16e etappe: Palm Springs - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu 16e etappe: Palm Springs - San Diego - Reisverslag uit San Diego, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

16e etappe: Palm Springs - San Diego

Blijf op de hoogte en volg Eugene

10 Oktober 2022 | Verenigde Staten, San Diego

Vanmorgen vroeg eerst naar buiten om met de ontbijtclub, dat zijn reizigers die bij de organisatie een voorschot hebben gedaan om als het hotel geen ontbijt serveert, zij bij een verstrekker vlakbij hotel een ontbijt krijgen.

Ik wist waar het was, schuin aan de overkant, omdat ik er gisteravond ook al was gaan eten. Er naar toe geen probleem, terug wel...naar het hotel gewoon te ver doorgelopen, had wel bord gezien van hotel, maar daar was een andere firma. Maar goed iets te laat voor de bus, het werd later nog erger. Een algemene koffiestop en inkopen bij een foodmarkt. Er was ook een echte supermarkt en daar waren veel van de groep allemaal bij de koffiemaker met de S een kop koffie gaan bestellen, en dat duurde en duurde, en dan te laat terugkomen met kijk mij eens, een beker koffie. Maar goed verder gereden en tegen 12 uur waren we aan de kust bij San Diego, eerst een lange pauze bij de haven aan zee. Dat was en beetje rondhangen, wel overal tafeltjes en stoelen, maar je moest om wat te eten of drinken naar een stalletje, en als je alleen bent wie let er op je plek, dus maar wat gezeten en de tijd uitgezeten. Om 2 uur was iedereen er toen wel en een rondrit door het oude gedeelte van de stad en naar het gedeelte van waar eerst de grote expositie van 1912 was voorzien. Die ging hier echter niet door, het werd verplaatst naar San Francisco. De door een Spaanse architect getekende hallen staan er nog. Het Bilbao park. Allemaal musea maar ik had geen fut om er een te gaan bekijken. Hierna nog doorgereden naar de plek waar Californië geboren is, met daarnaast een soort openluchtmuseum.

Inmiddels was mijn oude makker en goede vriend Tim Vanderveen mij ook aan het opbellen en berichten versturen via Whatsapp, want in het programma stond een vrije middag. Ik maar antwoorden van de reisleider heeft weer iets anders bedacht. Het resultaat toen wij met de bus bij hotel aankwamen, was hij er ook al en kon de koffer met de cadeaus eindelijk uitgepakt worden. Ik was er 18 jaar geleden bij het huwelijk van zijn zoon voor het laatst geweest. Dus wel heel veel veranderd, zowel binnen als buiten. Zij blij met de cadeaus en ik met de twee door hen op zicht bestelde spijkerbroeken. Heb wat meegegeten, speciaal voor mij had Linda, de vrouw van Tim, wat rijst gekookt, en hun vrienden uit SD die ik dan weer ken door de huwelijken van de kinderen waren ook gekomen, dus het werd toch een prettige avond, al moet ik aannemen dat we elkaar in levende lijve niet meer zullen zien. In ieder geval Tim stuurt nu veel Whatsapp, iets wat ik als Europeaan en onderste regio van de internetgebruikers hem heb moeten leren. Het prettigste is hij kan mij 'gratis' bellen.

Morgen vervolg van het bekijken van San Diego en daarna doorrijden naar Los Angeles.

• 10 Oktober 2022 - 21:19

Rob Franssen:

San Diego, mooie stad aan de zee. Bezoek ook de US NAVY in the Harbour.

• 10 Oktober 2022 - 22:59

Sam:

Hoi Gène,

Het is weer een bijzondere reis. Als ik het zo lees, veel heel lange verplaatsingen, vaak manco's in de prestaties die de reisleiding zou moeten leveren, gebrek aan organisatie en informatieverstrekking vanwege de organisatie die de reis organiseert. De organisatie zou een mistery guest moeten inzetten om duidelijk te krijgen waar ze falen.

Jij bent reeds meerdere keren geweest op de meest saillante plekken en je refereert natuurlijk onbewust aan je mooiste ervaring, maar toch!

Toch valt het op dat je best vaak enthousiast beschrijft wat je ziet.

Desondanks ben ik het met Jan eens, na een reis als deze moet je vakantie nemen om te bekomen van het drukke gedoe.

Kom gezond weer terug.