Van Maastricht naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Van Maastricht naar Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Van Maastricht naar Schiphol

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

05 September 2024 | Nederland, Schiphol

De eerste hinderlaag genomen.

Dat was een soort van hinderlaag, een overvolle trein hier naar Schiphol. Tot Eindhoven ging het allemaal zoals het zou moeten zijn, maar daar moest ik overstappen. Dat overstappen ging soepel, ik zat in de eerste wagon achter de locomotief, dus vlakbij de lift in het station, naar beneden, stukje lopen en met andere lift weer naar boven. Dat was al een bijna volle trein, ik kon omdat ik met grote koffer reis nog net op de instapruimte een zitplaats bemachtigen, maar het liep maar door. 4 Fietsen race, opvouwbaar en ouderwetse grote karren, en die moesten blijven staan, want die fietsen nemen de zitplaatsen in. Dat was dus anderhalf uur staan met je fiets in de hand in een soort sardientjes in een blik. In mijn tijd bij de spoorwegen, moest je een apart kaartje aan het loket kopen, nu niet meer,

Maar ik ben op station Schiphol uitgestapt, de lift deed het natuurlijk weer niet, dat is niet zo handig met een grote koffer op de roltrap, die gelukkig wel in de goede richting stond te draaien. Op tijd voor de bus, en die kwam 10 min te laat, dus drommen van mensen voor die rit naar het hotel. Geluk aan mijn kant, stond toevallig pal voor de ingangsdeur, dus kon zitten. Die arme medereizigers met hun bagage zo ruim 10 minuten voor ze bij het hotel waren. Ik zit in een ander hotel van de groep, ook omdat ik morgen als ik die rit terug moet maken in een lege bus kan instappen.

Nou dat was het dan, ben nog vergeten te vermelden dat iech neet mit de arriva buus naor de statie bin gekomen maar mit taxi Guus. En Guus is Papa geworden van een zoon, veur de lui oet Mestreech, Guus is zoon van Annemie (voor de hollanders dus een van de assistentes uit zhuis Mtr).

Het volgend verslag zal pas zaterdag zijn. Ik vertrek morgen (vrijdag) voor een vlucht van iets van 14 uur en ben dan met het tijdsverschil, het is in Japan 8 uur later dan hier, omstreeks 11 uur in de morgen in Osaka, en dan nog naar het hotel en uitpuffen. Daarom niet nerveus worden, wellicht zaterdag tegen 18 uur bij jullie weer bericht.

• 05 September 2024 - 19:27

Rob En Annemie :

Hele fijne vakantie Eugene!

• 05 September 2024 - 19:48

Angele:

Het avontuur is begonnen [e-263a]️, heel veel reisgenot [e-2764]️groetjes Angele

• 05 September 2024 - 21:45

Ton:

Goeie reis en gezond weer terug gr.Ton

• 05 September 2024 - 22:10

Jacqueline :

fijne vakantie

• 05 September 2024 - 22:12

Neef Dees:

We zitten er weer klaar voor, het spannende avontuur kan beginnen , de eerste hinderlagen zijn goed genomen. Tot zaterdag

• 05 September 2024 - 22:21

Corry :

de eerste probleempjes zijn al overwonnen. Hopelijk blijft het hierbij.

geniet van je vakantie en kom heelhuids terug.

• 05 September 2024 - 23:26

Elly De Vrind :

Eugène ik wens je een geweldige reis en kijk uit naar je altijd leuke reisverhalen