5e etappe Sonora - Yosemite nat. park - Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu 5e etappe Sonora - Yosemite nat. park - Sonora - Reisverslag uit Sonora, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

5e etappe Sonora - Yosemite nat. park - Sonora

Blijf op de hoogte en volg Eugene

28 September 2022 | Verenigde Staten, Sonora

Vanmorgen om 8 uur vertrokken, maar eerst nog een kort bezoekje aan de plaatselijke supermarkt. Niet veel keus op ons gebied, geen bereiding van sandwiches, ook niet elders bereid, maar wel water. Was al een besparing t.o.v. San Francisco daar 1 flesje bijna 2 dollar hier 6 voor 2,50.

Lange rit een echte bergbeklimming, niet steil maar wel heel lang. Na ruim een uur bij de toegang van het park, daarna nog bijna drie kwartier voor we voor de tunnel view stonden: komend uit een lange tunnel door een berg sta je dan voor het uitzicht op de vallei met aan weerszijden hoge graniet rotsen met een hoogte tot 1000 m. En hoera ook de grote waterval was te zien, bij het vorig bezoek was men vergeten de kraan open te zetten.

De buschauffeur heeft rit hervat en ons afgezet bij een daartoe bestemde parkeerstrook, het is wat dat betreft zeer streng geregeld. Het was inmiddels 13 uur, allemaal 'vrij' tot 16 uur. We gaan eerst naar het bezoekerscentrum en dan kunnen jullie kijken. Wandeling fijn maar 3 uur. Ja er waren ook shuttlebussen. Oh dat is fijn. Bij het bezoekerscentrum zie ik een groep wachtenden en een grote trekschuit. Ik dus denken dat is de shuttlebus en daar kwam een boswachter en men ging instappen. Ik ook. Wachten tot er een mevrouw boswachter kwam, en die ging tickets scheuren. Ik geen ticket, waar kan ik dat kopen, wat kost het? Nou de bus was vol met mij er bij, volgende rit over een uur, dus gewoon blijven zitten en die ticket dat is niet nodig, want ze begrepen al ik was uit Europa. Hoe wisten ze dat, dat is Amerikaans. In dit geval Mevr de Boswachter vraagt Waar komen jullie vandaan? en iedereen roepen uit welke Staat ze zijn. Ik uit Holland, Netherlands begrijpen ze nog niet, er wordt aan gewerkt door dhr Rutte.

Was een rit van 2 uur, door de vallei, en niks van lopen. Was prachtig, ook minder mooie plekken, de bosbranden, alles zwart. En bijna om 4 uur weer bij de bus. Teruggereden, om 18.30 hier. En morgen weer terug voor een korter bezoek ander deel van het park voor de Sequoia bomen.

En nu ga ik eten zoeken. Ja weer naar de overkant, zelfde restaurant als gisteren.

• 28 September 2022 - 08:44

Elly De Vrind :

Hallo Eugene
    Bedankt voor je verslagen. Het roept herinneringen op aan onze reis in 2019. Nu voor de verandering in omgekeerde volgorde. Ik heb je foto boek erbij gehaald zodat ik ook de foto 's kan zien.
    Veel plezier in de USA