San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Eugene

16 Oktober 2019 | Verenigde Staten, San Francisco

De laatste dag van de rondreis. Vanmorgen een rondrit door de stad, althans een klein deel. Eerst het stadhuis, dat ligt als het ware aan de overkant van het hotel die straat in en je bent er. Mooi gebouw, het tweede, want bij de grote aardbeving van 1906 was het oude ingestort. Ze hebben toen hun intrek genomen in een hotel, wat nu het hotel is waar ik deze twee nachten mag doorbrengen.
Is nu in de verbouwing, de koffiebar beneden gaat om 18 uur al dicht, en ik las op een briefje komende vrijdag helemaal. Wel jammer alles is hier wat minder aanwezig. Trouwens gisteravond ook weer een aardbeving hier, het trilde, de overgordijnen schommelden, en onder het bed kruipen kan niet. Het is zo'n boxspring gebeuren, slaapt wel lekker. Dus maar gaan zitten onder het bureautje... En waarom dan: nou als het plafond naar beneden komt of alleen maar die lamp of het stucwerk, dan krijg je dat niet op je hoofd. De noodtrap ligt naast mijn kamer, en ik zit maar driehoog. Maar was niet nodig. In 1989 was ik hier ook, was het een grotere beving en toen stond ik heel hoog in zo'n wolkenkrabber.... Maar ja in Roermond hebben we het ook gehad, was in Maastricht ook te voelen. Daarom je kan het overal meemaken tegenwoordig.
Na het stadhuis naar de Twinpeaks, een bekend uitzichtpunt op SF. Alleen er was geen uitzicht; dichte mist. Vandaag na al die dagen volop zon, ineens dit. We zijn maar in de bus blijven zitten, al was er een die beslist een foto wilde maken, zo van het staat in het programma, die foto MOET ik hebben. We zijn gewoon doorgereden. Naar het grote stadspark, daar wat rondgewandeld, en met de bus naar de Visserijpier; dat is in feite een grote aaneenschakeling van pieren met daarbij visrestaurants, een chocoladefabriek en een boel toeristenrotzooi. Ik heb het er kort gehouden, ben naar de kabeltram gelopen, had wat wachttijd ook omdat ik niet in een volle tram wilde stappen. Ik moet immers foto's voor jullie maken. De rit naar de andere kant van de grote heuvel nam ruim 30 min tijd in beslag. Ik ben meteen naar het hotel gaan lopen, het was toen nog een aangename temperatuur. Nu even nog wat gegeten, en dan straks de koffer inpakken. Morgen om 10 uur met de bus naar het vliegveld. Vliegtuig vertrekt 13.55 hier, dan is 23 uur bij jullie. En dan hoop ik donderdag voor de aangegeven tijd 9.15 uur al op Schiphol te zijn, zodat ik de KLM bus van 10.15 naar Maastricht kan halen. NS zet nl weer eens bussen in tussen Boxtel en Eindhoven, en dat wordt dan een hoop gesjouw, en liften op en neer en bus in en uit. Die rechtstreekse bus van de KLM is makkelijker.

• 16 Oktober 2019 - 10:13

Pierre :

Dag Gėne,
    Een voorspoedige terugreis.
    Ik ben benieuwd naar de verhalen. Gr.Pierre

• 16 Oktober 2019 - 11:45

Jan Beekhuizen:

Wat gaat het toch snel voorbij. Zo zit je in Amerika, dan ben je alweer terug. We zijn zeer benieuwd naar de foto's. Goede thuisreis!

• 16 Oktober 2019 - 12:49

Maike:

Hele goede reis terug Eugene! Gelukkig blijven de boeren morgen thuis werken en zul je er onderweg naar Maastricht geen last van hebben!

• 16 Oktober 2019 - 15:23

Corry:

Dit was weer een mooi reisverslag. Wat heb je veel gezien op deze rondreis. Veel sterkte met de terugreis en rust lekker uit in Maastricht.