dag 11 Chiang Mai en vliegen naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 11 Chiang Mai en vliegen naar Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 11 Chiang Mai en vliegen naar Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Eugene

14 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen eerst met een aantal minibusjes, de grote bus van de reis tot nu toe staat geparkeerd bij het hotel, maar de chauffeur is al lang terug naar Bangkok, te wachten op een volgende groep om de reis over de weg in tegengestelde richting te gaan maken.
Het was voor een bezoek aan de belangrijkste Pagode van de stad, de Doi Suthep, op een heuvel 15 km verderop, maar heuvel is een beetje verkeerde uitdrukking. Leden van de FFF gemiddelde stijging meer dan 8 %, diverse haarspeldbochten of even linksom, we rijden hier links van de weg, over een afstand..... de bus deed er 20 min over. Het is zondag een overvloed aan racefietsen in beide richtingen, vond het te link om het voor te dragen voor een predicaat van de dorstige bidon, had zelf het gevoel, ik zat voorin als er een fietser om de bocht zit te ploeteren dan wordt hij geschept door de bus.
Toen er eindelijk langs de kant van de weg de bekende stalletjes met toeristenmeuk verschenen waren we boven. Eerst een kleine trap en toen wie wil er met de lift of wie gaat over de trap met 220 treden naar boven. De lift heen en terug kostte 20 Baht, dat is, reken het zelf maar uit, mag met een rekenmachine doen ze hier ook als je 230 B moet betalen en je geeft een biljet van 1000 dan gaan ze dat op de machine doen. Ik zou zeggen een mooie taak voor de Koning om dit in te voeren: hoofdrekenen.
Maar jullie zullen begrijpen, ondanks dat het een uitgave was , ik toch gebruik heb gemaakt van de lift. Voor de tijdswinst hoef je het niet te doen, toen we eenmaal boven kwamen zaten de jongeren in de groep al op ons te wachten. Wij hadden ook moeten wachten, op de lift.
Het is prachtig, een minder pompeuze uitvoering van de Schwedagonpagode in Rangoon, of hoe die stad nu mag heten (in Birma nu Myanmar) Heb er genoeg foto's van gemaakt komt weer als ik weer in Nederland ben. Dat gaat naderen, nu nog drie dagen hier.
Na het bezoek weer naar beneden en in de binnenstad van Chiang Mai wat rondgewandeld, de oudste pagode wat oppervlakkig bekeken (niet veel interesse in de groep) nog een museum , was wel leuk opgezet, en airco dat maakt het ook leuker en vlak daarbij gegeten in een klein restaurantje, een voor mij lekkere soep, met sliertjes, heb er twee aan mijn tafel mogen leren hoe je met eetstokjes eet en weer terug naar hotel, want om 2 uur moest ik met nog vier anderen van de groep naar het vliegveld geen nachttrein; ach erm de rest zit daar nu in voor meer dan 12 uur. Morgenochtend wachten we ze op, wij dus ook vroeg op 5.15, wel nog ontbijt, want het zal waar zij gaan ontbijten al wel weer een uur rijden zijn. Dat hadden we ook nog van het 2e vliegveld naar het hotel hier in Bangkok. Heel mooi, ik zit op de 18e verdieping en voor het eerst eens mooi uitzicht, maar morgenochtend als we weggaan zal het nog te donker zijn om een foto te maken.
Morgen bericht vanaf het strand.

• 14 Oktober 2018 - 10:14

Rob En Annemie:

Weer een spannend verhaal Eugene!

• 14 Oktober 2018 - 13:51

Marijke:

nou weer veel mee gemaakt!

• 15 Oktober 2018 - 19:24

Sam Stijns:

Het is te merken dat je je lekker voelt. Heel anders dan China. Mooie verhalen, alleen soms wat kort.