Deel 2 van dag 1: wat kleinere tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Deel 2 van dag 1: wat kleinere tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Deel 2 van dag 1: wat kleinere tempels

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

16 Januari 2011 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vanmiddag dan begonnen aan het 'echte werk' de tempels uit de Angkorperiode.
Eerst een heel uitgebreid bezoek aan een tempel met een lange moeilijke naam Chau Say Tevoda (ik schrijf het ook over hoor).
Een tempel met een gezichten-toegangspoort tot het ommuurde complex. Eerst weer een flinke wandeling door het bos, en daarna (we begonnen aan de achterzijde; chauffeur was verkeerd gereden) de tempel met direct het hoofdgedeelte.
In dat hoofdgedeelte staat nu een Boeddhabeeld en het doet dienst als gebedsruimte, met monnikken er ook nog bij, al was het hier niet het oranjelegioen: ook bij hen diverse iets anders denkenden...
Na deze tempel naar een beroemde: althans het was er verschrikkelijk druk: de Ta Prohm; daar is ooit een 'enge' film opgenomen en vooral de Jappen zijn daar blijkbaar verzot op: er waren drie bussen vol van en die mensen lopen allemaal met veel fototoestellen en moeten dan ook allemaal bij DE boom op de foto, met gevolg opstoppingen, niet normaal. Het complex is nl in restauratie (betaald door India: zal wel zijn omdat het nog een hindoetempel is) en omdat er dus stukken afgesloten zijn, is het vaak met een houten trap over een muur heen. Ikzelf was er 2 jaar geleden al geweest, het is inderdaad een stuk opgeknapt, een groot gedeelte is weer 'schoon', maar men is hier dus nog zeker 5 jaar druk mee.
DE boom staat er nog steeds en zal ook wel blijven, gezien de toeloop, de tempel zelf is nl niet veel mooier dan andere tempels in de buurt.
Daarna alleen langsgereden en een korte fotostop bij een heel hoog gebouw: 5 lagen met een zeer steile trap naar boven, te gevaarlijk om te doen, zeker met onze oudere dames, die het verder heel gezellig met elkaar hebben. We maken boven foto's voor hen, en ze mogen 's avonds op mijn computer kijken wat ze gemist hebben.....Dus daar alleen een paar foto's gemaakt, die kan ik niet overseinen. Ik heb ze met de wijdhoeklens gemaakt, en ze zijn nu met te veel pixels om over te geplaatst te krijgen. Maar ze komen wel in het echte fotoalbum.
En het werd al donker, hier later dan bij jullie, dus de laatste tempel van vandaag, een niet zo'n grote, hadden we helemaal alleen. De Dames bleven alvast in de bus zitten, jullie fotograaf natuurlijk niet, ik hoop ook voor jullie dat ik het straks nog kan overzenden (voor de nazoekers de Takeo tempel, en waar we langsreden was de Thommanon.
Het is hier nu 23 uur, ik ga slapen en morgen hopelijk weer gezond op.

  • 16 Januari 2011 - 16:42

    Riet:

    Hallo Eugène,
    Voor de tweede keer zondagse groeten. Het is spannend vandaag! Nadat ik je foto's had bekeken ben ik nog eens naar de tempels gegoogeld. Je krijgt nogmaals een compliment. Jouw foto's zijn in mijn ogen veel beter en mooier, ze zijn niet zo "plat". En de kleuren zijn niet zo "bruin".
    Inmiddels is het hier ook donker en ik ga dadelijk nog eens jouw beelden bekijken, ik geniet er echt van. Ik weet dat jij ook een Canon fan(aat) bent.
    En nu kijk ik uit naar je verslag van morgen. Ben benieuwd waar je naar toe wordt meegenomen.
    Wordt niet ziek van de Keramiek.
    Welterusten wenst Riet.

  • 16 Januari 2011 - 20:40

    Sam:

    Je zit er nu in de droge moesson heb ik me laten vertellen door het www. Met een graadje of 30 in de bus lijkt me niet altijd gezellig. Zeker nu jullie blijkbaar nauwelijks wind hebben.
    Voor het overige vind ik jouw reis tot nu toe jaloersmakend mooi.
    Ik merk nog niet dat de bejaarden een remmende factor zijn. Of klaag je alleen nog niet?
    Zijn er over de tempels nog wetenswaardige zaken te vertellen? Horen we dat allemaal als je terug bent? Krijgen we dan ook de mooie detailfoto's van de tempels te zien?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 526
Totaal aantal bezoekers 237222

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: