Nu in Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Nu in Vientiane - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Nu in Vientiane

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

24 Januari 2011 | Laos, Vientiane

Vanmorgen eerst een uitgebreide wandeling gemaakt door Luang Prabang. Die stond eigenlijk in de boeken voor de dag van aankomst, maar dat ging niet door omdat we pas aankwamen toen het al donker was. En dat is nu achteraf gezien jammer. Ik dacht de afgelopen dagen als we in LP kwamen voor het avondeten: in wat voor toeristenval zijn we gekomen, laat ik zeggen Valkenburg aan de Mekong. Enorme drukte met handel in rotzooi, kroegjes, restauarants in allerlei soorten en maten, maar wat doen die mensen hier, gaan ze ook allemaal die drie uitstappen van ons maken (dat zie je nl overal aangeboden bij 'reisbureautjes'.) Er moet toch meer zijn, want LP staat op de Werelderfgoedlijst als stadje (en dat zie ik bij Vb/Geul nog lang niet gebeuren).
Nou 's morgens is het als je langs de Mekong en de hier in de Mekong uitmondende Nam Kwahm gaat lopen, die in een U vorm om LP stromen een heel mooi stadje, met mooie huizen, ook mooie hotels, en prachtige uitzichten op de Mekong e.d. en op de punt van het schiereiland een prachtige tempel, met een 'kapel' er naast met ook weer een belangrijk Boeddha beeld, en ook een bij-tempel (aan de buitenkant te zien) maar binnengekomen blijkt het een soort garage die de gouden lijkwagen van de vooormalige Koningen herbergt. Zeg maar hun gouden koets. Alleen die praalwagen kan niet meer naar buiten, de garage is er omheen gebouwd en de deur te klein. Ze hebben de Koning toch inmiddels afgezet, dus dat is niet meer zo bezwaarlijk.
Daarna naar het vliegveld en hier naar Ventiane gevlogen. We waren hier om iets na 1 uur, half 2 in de bus met de bagage en toen weer eerst happen, dit maal bij een chinees, maar dan geen babi pangang, of nasi rames, en ook geen sambal er bij.
De plaatselijke gids was er inmiddels ook, we zijn naar het belangrijkste monument van het hele land geweest (V. is de hoofdstad) met een 'gouden' stupa met daarin een haar van Boeddha. Ik heb er een heel mooie foto van kunnen maken, de lucht was strakblauw en dat geel er bij, ik dacht direct aan Ikea.
Daarna ook nog Het Kitsch van Azië gezien: een "arc de Triomphe' neergezet begin 60'er jaren en nooit afgebouwd, de foto's zullen voor zich spreken.
En gelukkig nu weer in het beloofde hotel, heel mooi, een zeer speciale badkamer, bij de badkuip een glazen raam met daarachter een binnentuin en een hoge muur.
Ga nu de foto's op de computer zetten, en bijsnijden; de foto's zullen dus wel in de loop van de avond, voor jullie middag komen.

  • 24 Januari 2011 - 11:48

    Hugo:

    Beste Eugene,
    Nou kom je al bijna terug.
    Neem je iets lekkers voor ons mee?
    Gr Hugo


  • 24 Januari 2011 - 12:58

    Riet:

    Dag Eugène,
    Dat zijn zeer positieve berichten vandaag. ik heb al even opgezocht waar je nu bent. In ieder geval heb je nu een mooi hotel en een prachtige badkamer. De "hapjes" zie ik dan straks wel.
    Je beschrijft je wandeling langs de Mekon en ik kan me het gevoel voorstellen. Ook het toeristische dat men probeert onder de aandacht te brengen. Of moet ik ik zeggen op te dringen.
    Daar kan ik je nog wel eens iets over vertellen.
    Tot de volgende keer, Riet.

  • 24 Januari 2011 - 13:15

    Riet:

    Lieve Eugène,
    Nogmaals gefeliciteerd en Happy Birthday today. Lees s..v.p. nog eens mijn reactie van gisteren.
    Liefs Riet.

  • 24 Januari 2011 - 13:36

    Marijke:

    Hoi, het verslag gelezen, je hebt weer veel gezien op deze bijzondere dag! Ik heb me vergist in het reisschema, dacht dat je vandaag al weer in het vliegtuig zat, maar dat is morgen. Kijk uit naar de foto's . Ben net terug van het werkje, wat een etterbakken vandaag, heb er weer helemaal genoeg van , gelukkig hoef ik donderdag 2 uur en vrijdagmiddag van 2-16.30. Geniet van het mooie hotel en alles er om heen.
    Goede vlucht tot woensdagavond.
    Marijke

  • 24 Januari 2011 - 15:06

    Marion :

    Hallo

    Wat een mooie foto's en leuke reisverslagen !
    Ziet er erg mooi uit .
    Proficiat nog en een hele fijne verjaardag maar dat zal wel lukken .

    groetjes

  • 24 Januari 2011 - 15:42

    Riet:

    Eugène,
    Driemaal is scheepsrecht. Zojuist, net voordat ik wilde afsluiten, kwamen je prachtige foto's op mijn scherm. Wat heb je veel werk op je verjaardag gehad. Maar ik heb genoten en ik kan je nu al vertellen dat ik je zal missen. Jou, je verhalen en je foto's. Wanneer is je volgende reis?
    I' am looking forward!
    Riet.

  • 24 Januari 2011 - 16:23

    Odile:

    Allereerst proficiat!! Ik heb alle verslagen gelezen (sommige met terugwerkende kracht ivm computer problemen). Werkelijk supermooie foto's! Hebben ze daar ook iets lekkers voor bij de koffie? (als ze die al kennen) Na al die soepjes wordt het toch weer tijd voor een lekker stuk toert (bananen) of vlaoi, zeker op uw verjaardag! Fijne dag gewenst, gr, Odile

  • 24 Januari 2011 - 18:02

    Harry:

    Eugene,
    Proficiat met je verjaardag.
    Mooi reisverslag, ben benieuwd naar je foto's. Doe je wel warme kleren aan als je weer terug komt. De voorspellingen hiet zijn zeker geen 30oC, eerder -5oC. Momenteel is hier een griepgolf.
    Tot snel ziens, Harry


  • 24 Januari 2011 - 19:10

    Jacqueline:

    Op de eerste plaats nogmaals van harte gefeliciteerd! Leuk om te lezen die verslagen en schitterende foto's. Ik zou toch niet direct aan de Ikea denken toch iets minder abstract van vorm. Leuk hoor. Geniet nog maar van de laatste dagen van de reis.

    Groeten Jacqueline

  • 24 Januari 2011 - 20:54

    Diana:

    Hallo Eugène,
    Alweer mooie verslagen en foto's.
    Van harte gefeliciteerd met uw verjaardag en geniet nog van de laatste dagen.
    Tot ziens
    Diana

  • 24 Januari 2011 - 21:20

    Rob En Annemie:

    Vaan harte gefeliciteerd met diene verjaordaag. Nog hiel vaol jaore en geneet vaan dien fein vekansie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 554
Totaal aantal bezoekers 236683

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: