Zwarte Kasteel Mt Foetsie en naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Zwarte Kasteel Mt Foetsie en naar Tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Zwarte Kasteel Mt Foetsie en naar Tokyo

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

18 September 2024 | Japan, Tokio

Ik ben wat laat met bericht, veel probleem met het verkrijgen van contact met de internet aansluiting. Er werd geheimzinnig gedaan over het wachtwoord maar uiteindelijk wilde de niet zo behulpzame persoon aan de balie dan toch het wachtwoord geven om te kunnen aangesloten te worden op internet. Groot geheim, ik moest via de qr code op een apart binnetje in mijn telefoon internet oproepen, maar hoe doe Ik dat op de computer? Naar de balie, deed dat figuur dat hij het niet snapte. Heb toen de computer maar er bij gehaald, en geopend om internet te krijgen: bleek gewoon de naam te zijn van het hotel met To er bij. Maar ja we zitten in een enorm gebouw, 40 verdiepingen, ik zit op 6, stel je voor brand of aardbeving. Maar goed ik schrijf dit nu op donderdag ik kan jullie weer laten meelezen.

Het zwarte kasteel was prachtig, ook nog veel zon. Ben niet mee naar binnen gegaan, later bleken ook anderen alleen de buitenkant en het mooie park te hebben bekeken. tond er een mevrouw waar ik vandaan was. Bleek Hollands te kunnen praten, getrouwd met een hollander dus. Dus met onze taal kan je ook in Japan terecht, zeker natuurlijk in de buurt van het voormalige Dejima, zie paar dagen terug.

Verder met de bus, niet voor te stellen weer alleen op bruggen gereden en weer tunnels nog langer dan die van ons bij Mtr s/Meuse.

We gingen naar de volgende topplek, blauwe lucht dus wellicht zouden weMount Fuji helemaal kunnen zien, nou die was weer foetsji geworden, net de top van de kegel in de wolken. En daarna werd het minder, het weer, het begon te regenen. Als je Tokyo binnenrijdt,soms zelfs 2 brugwegen onder je, zie je allemaal hoogbouw, soms iets van 2 m van elkaar, het hele jaar met de gordijnen dicht. En dat kom je in de echte binnenstad, overweldigend, NY (Trumpstad dus) valt eer bij in het niet, eindelijk met de bus geland om niveau nul en naar het hotel, leek Schiphol wel de bus werd binnengeleid.

Alleen de kamer valt heel tegen, zeker na de mooie hotels de afgelopen 10 dagen, kamer klein, ok, bed: een plankmatras, het is er zelfs wat koud nu maar waar is de airicoknop, heel kleine badkamer, alleen nog tandenborstel de rest is er niet,, en dat moet ik nu nog (na de 1e nacht) nog 3 nachten hebben.

En nu gaan we straks met trein en metro de stad onveilig maken, hebben we gisteravond ook gedaan, zelfs in de rosse buurt, zowel vrouwen al mannen in de aanbieding.

• 19 September 2024 - 06:27

Ben Thailand:

Wat een Avontuur Eugene

• 19 September 2024 - 08:38

Rob En Annemie :

Ja wereldsteden lijken eigenlijk allemaal wel op elkaar.

• 19 September 2024 - 11:46

ELLY :

Eugène ondanks die tegenvaller van het hotel geniet ten volle van je laatste dagen in Japan. Er komen vast nog mooie parken en tempels

• 19 September 2024 - 12:30

Angele:

Goed dat je toch even internet had ,

zo kunnen we weer meegenieten van jouw indrukwekkende reis .

veel plezier in “ the city “

groetjes Angele

• 19 September 2024 - 15:58

Neef Dees:

Zo te lezen ben je weer helemaal opgeknapt.

Als ik dit allemaal lees dan weet ik zeker dat ook de andere lezers , net als ik , Japan hoog op de agenda gaan zetten.

Geniet ervan Eugène!