dag 8 naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 8 naar Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 8 naar Chiang Mai

Blijf op de hoogte en volg Eugene

11 Oktober 2018 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag precies op de helft van de reis, volgende week om deze tijd al weer in het vliegtuig naar Amsterdam.
Gisteravond een mislukte voetmassage, dat werd georganiseerd door de reisleiding, men ging voor thai massage: dat is een mengsel van bottenkraken, pezen drukken en dat soort martelingen en ik had toch duidelijk in het nederlands en het engels uitgelegd dat ik voetje au massage wilde hebben. Dat moet je hier niet zo zeggen: au heeft hier een andere betekenis, evenals mooi; moet weer even navragen wat zij er onder begrijpen. Nou het was eerst aaien. Ik dacht en dat wordt dan straks aai poessie, aai, poessie rotkat, maar het werd een beetje knijpen en toen ging ze mijn nek ook nog even bewerken, en ik al kijken op de kaart wat loopt er van de voet naar de nek. Niets dus want na afloop kwam ik met moeite de trap af. Het had inmiddels flink geregend, dus de avondmarkt was ook niet om te gaan bezoeken, en na het eten ben ik met nog een paar van de groep met de tuk tuk teruggegaan naar het hotel. Een soort Max Verstappen in een driewieler met motor. Ik ben gelukkig heelhuids in hotel gekomen en ben maar tukkie gaan doen.
Vanmorgen pas om 7.30 weg, want de Witte pagode ligt op minder dan half uur rijden van het hotel en daar kan je pas om 8 uur terecht. Een soort psychedelisch bouwwerk, bij de eerste foto's van het eerste bericht kunnen jullie er voorlopig naar kijken. Een privé ontwerp en schenking van een zeer rijk iemand aan de stad, want de stadspagode was nooit onderhouden en ingestort.
Daarna weer stukje rijden voor de olifanten in het half wild. Olifanten die gevangen zijn geweest om voor te werken en nu niet meer in het wildpark kunnen overleven. Een Amerikaan die oeverloos stond te ....... over wat ze doen en laten. Na door het hek te zijn gelopen, zagen we dan 2 x 3 olifanten aan het grazen en dat was het dan, kan je nog beter naar Artis...
Onderweg nog een korte stop bij een Geyser. Net zo iets als in IJsland, een ronde bak en er kwam veel afgekoelde stoom naar boven en dan ineens weer een grote straal zeer warm water. Het rook ook zwak naar zwavel, minder dan bij de bron in Aken. Even verderop weer borrelend water en daar zaten een aantal mensen met hun blote voeten in. In Duitsland was er al lang een kuuroord met kleipakkingen e.d van gemaakt.
En dan nu in het hotel in Chiang Mai, twee dagen zonder vast programma, de grote tocht morgen kan ik niet met mee, naar een natuurpark maar er zit een stevige wandeling van drie uur in, ga dus de stad hier maar bekijken. Je kan ook Thais koken, maar dat hebben we al op tv gezien, een aantal mensen die nog nooit een koksmes in handen hebben gehad en dan proberen een paprika fijn te snijden. Zaterdag weer op de fiets op het platteland, en zondag een georganiseerd bezoek en naar het vliegveld voor de vlucht naar Bangkok. Want vier anderen en ik zijn wel goed maar niet gek. Wij gaan niet met de nachttrein.

• 11 Oktober 2018 - 10:21

Rob En Annemie:

Mooi verhaal, leest makkelijk. Geniet Eugene!!

• 11 Oktober 2018 - 11:23

Jan Beekhuizen:

Beste Eugène,
    Je maakt weer een mooie reis. Zo'n massage lijkt mij toch wel lekker en verfrissend. De tijd vliegt want we zien elkaar al over 14 dagen in Maastricht!

• 11 Oktober 2018 - 19:19

Sam Stijns:

Hoi Eugène,
    Het valt me op dat de toon van dit verslag veel luchtiger en opgewekter is dan het "chinese" verslag. Blijkbaar bevalt deze reis veel beter en dat terwijl je verplicht wordt behoorlijke afstanden per fiets te overbruggen. Hoe is de samenstelling van het gezelschap? Weer van die knuffeldames die 's avonds van jou te horen krijgen wat ze allemaal hadden kunnen of ben jij nu de minst afgetrainde. Hoe gaat het met jouw hielspoor, er zal toch ook gelopen worden. In Lanaken ging dat niet zo soepel. Joh nog een feijne reis en laat ons verder genieten van je verslag en straks van de foto's.