Etappe 2: tijdrit in San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Etappe 2: tijdrit in San Fransisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Etappe 2: tijdrit in San Fransisco

Blijf op de hoogte en volg Eugene

25 September 2022 | Verenigde Staten, San Francisco

Na een goede nachtrust, ik was al om 21 uur plaatselijke tijd gaan slapen, in feite 24 uur bezig geweest, was het reveil om 7.45 uur in de hal beneden. De reisleider zou dan met de medereizigers die bij de organisatie ook het ontbijt als het niet door het hotel, in de praktijk is dat als je slaapt in een motel, toch een ontbijt hadden. Thuis ontbijt ik nooit, maar de two eggs sunny side up, hash brown, toast white bread, orange juice en coffee dat is voor mij het feestmaal van de dag.

Alleen we waren maar met 5 personen, en de reisleider had een lijst van meer deelnemers. En bij controle, ik sta niet op die lijst, iemand anders ook niet, en later de niet extra bijgeboekte personen zaten ook in het ontbijthuis naast het hotel en zeiden, nee wij hebben dat niet geboekt. Later nog een blunder van de organisatie: twee reizigers ontdekten op laatste moment dat hun KLM vlucht terug niet op vrijdag stond maar op vandaag. Grote Chaos daar bij hen op kantoor. Nee ik noem geen naam, maak wel reclame voor mijn taxichauffeur. Guus die naam goed onthouden.

Maar het ontbijt was fijn, de buren aan de tafel hadden wel de ontbijtkaart bekeken ga ik straks ook doen eggs benedict, nog lekkerder.

En waarom om 7.45 wel dan is er nog geen rij buiten op straat met mensen die moeten "Wait here to be seated"" en dat 's morgens vroeg is dan lang wachten, de eters zijn ook pas net binnen

Om 9 uur stond er weer een bus, en begonnen we aan de rondrit, een totaal andere rit dan drie jaar geleden met de ANWB, en ook een voor mij plekken waar ik nog niet eerder was geweest. Waar we niet zijn geweest kan je vandaag zelf met openbaar vervoer. Eerst de huizen die gespaard zijn gebleven bij de grote brand in 1906, na de grote aardbeving. Toen was alles, nu nog steeds een groot deel van de huizen van hout. Dat is beter bestand tegen aardbeving, hier nog vaker dan bij ons in Groningen, en vaak ook nog heftiger dan bij ons. En de huizen die gespaard zijn, die stonden aan de overkant van een brede straat, daar konden de vlammen van de brandende overkant niet bij. Naar een 'berg' zeker voor ons, nog hoger dan de St,Pietersberg bij Mestreech, daar is de zendmast voor de tv, een rondrit en toen de Golden Gate brug over. Zij die wilden konden dan de bijna 2 km weer teruglopend doen, ik niet, been nog niet dat ik dat ook maar moest doen. Heb het eerder gedaan is best leuk, en met de bus als enige passagier terug. Mijn voordeel mooie foto kunnen maken daar vanaf de plek naast de chauffeur. En als laatste dan naar Pier 39. De grootste ongein die je kan bedenken, het op een na meest door toeristen bezochte attractie in de USA. Een opstapeling van restaurantjes en souvenirwinkels en op het eind de plek waar de zeeleeuwen liggen te dutten in de zon. Ben er niet gebleven, de rest met de kabeltram, nu ook totaal een toeristenattractie, ritje kost 7 euro, de bewoners gaan met de elektrische tram. Ik ook want ik ga er straks weer naar toe, nu pier 33 voor bezoek aan het voormalige staatshotel voor de zware jongens. Ben daar in 1982 bij mijn eerst bezoek aan SF ook geweest, was toen goedkoop, anders had ik het als zuinige net afgestuurde apotheker niet kunnen betalen, het bezoek met inbegrepen de boot er naar toe en weer terug is bijna 50 euro, en dat is dan Hoera, met korting voor 70 plussers. Daar ga ik jullie nog over berichten.

Ik heb ook na lang zoeken een winkel gevonden waar ik de slotjes voor de koffer kon kopen, dat probleem opgelost. Ja ik had de slotjes op tafel laten liggen, en je wilt je koffer toch wel afsluiten in een hotel als je er niet bent.

En het is nu iets na 13 uur in Nederland, ik ga weer slapen en dromen over die egss benedict.


  • 25 September 2022 - 14:07

    Miranda:

    Droom zacht, bedankt voor je mooie verhaal.
    Eggs Benedict

  • 25 September 2022 - 18:37

    MArk:

    Veel plezier, geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 140
Totaal aantal bezoekers 237872

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: