Tokyo 1e dah, soort 'vrij programma' - Reisverslag uit Tokio, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Tokyo 1e dah, soort 'vrij programma' - Reisverslag uit Tokio, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Tokyo 1e dah, soort 'vrij programma'

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

19 September 2024 | Japan, Tokio

Ja je moet een keuze maken wat je in Tokyo gaat doen, met daarbij het gegeven dat de metro/bus verbindingen wel op papier staan, maar dan hoe kom je er.

De reisleider had een zelf bedacht programma....... Met de metro, in ons geval vaak een rit met een elektrische bus, naar het beroemde kruispunt, daarna doorlopen naar de wijk met allemaal winkels met speelgoed voor grotere jongens en jonge vaders of te wel 'games'. Tja werkt het wel op de tv thuis en let op 100 - 125 Volt. Kijken maar niet kopen: of te wel wat Hollanders het liefste doen, Nee mijn interesse dus niet. Maar de reisleider had wel wat leuks gevonden, wat ook inderdaad zo bleek te zijn: het dames verwend café. Daarna met de metro verder bij een heel druk kruispunt. Om iets van eten naar binnen te werken. Overal vol, het was al tegen 12.30 uur. Zelf maar zoeken, mijn eerste poging bleek al voltreffer: een echt chinees restaurant: ik was de klanten er bij de enige niet chinees. Weet daarom ook niet wat ik precies gegeten heb. Is ook niet interessant: het was lekker. Op programma dan groot park over 2 uur zien we elkaar weer. Was inderdaad hoe is het mogelijk midden in Tokyo een mooi park, maar ook musea. Ben geweest bij Nat.museum westerse kunst. Iets heel geks. Alles aangekocht maar daarbij ook voornamelijk Christelijle kunst, oa een prachtige Van Goyen die in Nl had moeten blijven en een Monnet. En toegang: gratis voor mij, ben ouder dan een bepaalde jaargang, Na dat park wat lang beneden op straatniveau moeten wachten op de o.v. bus naar de laatste opdracht van de dag: de enorme zendmast. Met de bus ook weet interessant: allemaal cash betalen 210 yen, gooi de munten maar in bakkie bij de chauffeur. Het geld wordt automatisch geteld, een vrij lange reistijd, met roltrap tot 4e verdieping. Ben niet helemaal met de lift naar hoogte geweest, veel te duur en het uitzicht is saai want je herkent, het is al bijna donker en je herkent weinig gebouwen. Na nog wat eten net de metro weer naar het hotel. Lange rit en bij aankomst een stampvol perron, In rijen zelf gedaan, want er zouden 4 verschillende ritten volgen op perron. Bijna bij hotel. Tot morgen

• 19 September 2024 - 22:30

Rob En Annemie:

Een echt Chinees restaurant dat is pas uniek!