13e etappe Flagstaff - Grand Canyon - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu 13e etappe Flagstaff - Grand Canyon - Flagstaff - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

13e etappe Flagstaff - Grand Canyon - Flagstaff

Blijf op de hoogte en volg Eugene

07 Oktober 2022 | Verenigde Staten, Flagstaff

Vanmorgen scheen de zon al weer, het werd bij nader inzien een prettig zonnige dag, wel bril op en petje en niet te warm, ongeveer 64 gr F, reken het even voor me uit hoeveel graden C dat is, zie het wel bij de reacties….Niemand van de lezers/lezeressen was in staat dit uit te rekenen, of had er geen zin in.

We gingen op weg naar de Grand Canyon, maar eerst een kort bezoek aan het stadje Williams, toendertijd gelegen aan de route 69. Veel nummer 69 borden op de panden, en ook een paar in de oude stijl. Interessanter vond ik de spoortrein. Oude stijl wagons, die vanuit Williams naar de Grand Canyon een dienstregeling onderhoudt. Zie bij de eerste naar Westen van de USA, één café, benzinepomp, postkantoor en klok, de ander een paar dagen later in Siligman, dit plaatsje was nog echt helemaal in de stijl van de vorige eeuw toen route 69 nog bestond. We beëindigen deze rondreis trouwens op dinsdag bij de pier van Santa Monica (LA) waar een bord er nog aan herinnert dat daar de weg naar Chicago begon, en/of eindigde.

Daarna naar het ‘vliegveldje’ meer helikopter start en landingsbaan omdat iedereen behalve ik, de tocht van ong 20 min van en naar de G C, voor een te hoog bedrag van ik meen nu 180 dollar per persoon. Zij vonden het leuk, ik later minder want het koste al veel tijd en toen ook nog een nieuwe horde potentiële piloten.

We hadden een afspraak dat we omstreeks half 2 bij de GC zouden zijn, het werd een uur later.

De reisleider had als advies, door de deur te gaan van het voor mij nieuwe, en oerlelijk gebouwtje, en dan naar rechts. Daar kwam je dan in een grote winkel met allerlei toeristen meuk........ Achteraf hoorde ik van de medereizigers ze waren wat gaan wandelen, nou het eerste stuk is best steil, kan je dus beter met de shuttlebus doen, eigen ervaring..

Ik ben toen maar mijn oude herinnering gaan raadplegen en dat was daar rechtdoor lopen daar was de bushalte, Er was er al een, blauwe route….., we gingen niet de heuvel op maar naar het bosgedeelte…. Ik kon wel uitstappen maar dat werd te veel lopen, dus heb de hele rit met nog een paar franse medereizigers moeten uitzitten. Was wel mooi al die bomen, maar ik kwam voor de canyon. We zijn dus maar bij eindpunt weer uitgestapt en op goed geluk de rode bus lijn genomen. Dat was goed, ik heb de fransen uitgelegd dat de bus bergopwaarts wel bij iedere bushalte stopt, maar niet op de terugweg, dat alleen bij de grote bushalten.

Kort en goed ik ben naar boven gegaan tot de halteplaats net voor dat café, en bij twee stopplaatsen op de terug weg uitgestapt, om de foto’s die ik wilde maken ook te kunnen maken.

Precies op tijd terug voor de terug reis hier in Flagstaff.

Al met al een dag die beteer georganiseerd had moeten en kunnen worden, ik denk dat de reisleider meer gevoel had voor de provisie bij de helikopters.... 23 x X % van $ 180,- = boel geld


  • 07 Oktober 2022 - 09:21

    Rob Franssen:

    Beste Eugene, de helikoptervlucht Grand Canyon vond ik een van de hoogtepunten bij onze USA trip!!! Super cool!! En bij 17 graden is da een prettig gevoel! Have a nice day!

  • 07 Oktober 2022 - 09:25

    Annemie:

    Zo te horen Eugène moet je de volgende keer, misschien met iemand samen, je eigen reis organiseren. Kun je alles doen zoals je het zelf wil.
    Veel plezier nog!

  • 07 Oktober 2022 - 11:19

    Jan:

    Na deze reis moet je wel met vakantie om uit te rusten. Wat een druk programma! Maar wat een ervaring!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 127
Totaal aantal bezoekers 237856

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: