8e dag Mooie rit naar Popayán - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu 8e dag Mooie rit naar Popayán - Reisverslag uit Popayán, Colombia van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

8e dag Mooie rit naar Popayán

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

14 Augustus 2023 | Colombia, Popayán

27 juli

Wellicht, de reis is nog niet ten einde, de mooiste rit langs het Puracé Nationale Park. Voor ons in de bus, we reden zeker een uur lang over een goede bergweg langs het grote, wellicht ook enge bos. Volledig dichtgegroeid, maar de bomen en struiken bedekt met korstmossen en diverse groot uitgevallen struiken.

Ben P wij hadden in Utrecht systematische plantkunde, zelfs de Prof zei bij afscheid na het 2e mondelinge tentamen, je mag nu alles vergeten, je hebt het niet meer nodig. Hij begreep zelf niet waarom we dat twee jaar lang, in achteraf de leukste colleges, hij maakte er iedere week een spannend verhaal van, moesten doen. Maar ik kon nu nog wel die korstmossen onderscheiden, althans ik wist wat het was.

En daarna Popayán, de witte stad. De plaatselijke VVV en de burgemeester moeten het strak in de hand houden, in de buitenwijk, weliswaar witte huizen, maar ook overal graffiti geklieder. We hadden een chique hotel, een voormalige stadsvilla van een rijke familie, met allerlei binnenplaatsen voor je bij de kamer was. Inrichting strakke ik neem aan oudspaanse stijl. Van het hotel was het maar twee blokken in de lange straat voor we bij het grote plein kwamen, zeer imposant mede doordat er omstreeks 1985 een grote aardbeving is geweest, de kathedraal was ingestort. Dat werd verteld, maar ik neem aan alles rond het plein, want het waren nu allemaal groot wiite gebouwen, werkplek gevend aan bankiers, en daarmee overal een flappentap. De kathedraal zelf direct herbouwd, en gelukkig voor de inrichting gekozen voor een moderne stijl, niet dat pompeuze spaans, het was prachtig.

Teruggelopen iets verder dan het hotel daar de hoek om naar een italiaans restaurant, echt italiaans. Ik kon alles voor mij in hun taal bestellen, nee geen pizza, dat eet ik hier ook niet, veel te veel dat wagenwiel, de anderen hadden dat wel en daarmee een grote eetklus.

Kortom een mooie plaats, zeker het bezoek waard.

• 14 Augustus 2023 - 22:46

Jan:

Wat maak je weer een interessante reis.

Hartelijke groet,

Jan

• 15 Augustus 2023 - 00:24

Rob En Annemie Franssen:

Mooi verhaal Eugene. We denken erover na dit land ook te bezoeken!

• 15 Augustus 2023 - 15:44

Diana:

Mooi beschreven Eugene. Ben benieuwd naar de foto's

• 16 Augustus 2023 - 15:30

Elly De Vrind:

Eugene

Mijn interesse wordt ook steeds meer gewekt voor dit prachtige land.

Je bent ahw de kwartiermaker voor ons belangstellenden !!

• 24 Augustus 2023 - 19:14

Ineke:

Ha Gène,

Echt weer interessant om te lezen.

Groetjes