bedankt voor de foto's. Wat drijft (dreef) daar in het bord "soep", stukken vlees, het lijkt mij nu niet zo smakelijk, ga zo even op de website van het hotel kijken. Om ook aan wat cultuur te doen ben ik gisteren naar Klok en Pierement geweest en daar de gerestaureerde klokken uit China gezien, erg protsering, maar ook wel indrukwekkend. Het was er ontzettend druk, hele groepen "grijze duiven"al dan niet achter de rollator. Ja, nog een paar jaar, en dan lopen wij ook zo.
    Ik hoop dat de stemming niet bedorven is en dat de reisleidster de laatste dagen haar best doet.
    Groeten M

  • 21 Januari 2011 - 18:10

    Riet:

    Hallo Eugène,
    Dat waren weer belevenissen vandaag en gisteren! Het kan niet op. Maar aan je mooie foto's te zien is er ook veel te genieten. Je bent te benijden, in elk opzicht.
    Dat nu het een en ander weer in orde is, danken je medelijders aan je kordate bellen.
    Na een middag (wijn) shoppen en tafelen zodat ik geen afwas heb, ben ik een beetje moe.
    Jij zult wel "veel" moe zijn.
    Welterusten. Riet.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 236688

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: