Belum - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Belum - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Belum

Blijf op de hoogte en volg Eugene

14 September 2014 | Maleisië, George Town

Vandaag wederom grote afstand moeten afleggen. Eerst de berg af, in de mist, later in de regen. Met onderweg nog een korte stop bij een marktje, kort want er brak wederom een regenbui uit. Via de autoweg naar het noorden en bij een meer gestopt om per bootje naar een eiland te varen waar een orang utan reservaat is. De oudere apen deden niet mee aan de 'apenheul' voorstelling: de jonkies kwamen allemaal keurig aangezwiept aan de touwen, gingen hun kunstjes doen, met elkaar vechten en lui op de grond liggen.
Weer terug met het bootje, de aanlegplaats inmiddels tjokvol met dagjesmensen voor het daar aangelegde pretpark, ook hier is zondag een vrije dag, daar wat gegeten en weer met de bus verder naar het noorden. We zijn nu vlak onder de grens met Thailand bij het Belum nationaal park. Ook hier weer veel regen, de avondwandeling in het regenwoud, daarom zal het hier dan ook regenen, viel dus letterlijk in het water, en de tocht van morgen wordt ook al ingekort. Mooi hotel dus dat is dan wel in orde, geen kans op een cobra of python in de kamer.
Ik zit nu in de lobby dit bericht te schrijven, veel Maleisiers hier en die hebben allemaal zo'n toestel waar je dan ook nog mee kan telefoneren, maar vooral kan twitteren en andere ongein. Alle internetverbindingen zijn bezet, alleen hier in de lobby kunnen ze het in de hand houden: je moet hier een wachtwoord hebben, vandaar.

Ik ben in Belum aan de ooskant van het schiereiland, waarbenjij nu kan dat niet traceren daarom zet ik maar dat ik al op Penang ben, maar dat is pas dinsdag.

• 14 September 2014 - 17:47

Jan De Lang:

Weer een boeiend verslag, Eugene!

Ik wist niet dat Maleisië een andere hoofdstad (dan Kuala Lumpur) had gekregen en trouwens ook niet dat het een koninkrijk is (of was?).

Is er nog veel over van de Hollandse tijd?

Kom je ook nog in het Maleisische deel van Borneo?

Veel plezier en moois gewenst!

• 14 September 2014 - 19:23

Marijke:

Doet je toch wel goed, zo ver weg en dan Hollandse bloemkolen. Uitzicht van uit hotel erg mooi.
    Kijken weer uit naar volgende verslag.
    Marijke