En dan zijn we dan in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu En dan zijn we dan in Cambodja - Reisverslag uit Phnom-Penh, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

En dan zijn we dan in Cambodja

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

13 Januari 2011 | Cambodja, Phnom-Penh

De Gids en chaufeur stonden er al, en een kleine minibus: de groep is maar 11 personen, met daarbij nog een reisbegeleidster (je mag dat ook met een ij schrijven). Maar het is wel ik ben op stap met de bejaardensoos, zo iets als met de gepensioneerdenvereniging van dat ziekenhuis in M. Er is er een jonger dan ik, en de rest dus veel tot behoorlijk veel ouder, en dat loopt dus niet meeer zo goed (niet met rollator, zullen ze in Frankrijk misschien niet kennen), maar met een stok. En dus bus kunnen ze niet in of uit.. en dan volgende week al die tempels af.
Het is hier warm, maar niet drukkend, dus best te doen.
Het hotel is super. Nu pas 3 weken geopend, de foto's; weet niet of ik het vandaag nog kan plaatsen; ik heb maar één uur om alles in te voeren, spreken voor zich.
Vanmiddag een naar de plaastelijke dansschool voor volksdansen: dus de regionale klompendas weer eens gezien, ben daarbij dus echt in slaap gevallen, een slaaptekort. En daarna naar : de Club Med is cultureel, dus we moeten naar het museum: maar dat was dit keer te 'pruimen' allemaal hindoe beelden uit de Angkor tempels. En daarna weer naar hier.
Morgen naar het koninklijk Paleis, en daarna naar iets ergs: de school waar tijdens het rode Khmerbewind duizenden mensen zijn gemarteld tot de dood er op volgend. Dit plek waar ze letterlijk werden afgemaakt, staat niet op het programma. Als er lezers zijn die niet weten waar het over gaat, ik heb de film : The Killing Fields op dvd. De gids vertelde: na het regime waren er nog maar 4 milj. Cambodjanen, nu 14 miljoen: dwz 70 % van de huidige bevolking is < 30 jaar....

• 13 Januari 2011 - 14:48

Marijke:

Hoi eugene, het is al weer een opwindend reisverslag. Nou ik zie wel wat je mee naar huis neemt, de koptelefoon of de stewardes. Spannend. Het hotel en uitzicht ziet er schitterend uit. Je hoeft jin ieder geval niet hard te lopen met je medereirzigers, lijkt me wel aangenaam in de warmte. Nou jij hebt het warm hier regent het en in Maastricht zal komende dagen het waterpeil nog wel weer gaan stijgen, want er komt wat sneeuw uit de buurlanden aan. Verder niets bijzonder hier. Veel plezier M

• 13 Januari 2011 - 15:09

Riet:

Dag Eugène,
    Je bent dus ter plekke. Fijn! Zul je ook zorgen voor een beetje rust? Je bent enerzijds te benijden met zoveel kunst en cultuur en anderzijds heb ik met je te doen met zoveel krukstokken. Kun je alvast oefenen voor later zei ik dan steeds in het verleden.
    Ik kijk uit naar je volgende bericht.
    Een goede "nachtrust" wenst
    Riet.

• 13 Januari 2011 - 16:20

Rita :

Hoi Eus,
    Wat een leuk verhaal. Jij bent heel goed bezig: je doet vrijwilligerswerk bij en met bejaarden en een echte reislijdster. Echt top! Ga je ook nog leuk bij de Rode Kmer langs? Ik wens je veel plezier en blijf je volgen. Fantastisch om zo'n reis te maken. By the way ben vriendin van je zusje.
    Veel plezier en groet
    Rita