Long Beach (bij Los Angeles) - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Long Beach (bij Los Angeles) - Reisverslag uit Long Beach, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Long Beach (bij Los Angeles)

Blijf op de hoogte en volg Eugene

01 Oktober 2019 | Verenigde Staten, Long Beach

Jullie lopen twee dagen achter. Zoals gebruikelijk, als ik met de trein naar Holland wil, zijn er werkzaamheden. NS zet bussen in. En het regende ook nog, daarom ook maar met een taxi naar het station. De chauffeur parkeerde zijn auto zo, dat de chauffeur van de bus niet weg kon en ik daardoor meteen met de NS vervoer via de autoweg naar Sittard kon. Daar aangekomen kon ik niet met de lift van de parkeergarage naar beneden, gelukkig hulp gehad met het sjouwen van de koffer en de tas de trap af naar beneden. Verderop om op perron te komen was er wel een werkende lift. En hoera de trein uit Heerlen naar Amsterdam, en niet verder ook ten noorden van Amsterdam was het weer hommeles, had vertraging. Daardoor slechts met 20 min vertraging op Schiphol, precies op tijd voor de hotelbus van de Toekanclub. Met die bus ook voor jullie gistermorgen, voor mij vanmorgen vroeg naar het vliegveld. Daar snel van de koffer af geholpen en de instapkaart gekregen. En ook daar vooruitgang. De controle van de handbagage: je mag alles in de tas laten, zelfs deze computer, ook de broekriem mag blijven zitten alleen alles uit de broekzakken. En daarna via de KLM lounge, en daar pannenkoeken en DE koffie naar het vliegtuig. Na 11 uur vliegen hier in Los Angeles om 12 uur, voor jullie 21 uur gisteravond. Ook daar vooruitgang. Geen rijen voor de paspoortcontrole. Net als op Schiphol zo'n schuif uw paspoort er maar in, kijk naar het vogeltje, ook nog vingerafdrukken. Heeft oom Donald denk ik in China gezien, en wel weer lang wachten op de koffer. Naar buiten. Daar de reisleider, hij raadde meteen wie ik dan wel niet zou zijn, dacht zelfs er is bericht vanuit Fox, een klant die Taiwan reisleider (terecht!!!!) heeft afgekraakt, maar er zijn maar drie alleen reizenden, en hij had wel doorgekregen dat er vijf hun KLM reis buiten Fox om zelf hadden geboekt (was 200 euro goedkoper, ik heb een heel goed reisbureau in Maastricht). Maar ja als je als eerste uit de controles met je koffer komt, moet je lang wachten tot iedereen er is. En dan wachten op de bus, een enorme chaos, nog erger dan in Amsterdam. Naar de autoweg, overvol, maar ze kunnen wel doorrijden. Hier wel een fikse bekeuring als je te hard rijdt. We slapen twee nachten op het schip de Queen Mary. Nou ik had al gelezen dat ze dat beter niet hadden kunnen doen, een beetje veel vergane glorie, een heel donkere hut. En geen wifi, daarom met de shuttlebus naar LA en daar in een voetbal café aan de bar een pizza verorbert met diet coke en niet te geloven Italiaanse koffie op bijna de juiste sterkte.
Morgen gaan we de stad bekijken, morgenmiddag het Paul Getty museum en de stranden en we zouden daar dan ook blijven dat iedereen daar kan eten. Ik neem dus aan, ik neem mijn computer niet mee, dat jullie wederom twee dagen moeten wachten. Maar ik zal de verhalen van morgen en woensdag apart opsturen, ook om er in Maastricht dan weer foto's op de juiste dag bij te kunnen plaatsen.

• 01 Oktober 2019 - 07:53

Angele:

Hoi Eugene,
    Het avontuur is weer duidelijk begonnen,vertragingen,files,niet werkende lift.Ga nu vooral van deze prachtige reis GENIETEN ! Groetjes Angele

• 01 Oktober 2019 - 08:52

Annemie:

Hi Eugène. Je bent tenminste goed aangekomen haha.
    Ik hoop dat je beter weer hebt dan hier want het klettert goed.
    Veel plezier! Greetings

• 01 Oktober 2019 - 08:56

Maike :

Geniet van deze start en laat al dat moois bij je " binnenkomen",
    Groet Maike

• 01 Oktober 2019 - 09:15

Olga:

Je hebt het weer voor elkaar, jouw reizen zijn ook nooit saai en als kers op de taart lekkere koffie. Geniet! Hrt gr Olga

• 01 Oktober 2019 - 12:49

Maria K:

Hi Gene, je hebt weer avonturen beleefd met ns en KLM. Op de Queen Mary hebben wij ook geslapen. Ouwe meuk maar we hadden geluk met de kamer. Wij hadden patrijspoorten. Morgen naar het Paul Gettymuseum heb je het makkelijk omdat je vanaf de busparking met een treintje naar boven kunt. Het museum is prachtig ben benieuwd wat jij ervan vindt. Maria

• 01 Oktober 2019 - 13:55

Ben Ploeger:

Beste Eugene, mag ik (voorzichtig) de oneffenheden op de heenreis als een luxeprobleem zien? Je hebt nu vast een mooie reis in het vooruitzicht. Ik hoor er graag over.
    hg Ben

• 02 Oktober 2019 - 14:21

Sam Stijns:

Hoi man. Geniet jij mooi van het Getty. Ik ga morgen 3 okt nog naar het Bonnefanten. Heb tijdens mijn vorige bezoek niet alles kunnen bekijken, ga dat gedeeltelijk nu inhalen, zo voor de bestuursvergadering en soos van eXaM. Zou best met je willen ruilen. Gun je een mooi bezoek.