De vlucht naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu De vlucht naar San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

De vlucht naar San Francisco

Blijf op de hoogte en volg Eugene

25 September 2022 | Verenigde Staten, San Francisco

Tja, het is nu zondag 23 oktober, al lang weer terug uit de USA. Ik dacht even wat zinnen mooier maken, komma plaatsen of weghalen en dan lees ik, het verslag komt nog wel uur geleden ook al geen contact....

Nou het was een vlucht met de KLM, intercontinentaal dwz groot toestel en ik kreeg de aanbieding om voor punten, ik had er meer dan 220.000, en wat doe je er mee, een businessclass plaats te krijgen: er waren er nog iets van vijf over. Toegehapt dus. Plaats aan het raam en een dagvlucht. Bij het naar buiten kijken was er eerst niet veel te zien maar volgens de kaart vlogen we op gegeven moment over Groenland. Nee niet groen helemaal wit van de ijs en sneeuw. Heb zelfs twee films bekeken, ga nl nooit naar bioscoop. De meeste titels totaal onbekend, en waar de films over gingen, weet het al niet meer.

Lekker eten, nog maar eens kop koffie, en een stroopwafel, en dan de huisjes: dat was sof, er waren alleen maar de wat oudere huisjes aan boord, had graag de Tuschinski bioscoop willen hebben, het nummer van het bijna aflopende jaar, de KLM is op 9 oktober jarig, dus maar zo'n ouder huisje mee, wellicht nog eens te ruilen op Schiphol, ja hoor er zijn ergere dingen dan geen huisje 102.

Mark maak je niet ongerust, heb het huisje wat ik wel kreeg op de terugvlucht kunnen ruilen voor 102, kan je in Frankrijk bij heimwee toch even het dak van de bioscoop zien.

Na de landing weer stukken lopen, er zijn geen karretjes zoals op Schiphol, wel als je bij de bagageband bent maar de huur is 8 dollar, dat is een beetje veel; er wordt ook weinig gebruik van gemaakt. Maar eerst nog de paspoorten controle, daar er maar weinig Amerikanen in het toestel zaten, werden die loketten ook voor niet ingezetenen opgesteld. Ik weer bij een alles nakijken, ja ik sta genoteerd, heb mijn Esta verklaring enz, mocht er dus in. En toen, waar is de reisleider. Nou die heeft lang op zich laten wachten, toen de groep er dan bijna helemaal was, kwam hij dan ook tevoorschijn. De laatste twee dan ook, naar de bus en naar het hotel. Het ligt vlakbij het centrale plein van SF, dat wil zeggen de kabeltram, de metro en het tramvervoer, allemaal dichtbij. We slapen hier drie nachten.

• 25 September 2022 - 12:45

Ben Ploeger:

We zullen je blijven volgen Eugene. Overigens een rekensommetje geeft aan dat jouw abonnees gemiddeld 4-5 keer hebben gekeken
    Ben

• 25 September 2022 - 13:39

Annemieke:

• 25 September 2022 - 18:14

Eugene 01:

Reactie van mijzelf aan Ben Ploeger
    Je bent en blijft een apotheker dus je gaat meteen rekenen. Deze dagboekpraatjes zijn voor iedereen toegankelijk. Er zijn daardoor twee redenen van de hoogt e van bekijkers: toevallige bezoekers maar vooral ook bij deze groep 'even kijken of er al weer wat te lachen valt. Oh nee er is niets, zou hij ziek zijn, na een half uur weer kijken enz. en zo loopt het getal op.