Xi'an en vlucht naar Chongquing, dag 5 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Xi'an en vlucht naar Chongquing, dag 5 - Reisverslag uit Tsjoengking, China van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Xi'an en vlucht naar Chongquing, dag 5

Blijf op de hoogte en volg Eugene

20 Juni 2018 | China, Tsjoengking

De volgende morgen, de Grote Moskee hadden we gisteren al bezocht, was er tijd voor het Jade Museum. de lezers die mij op deze reizen volgen zullen weten wat er dan is: beetje slap verhaal over Jade en dan: kijken en wel of niet kopen. Dat wordt dan altijd van de Hollanders gezegd: Zwitsers kopen direct, en Belgen dat duurt wel veel tijd voor ze toehappen; met andere woorden we waren meer dan een uur tijd kwijt voor we weer buiten stonden. Ik niets, jullie zien mij toch niet met een hanger om mijn nek met een stuk jade van meer dan 1000 euro.... Conclusie de Belgen en de Zwitsers zijn rijker dan ik, en vrouw (met de creditkaart van hun man).
En voor jullie zouden denken dat had hij dan weer gehad voor die dag; nee we kregen ook nog een cursus Chinese kalligrafie. Nou de Juf deed het ons voor, ons resultaat was van een niveau dat als kinderen hier in Nederland dat in groep 3 zouden maken, de Juf (Ank) er met de ouders toch een gesprek over zou gaan voeren. En wat was er na afloop van de klas: we waren allemaal geslaagd zei de Juf (zij denkt dan kopen ze veel) want er was natuurlijk een winkel. Jammer voor de Juf het geld die dag was besteed aan Jade, maar we gingen wel naar buiten voor de Pagode van de Gans. Had mijn fototoestel in de bus laten liggen, van die Pagode was niets gezegd.. Wellicht dat een van de Belgen mij nog wat foto's stuurt.
Na het eten, ook om de hoek bij de Pagode, naar het vliegveld voor de vlucht naar de grootste stad van China, met maar 34 (vier en dertig) miljoen inwoners. De gids ging niet mee, maar je zou toch meegaan op de boot: "Ik kom morgen heus naar de boot" en wij weg.
Bij aankomst prachtig vliegveld en een prachtige rit langs de rivier met enorme torenflats en kantoorgebouwen.