Chaos met de trein, gelukkig ook eind goed al goed - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Chaos met de trein, gelukkig ook eind goed al goed - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Chaos met de trein, gelukkig ook eind goed al goed

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

19 Juli 2023 | Nederland, Schiphol

Ja dat was een beetje paniekerig wakker worden, ik dacht dat ik mij verslapen had, maar het was pas half zeven. Dus toch maar opgestaan; er moest nog veel gebeuren: de koffer en reistas inpakken. Met de koffer was het ????? de blauwe koffer die al de hele wereld rond is geweest, kan die nog eens al dat gesleep hotel in weer terug in de bus en vergeet niet wat doen ze op het vliegveld. Toch eens de nieuwe tevoorschijn halen, stond onder de trap. Dat was schrikken de blauwe een grote bak met deksel, deze zo'n ding met twee helften, en het zag er allemaal te klein uit....

Lang verhaal kort: het werd de nieuwe koffer, dus de blauwe nu onder de trap. Wel wat T shirts minder, een opvouwbare plu er bij, voor de zon, maar momenteel daar ook overstromingen. 40 km van Bogota is het zo iets als bij ons in Valkenburg/Geul vorig jaar. Postbox leeg maken, blauwe enveloppe van haar van Kaag, hebben ze lang over gedaan; de te veel betaalde zvw premie krijg ik dan weer terug. Hadden ze ook in maart bij de aangifte meteen kunnen doen.

Telefoon... Guus staat beneden, met oudste dochter. Gelukkig nog een zak drop, een apotheker hoort drop in huis te hebben voor als er kinderen langs komen. Kregen wij vroeger thuis als Oom Is kwam ook, een studievriend van mijn vader, maar hij had een pillenwinkel, kon het zo meenemen.

Taxi GC zo heet taxi Guus officieel, C is mevrouw en Guus heeft een nieuwe auto. Ik dacht, zat naast de chauffeur, de kleine meid achter, dat Guus een Bentley had gekocht, Chique, Sjiek zeggen we dan in Mtr. Geen TomTom maar een over de breedte in kleur hoe je bij het station moest komen, Guus weet dat natuurlijk, ik niet want hij mag door straten waar ik niet in mag. Bij de Statie: Guus en dochter uitgestapt met mij, ik heb de dochter geleerd hoe je je aanmeld bij NS, en met Guus de koffer en de tas naar de trein. Gelukkig was de wagon voor de fietsen dichtbij, de koffer en de tas er neer gezet en ik zelf ook..

Paniek: Guus kom naar huus, maar gelukkig want wat pak je als eerste in: de portefeuille met paspoort en EBC bonnen en groene bonnen. Zat dus gewoon in de tas, maar op andere plek.

Trein vertrekt, ik zat aan de rechter kant, zit ik nooit zie je ineens heel andere dingen,...ook blote dames die zeer onverstandig liggen te verbranden. Sittard, Roermond, Weert....toch even kijken op de NS app hoe laat ik moet overstappen in Eindhoven. Wat zien ik, geen stof, maar de aankondiging dat de trein via Rotterdam naar Schiphol niet rijdt, wissel storing. Dat zal dus een lekke band zijn geweest en die maakt zo'n wissel kapot. Dat werd heel omslachtig met een andere trein via den Haag. En dan zie je de conducteur niet, om even te vragen wat te doen....Dus toch maar NS zet bussen in tussen ergens in de polder en Utrecht wegens wegonderhoud. In de polder klein stationnetje, geen trein puf puf, maar wel een lift naar beneden maar geen lift naar boven, ook kapot. Je zou toch zeggen als we de lui met de polder kennis laten maken zorg dat die lift werkt. Maar dat is een andere monteur en die zal op vakantie zijn. Gelukkig hulp met die koffer naar boven sjouwen.

En toen gebeurde er iets..... in al die bijna 50 jaar is me dat niet overkomen. Jawel NS zet bussen in en die zijn er vaak nog helemaal niet, nou nu wel rijen bussen en jongens met vakantie die wat bijverdienen. Met koffers doorlopen naar de volgende bus, koffers er in, bus vol met reizigers, meteen rijden en de chauffeur wist ook nog hoe hij in Utrecht bij het station kwam. De aansluiting met de echte trein natuurlijk 5 seconden te laat, achteraf gelukkig, want de volgende trein kwam helemaal leeg binnen, kon dus toch zitten.

Maar we kwamen dan toch op NS station Schiphol en toen voor het eerst geluk vandaag, nog net op tijd voor de bus naar het hotel, die gaat om de 40 minuten. En hier in het hotel dus wel een kamer begane grond, en dus niet veel lopen naar de nieuwbouw. Toen ik er gisteren telefonisch naar vroeg, een duidelijk overspannen dame op hysterisch af, die mij ging vertellen dat dat niet kon enz ik ben geëindigd met nou dat is dan de laatste keer bij jullie. Mooie kamer leuk uitzicht, lekker gegeten, het was nog niet druk om 19 uur, en nu mijn eerste bijdrage aan jullie. Hoop dat ik de foto's kan plaatsen, maar ik weet eigenlijk niet of het kan op een tablet. Het is bijna 10 uur, de vlucht van vandaag is er dus in Bogotá. Het is daar 7 uur vroeger dan hier, dat houdt in als ik 's avonds ga schrijven liggen jullie in bed. kIjk dus 's morgens zo tegen 9 uur naar het volgende verslag.

Voor mij morgen om 4.45 gewekt worden, als ze dat doen, aan de balie gevraagd: "Nnee dat doen we hier niet" Hotel dus ster minder. Om 6 uur naar Schiphol en om 9 uur in de rij gaan staan om te mogen instappen.


  • 19 Juli 2023 - 23:33

    Rob Franssen:

    Fijne reis Eugene. Genieten maar! Rob en Annemie


  • 20 Juli 2023 - 04:30

    Ben Ummels:

    Fijne vakantie Eugene. Je mag al een paar foto's sturen via whatsapp hoor. Ha ha.

    Geniet van je vakantie.

    Angelique en Ben


  • 20 Juli 2023 - 06:53

    Angele:

    Hopelijk na een chaotische start een rustige en super fijne reis verder .

    geniet ervan .


  • 21 Juli 2023 - 16:42

    Ineke:

    Heerlijk om je verslag te lezen: ik zie je gezicht terwijl je je belevenissen vertelt. Met droge humor, de pijnpunten benoemen met vaak toch wel begrip en acceptatie.

    Ik kijk uit naar het vervolg!


  • 22 Juli 2023 - 00:18

    Annemieke :

    Hele fijne reis! Wat kun je het super leuk mee laten beleven.


  • 22 Juli 2023 - 10:45

    Ingrid:

    Heel fijne vakantie [e-1f603]


  • 23 Juli 2023 - 14:32

    Neef Dees:

    Hallo Eugène, ik wordt helemaal gestresst van het meeleven. Wat een gedoe. Kan Guus je de volgende keer niet beter halen en brengen naar/ van Schiphol?

    Nou hoop ik maar dat de NS of de CS in Colombia beter is georganiseerd.

    Groet Neef Dees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 236763

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: