Via Sacramento naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Via Sacramento naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Via Sacramento naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Eugene

15 Oktober 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

Een genoeglijke dag, maar eigenlijk meer wat kunnen we doen om de tijd van Modesto, waar we vannacht sliepen, naar San Francisco leuk op te vullen. Dat was anders dan in het programma staat, het bezoek aan de wijnvallei bij SF viel af. De wegen daar zijn of worden afgesloten door de enorme bosbranden. Dan maar eerst Sacramento, de hoofdstad van Californië. Zag er netjes uit, het Capitool van Californië is natuurlijk niet die van Washington, maar daarbij kwam dan ook nog dat de voorgevel afgedekt was wegens onderhoud. Gelukkig de mooie koepel van de zijkant kunnen zien en toen maar uitgebreid koffiedrinken bij S. Daarna het oude Sacramento ruim bekeken, terwijl er daar ook niet veel te zien was. Wel leuk, heb er een foto van gemaakt, bij Wells Fargo, de bank uit de western. Cowboys overvallen een bank, pief, paf poef, en de sherifheld er achter aan. Bij die bank dus, staat een enorme apothekersbalans, met alle gewichten en goud zoals het gevonden werd. Bij WF werd het goud ingenomen om vermunt te worden in SF. Verder gereden tot Sausolito, een duur dorp aan de overkant van de baai van SF, met natuurlijk dan een enorme jachthaven. En daarna over de Golden Gatebrug naar het hotel. Midden in de stad, een beetje vervallen glorie, dat staat ook in de renovatie. Morgenochtend een rondrit door de stad, zal er nog iets over schrijven. En overmorgen, woensdag, naar het vliegveld. Wordt het in Maastricht ook weer wat veiliger, als ik er weer bij ben.
En daar niemand van de dames apothekersassistentes zich nog kan herinneren welk smeersel ik bedoelde, hierbij een foto van de fles. En nu niet kan ie nog een fles voor me meenemen, Nee a/geen plaats in de koffer, b/ ik ga morgenmiddag verder met zoeken naar een echte apotheek waar ze de Caladryl wel hebben. Voor de Oma met kleinkinderen maar geen ap.ass. en de Opa met kleinkinderen en oef: ziekenhuisapotheker en met mij Voorzitter van de Farmaceutische FietsFederatie 'de magistrale Berijder'. Dat was zo 20 jaar geleden een heel belangrijke fietsclub, zelfs in Italië kenden ze ons.

• 15 Oktober 2019 - 09:51

Rob En Annemie:

San Francisco. Mooie en prachtige stad. Heb er jaren geleden de Marathon gelopen! Have fun!

• 15 Oktober 2019 - 11:14

Maike:

Mooie laatste dagen gewenst!

• 15 Oktober 2019 - 11:51

Ben Ploeger:

Dit uitzicht ken ik Eugene. Ik schat tweede helft jaren 80. San Francisco doet qua opbouw wel wat Europees aan. De brug ging per bus, dus niet lopend of fietsend.
    Alvast een goede thuisreis gewenst.
    Ben P

• 15 Oktober 2019 - 21:03

Irmgard:

Ik had een reactie geschreven over die fles, maar het antwoord zal wel niet goed zijn
    geweest ;( Ik wens je een goede reis terug naar Maastricht en verheug me weer op het foto album.

• 15 Oktober 2019 - 21:04

Irmgard:

Ik krijg nu pas de foto door( ook ik heb niet zo’n snel internet) en had het antwoord dus wel goed!

• 16 Oktober 2019 - 21:28

Maria:

Geniet nog even van SF die ik de mooiste stad vond. Goeie reis en gauw tot ziens.