Galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Galle - Reisverslag uit Galle, Sri Lanka van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Galle

Blijf op de hoogte en volg Eugene

08 Mei 2017 | Sri Lanka, Galle

Het is nu dinsdagmorgen 3.06 jullie klok, moet nu onder de regendouche, kleine hap en de auto in..
Naar de olifantjes, gisteren de baby schildpadden kortom we zijn helemaal in de natuur, en eind van de middag daar wat vogeltjes kijken, jawel was dat de grutto de kleine lepelaar of toch die zeldzame .... vul maar in.
Maar jullie hebben nog de vlicht van Dubai naar hier te goed. Zo goed als de eerste vlucht verliep, zo slecht was de tweede. Met meer dan een uur vertraging, het was inmiddels 03.05 uur, vertrokken en met drie kwartier vertraging hier geland. Niet harder gevlogen maar om vertraging weg te werken in de boeken geef je als verwachte aankomsttijd er een kwartier bij.
Paspoort en visum controle geen probleem, maar ik had het bekende briefje wel al ingevuld, en anderen natuurlijk niet. Bij de kofferband aangekomen liep die al, maar niet mijn tas er op. Dat heeft nog eens een uur geduurd want vergeet niet 400 reizigers geeft heel veel koffers.
En gelukkig stond er een meneer in de hal met een bordje met mijn naam er op en een bord Club Med. Wij beiden blij, de arme man had dus twee uur staan te wachten. Naar buiten en daar kwam de auto voorrijden. Nee geen rolls royce, weet niet het merk, maar gloednieuw, een chauffeur die de deur openhoudt, de airo aan heeft staan en aan de linkerkant van de weg rijdt. Hij zit ook voor me, want ik zit rechtsachter hem. En dat is wel een beetje eng. Ben wel vaker in een land geweest waar ze links rijden maar dan zat ik in een bus, hier zijn de tegemoetkomende auto's wel heel dichtbij, ook omdat er veel op spookrijder manier wordt ingehaald, nee niet door mijn chauffeur, dus dan zie je weer zo'n auto op je af komen. Maar echt hard rijden kan hier niet maak jullie niet ongerust. Colombo door dat was chaos en daarna was alles groen. Op naar de schildpadden kraamkamer. Bij een strand waar de schildpad mama haar eieren in de grond stopt, zo'n 130 tot 150 op de grootte van een pingpongbal graven de mensen van die club ze de volgende morgen uit en herbegraven ze bij hen in zeg maar tuintjes van zand met heel veel zonlicht. Na 6 weken komen de kleintjes naar boven, worden direct opgevangen en in een grote bak met zeewater uitgezet. En die kleintjes kunnen allemaal direct zwemmen en spelen daar vier dagen en dan hup de zee in. En maar hopen dat ze het overleven en over een paar jaar, de dames dan, weer terugkomen om zelf eitjes te leggen. De kerels zien ze dus nooit terug, die doet HET onder water in volle zee, en zwemmen weer door, maar de moederschildpad hoeft de eieren ook niet uit te broeden.
Is me toch wat allemaal op de vroege morgen na een nacht niet slapen. Daarna weer verder naar Galle, een oud hollandse VOC nederzetting op de Portugezen veroverd, en daarna zijn de Engelsen de boel komen innemen maar de kerk staat er nog, en het oude hospitaal en de vestingwerken, totaal ommuurd geheel.
Ik slaap hier in een bijzonder mooi hotel, heel modern, schijnt beroemde architect te zijn, mooie slaapkamer maar we gaan al weer verder.

• 08 Mei 2017 - 16:31

Rob En Annemie:

smakelijk eten!

• 08 Mei 2017 - 16:50

Jan:

Smakelijk eten en geniet ervan!

• 08 Mei 2017 - 16:54

Mark: