De vlucht Ams-KIX met KL867 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu De vlucht Ams-KIX met KL867 - Reisverslag uit Osaka, Japan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

De vlucht Ams-KIX met KL867

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

07 September 2024 | Japan, Osaka

Zoals ik jullie, voor mij gistermorgen, voor jullie vandaag, al schreef het inchecken en door de security en de douane komen was in minder dan een uur gebeurd. Daarna wat gegeten, veel koffie gedronken, er was rendang en naar het toestel. Lag bij poort E 2, daardoor geen lange wandeling op pier E. Nee er was geen plaats meer in de business class, die waren allemaal verkocht (voor 1200 euro per stuk !!!!) Maar ik had zelf premium economy, en dat viel reuze mee. Zo veel dat toen ik tijdens de vlucht een kleine wandeling ging maken, ik echt wel schrok. In de economy zitten ze met 9 stoelen per rij, daardoor is het gangpad ook bijzonder smal, en ik met 7 op een rijd in brede stoelen, die ook inderdaad een stuk naar achteren kunnen hellen, maar het eten was weer naatje. Er was een kaart met bla bla boem hoi proza over de chefkok van het Japanse hotel in Amsterdam (we maken geen reclame) en er was te weinig daarvan op voorraad, de Jappies op rij 11 hadden het allemaal gekozen dus voor ons op rij 12 was alleen nog de vegetarische ravioli, hoe verzin je het. Dat bleek na het openen van het pakket niets van ravioli vierkanten maar een brij, ik vermoed braaksel, maar het kan ook door de blender zijn geraakt. Heb het teruggeven en zal de Boba bij de KLM een brief sturen. Nou ja de stewardess die het zelf ook niet kon helpen kwam met een klein bakje met rijst en iets van kip, was eetbaar maar niet wat het zijn moest.

Veel films in aanbod, heb naar de nieuwe versie van West Side Story gekeken, en toen geprobeerd tukkie te doen. Gelukkig had ik zo'n oude pakketje wat de jurkenmaker van onze Koningin had ontworpen, en daarin zit, nu zat, zo'n slaapmasker. Had het nodig want buurman aan de andere kant van het gangpad heeft de hele nacht apatisch zitten kijken naar de KLM machine die op de route vloog via Azië naar Osaka. Een enorm vliegveld, aan de Oceaan. Om naar de stad zelf te komen hebben we ministens 15 km over alleen maar bruggen gereden. Dan krijg je weer, het lijkt wel China, onnozele briefjes invullen met adres in Japan, ja dat is voor één nacht waar ik nu zit, en een bon dat je geen verboden artikelen aan boord hebt. Maar eerst in lange rij, Het voordeel van vooraan in het vliegtuig zitten, je bent er snel uit, de mensen van rij X, x is een hoog getal, hadden minimaal 30 min nodig, zo nauw zijn die 2 gangpaden, en hier in Osaka iets leuks bedacht, 2 dames elk een kastje met twee ?????, in een lens kijken en de 2 ringvingers ook ergens instoppen voor de vingerafdrukken.. Als je dat gehad had weer in een rij, maar veel loketten dus dat viel nog mee en dan de controle, ook maar bladeren en een blauwe zegel in je pas. Doorlopen en de douane, ook weer zo'n bonnetje inleveren, Deed er niets mee, zal wel zijn om de kamer te tapeseren, een mooi Mestreechs weurtje veur behangen. Al met al ruim anderhalf uur na de landing, en nog 50 000 Yean uit de flappentap te hebben gehaald een rit over zeker 15 km bruggen en daar tussen wegen ook op palen, voor we in de stad zelf waren. Maar daar gaan het volgende verhaal over.

• 07 September 2024 - 10:37

ELLY :

Eugène het heeft even wat moeite gekost maar je bent nu toch eindelijk in JAPAN !

• 07 September 2024 - 11:15

Neef Dees:

We hebben meegeleefd met de lange tocht,. Altijd afzien ondanks de mooie reclameplaatjes met lachende mensen en perfect geserveerd eten.

Gelukkig ben je dan gearriveerd en nu al weer aan het verslagen maken.

We kijken uit naar de rest van de verslagen!

• 07 September 2024 - 11:39

Annemie En Rob:

Wat dat eten betreft in het vliegtuig, dat hebben wij ook gehad begin dit jaar toen we terugkwamen uit ZA. Het moest iets voorstellen maar ik weet bij god niet wat. En ook de service was niet zoals het vroeger was.

maar je bent gelukkig goed aangekomen. Laat het japanse eten je maar goed smaken [e-1f600]

• 07 September 2024 - 14:59

Ben Ummels:

Arrived Japan...En nu genieten.

BEN VAN THAILAND:-)