Joshua tree national park - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Joshua tree national park - Reisverslag uit Laughlin, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Joshua tree national park

Blijf op de hoogte en volg Eugene

03 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Laughlin

Het was een rit van meer dan anderhalf uur over die route die ik gisteren al noemde, voor we echt buiten de stad LA waren. We waren echt buiten: de Californische Woestijn; geen zand maar wat begroeiing, en af en toe wat rots. Heel mooi en daarna nog eens vier uur rijden met een stop bij een voormalig dorp, nu nog 6 inwoners, aan de toendertijd aangelegde route 66, de weg van LA naar Chicago. Door de nieuwe autoweg in dezelfde richting is er vrijwel geen verkeer meer, alleen toeristen die een kijkje komen nemen, daarom is er een speciale op- en afrit gemaakt van route 40.
Ik ben nu in Laughlin, aan de rand van drie staten Californië, Arizona (aan de overkant van de Colorado rivier) en Nevada. De enige staat van de drie waar gokken wel is toegestaan met als gevolg een hotel met die geldverslindende toeristische attractie in een enorm gebouw met drie torens van 20 verdiepingen.
De buschauffeuse, jawel een dame, en wat voor een, slanke den met goede voorgevel, lange plastic nagels knalrood, draagt handschoenen zonder vingers bij het rijden, en gele gummi bij het koffers laden. Zal dus wel veel sportschooltje zijn geweest, geeft vanuit de kofferruimte de koffer even aan. En weet dan ook nog hoe ze met de bus moet rijden, zo 700 - 800 km per dag. Ze vormt met de reisleider een vast koppel, kijk maar op de Foxsite bij de revieuws hoe ze gewaardeerd werden bij de vorige reizen. Gelukkig niet het kaliber van de Taiwanreis. Hoorde van de reisleider, hij had opgebeld, dat we in toren 2 zouden slapen dus ze reed de bus maar even naar de achterkant van die toren, waren we immers sneller bij de kamers. Dat kwam goed uit, want het was een enorme afstand om vanuit toren 2, langs een aantal winkeltjes en fast food zaakjes in de hal te komen met de gokkasten en al die andere zaken die met de bal of kaarten worden gebruikt om de klant, de gokker dus, van zijn of haar geld te helpen. Uit de veelheid van restaurantjes gekozen voor een met het eten in Buffetstijl. Bleek nog goed eten te zijn, en veel keuze wat je bij de volgende gang op je bordje wilde hebben.
Ja en na dat eten bleek Klaas Vaak op mijn kamer te zitten, heb het verhaal hierboven moeten afbreken en met twee kleine onderbrekingen tot 6 uur kunnen slapen. Ja om 6 uur moeten we er uit, om 8 uur rijdt Laura de bus weer verder.

• 03 Oktober 2019 - 13:50

Rob En Annemie:

We zijn er een paar keer geweest. Het blijft een attractie! Veel plezier! Rob en Annemie