Naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Naar de Grand Canyon - Reisverslag uit Williams, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Naar de Grand Canyon

Blijf op de hoogte en volg Eugene

04 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Williams

Vanmorgen weer op tijd vertrokken. Alleen koffie, geen ontbijt; het eten van gisteravond zat nog in mijn maag. Direct de brug over bij het hotel, over de Colorado rivier, tevens grensrivier, dus nu in Arizona, De weg was wederom zoals gisteren over een dorre vlakte, maar dit keer wel met een stijging van zo'n 1500 m. Er werd een stop gemaakt in een klein kunstmatig aangelegd stadje Silingman, met alle huizen in de oude stijl en veel versieringen, vlaggen en bordjes route 66.
Daar bij een winkel van Sinkel mijn wrap besteld om als lunch op te eten..
Er moest nog een flink stuk gereden worden, door Laura, want eerst nog stukje Grand Canyon bekijken en daarna rap naar het vliegveldJE, want iets van 30 medereizigers gingen die dure optionele excursie doen: met de helikopter door de GC. Het werd mij aanbevolen door een van de lezeressen, maar de prijs van deze excursie vond ik wel wat te hoog. Zo 40 jaar geleden heb ik die tocht gedaan, toen vanuit Las Vegas, maar de GC en daar rondvliegen. Ben niet meegegaan, maar naar de McD, daar kan je ook voor ons aanvaardbare koffie drinken, en later naar de supermarkt voor eetbare zaken voor morgen. In die super ook een apotheek, met een apotheker, stelde hem de vraag of het smeersel dat mijn moeder bij ons gebruikte als we weer een bult van een insect op arm of been hadden. Is in Nederland uit de handel, in de USA nog wel. Is roodbruin van kleur. Aan de prijsvraag kunnen alleen apothekersassistentes meedoen die ook Oma zijn, immers die categorie hebben kleinkinderen die gestoken worden door insecten. De eerste met het goede antwoord krijgt zo'n fles tovermiddel.

• 04 Oktober 2019 - 05:54

Miranda:

Goed om te horen! Ben benieuwd

• 04 Oktober 2019 - 10:15

Rob En Annemie:

USA blijft toch een wereld apart!!

• 04 Oktober 2019 - 10:19

Ben Ploeger:

Apothekers op leeftijd kunnen ook kleinkinderen hebben Eugene. Maar ik kom niet op het middel. Ik hoor het graag. Benieuwd wat je ons de komende dagen te vertellen hebt.
    Ben

• 04 Oktober 2019 - 10:52

Maria:

Ja zo'n vlucht is reteduur en als je al eens door GC gevlogen hebt is dat prima. Wij vonden dat vliegen prachtig. Als je dit insectenmiddel kunt meenemen voor me want onze kleindochter trekt muggen aan, als dat tenminste mogelijk is. Geniet van de reis en tot morgen.

• 14 Oktober 2019 - 09:47

Irmgard:

Hey Eugene, sorry voor de late reactie maar bedoel je caladryl lotion?