Kuala Lumpur 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur 2 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur 2

Blijf op de hoogte en volg Eugene

12 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandag allemaal 'atracties' bezocht in Kuala Lumpur en directe omgeving (er wonen slechts 3 miljoen mensen hier in de stad).
Eerst naar het Paleis van de Koning geweest, te zien vanaf het hek, met een erewacht waarmee een beetje aziatisch wordt omgesprongen. Bijna iedereen gaat naast de wachter staan en laat zich fotograferen of doet het zelf als 'selfie' door de telefoon op een verlengstok voor zich te houden. Nationale afwijking hier, maar er zijn natuurlijk ook weer veel Japanners die er aan meedoen.
Na de wacht naar de botanische tuin, althans zo heet het. Wij zouden het een park noemen. Met het nationale oorlogsmonument.
Bij de Club Med wordt altijd een museum bezocht. De gids had al voorzichtig gepolst of we daar behoeft aan hadden, nou ik niet, de twee fransen wel (die willen zo'n museum het liefst nog een keer zien) ook hier weer de kostuums en de gebruiksvoorwerpen van de vele stammen, gelukkig was er een werkende airco, dus ik kon het nog uithouden.
Na een foto gemaakt te hebben van het oude stadhuis, daar is de onafhankelijkheid van Engeland afgekondigd (1957) en een blik op de grote tweelingtorens een restaurant in voor de hap. Dit keer maleis, bijna net zo lekkerr als het eten van Indonesië en daarna naar die torens, eerst een uurtje vrij. Er is een enorm winkelcentrum bij met alleen de 'grote namen', en daarna met de liften naar boven (er is niet een lift die helemaal naar boven kan). Laat ik zeggen wel aardig om even te zien, maar het is allemaal wat strikt georganiseerd. Stel dat er weer iemand een bom meeneemt naar binnen, waardoor het drie kwartier boven blijven was. Nou dan weet je het wel.
Vanavond nog even snel bij een enorm chinees restaurant geweest voor de snelle hap. Allemaal lekker, maar ze zetten alles in een keer op tafel. Net toen wij de hap hadden liep de zaak vol met zeker 100 chinezen en ook allemaal hap hap en veel kletsen. We waren binnen een uur hier weer terug. Fijn voor jullie, kan ik nu al het verhaal op de weblog zetten.
Morgen met de bus het land in, is het wat koeler dan hier, dat is dan ook wel weer fijn.

• 12 September 2014 - 15:50

Riet W.:

Hallo Eugène,
    Prachtige foto's, vooral het hekwerk. Dat kan me echt bekoren. Het handwerk daar is nog niet verloren.
    Zal braaf wachten op je beschrijvingen.
    Riet.