Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur

Blijf op de hoogte en volg Eugene

11 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vandaag een vol dagprogramma.
Al vroeg vertrokken uit het hotel om eerst nog bij Malakka een soort Volendam te bezoeken. De mensen wonen daar nog in de autentieke houten huizen, en bij hun 'Sijtje Boes' mocht je ook naar binnen, om dan ook de trouwzaal van het dorp te zien, want de Heer des Huizes is tevens de Burgemeester. Blauwe zetels: de bruidegom kan daar niet in een blauw pak komen trouwen.
Nadat we weer in de minibus zaten begon het wederom te stortregenen. We raken er aan gewend, gewoon binnen blijven, na een kwartier is alles weer normaal, en het is goed voor de watervoorziening.
Op weg naar Kuala Lumpur maar eerst een bezoek gebracht aan de nieuwe hoofdstad (Putrayaya: Prins van het licht) met een enorme moskee en natuurlijk ook regeringsgebouwen. Daar ook de lunch, net als het eten vanavond meer chinees dan Maleisisch maar het was weer lekker.
Na het eten de Batu grot: met daar een soort bedevaartsplaats voor de hindoestanen; eerst een 40 m hoog beeld van Lord Murugan, die dan volgens de Hindoeleer als verstoten zoon van Shiva (Ganesha had immers de voorkeur van zijn vader) zich verborgen had in een grot.
Trap van 272 treden, en als je boven denkt te zijn binnen eerst weer een trap af en weer op, de dagelijkse gymnastiek daardoor ook voor morgen maar gedaan. Viel wat beelden een beetje tegen, maar dat hebben we later in Kuala Lumpur weer beter gezien bij het bezoek aan een grote Hindoetempel en ook nog een Chinese met markt en koopcentrum.
We waren daarvoor ook nog bij de grootste tinfabriek ter wereld geweest, tin is een belangrijke delfstof hier in het land. Net zo'n bezoek als bij delfts blauw, museumpje, fabriek hier dan inderdaad alles met de hand vervaardigen, want personeel is goedkoop. De prijzen van het product liggen wel wat aan de hoge kant. Ik heb wel iets gekocht, een fotolijstje want ik heb dat toch nodig voor een trouwfoto die ik nog tegoed heb. En voor Jan B wat foto's gemaakt voor Het Tinblad van Nederland. Ik zit nu in een hotel midden tussen de wolkenkrabbers, we kwamen hier pas laat; de foto's van het uitzicht zal ik morgenochtend maken.

• 11 September 2014 - 16:17

Rob En Annemie:

Mooi verslag Eugene. Lezen we elke keer weer met plezier!

• 11 September 2014 - 19:13

Marijke:

Weer mooie foto,s , tot morgen
    Marijke

• 12 September 2014 - 16:04

Riet W.:

Dag Eugène,
    Geniet van de beelden en van je verhalen. Ik zit met een lege maag te kijken naar dat gene dat jij op je bordje hebt gekregen. Daar moet ik nu iets aan gaan doen. Sijtje Boes, ik ben terug in het verleden.
    Gisteren en vandaag hier ideaal weer voor mij. Ik heb me in tijden niet zo goed gevoeld. Vanavond ga ik de foto's nog eens in rust bekijken.
    De beste wensen van Riet.