Nat. Park Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Nat. Park Death Valley - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Nat. Park Death Valley

Blijf op de hoogte en volg Eugene

11 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag een rustdag in Las Vegas, maar ik ben de optionele extra excursie naar Death valley gaan doen. Het laagste punt in de USA, 65 m onder de zeespiegel. Als vergelijking in Nederland is het iets van 6,5 m in de Beemsterpolder, maar ik kan dan laatste fout hebben.
Lange rit er naar toe, iets van 200 km maar onderweg een stop bij een supergrote supermarkt Albertssons, maar zullen wel niet de zonen van Appie Happie zijn. Enorm, ruim, maar ja als je 40 m stelling met alleen chips hebt en alleen in familiezakken heb je wel veel ruimte nodig. Daar sandwich gekocht voor tussen de middag en koffie van die S keten die bij ons de belasting voor Europa onderduikt.
ik stop denk brandalarm!!!!!! Geen Paniek!!!!!

Ja dat was dus even heftig. Bezopen hoe weinig mensen wel op de gang kijken maar niet via de brandtrap naar beneden gaan. Je zou denken na 9/11 zouden ze allemaal in paniek naar beneden willen. Ik zit gelukkig maar op de 6e verdieping. We mochten met een soort goederenlift weer naar boven, de gewone liften waren uitgeschakeld. Ik heb toen ik boven kwam en een paar van de groep bij de lift zag staan ze niet wijzer gemaakt. Hadden ze ook maar moeten 'vluchten'.

Maar goed Death valley. Eerst nog een stop bij een uitzichtpunt: dan kan je de verschillende kleuren van de rotsen zien. De plek is ontstaan toen twee aardplateaus over elkaar zijn geschoven en de landplateau een stuk omhoog werd gedrukt. Was een indrukwekkend gezicht, Verder gereden tot we onderin de vallei waren. Er is wat water....., dus zeer zout en blijkbaar leven er nog wat visjes e.d. in. 's Nachts wordt het pas echt druk, dan komt alles uit hun holletje tot groot hol, en gaat elkaar opjagen en opeten. Overdag kan het tot ruim 65 graden C worden, Vandaag was het maar 25 graden. Door de regen die er na de zomer valt wordt er veel zout uit de bodem opgelost en geeft weer zeezout productie. Er was nog klein filmpje kijken en weer terug naar hier. Even voor 17 uur op de kamer en meteen dit bericht geschreven, zal straks kijken of fotoplaatsen lukt. De foto van gisteren niet, ik heb maar 5 MB ruimte op de gratis wifi. Hoe duurder het hotel hoe duurder de wifi. We zijn dan ook in Las Vegas..

• 11 Oktober 2019 - 13:52

Rob En Annemie:

Wat een ontspanning en hectiek!!!

• 11 Oktober 2019 - 15:38

Annemie:

En ga je niet een gokje wagen als je toch in Las Vegas bent?

• 12 Oktober 2019 - 09:44

Gerthie Bogie:

Wat een aparte foto van de zout vorming.

• 14 Oktober 2019 - 10:20

Olga:

Man, wat kun jij toch heerlijk met humor en kennis van zaken de belevenissen inkloppen. Genieten is het en het voelt alsof ik er zelf ben. Enjoy