dag 9 en toen was hij er weer: de zon.... - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 9 en toen was hij er weer: de zon.... - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 9 en toen was hij er weer: de zon....

Blijf op de hoogte en volg Eugene

24 Mei 2019 | Taiwan, Taiwan

Het begon vandaag in Taitung weer met regen, eerst weinig maar tijdens het rijden weer heviger tot ineens droog!!! en even later werden de bladen aan de bomen en de rijstvelden lichter groen van kleur. Tegen 11 uur was ook het water van de oceaan weer blauw en konden we eindelijk zonder plu dingen buiten de bus gaan bekijken. We zijn nu aan het zuidelijkste deel van het eiland, kijk je naar links dan zie je de stille oceaan, kijk je naar rechts, afhankelijk van de politieke voorkeur: de oost Chinese zee of de zuid Vietnamese zee. Even uitleg: beide landen claimen die zee tot hun grondgebied om te vissen, eilanden en alles wat er onder te vinden is aan olie, en gewoon landjepik. Wat hebben we gedaan; net als vorige week in het noorden ook hier aan het strand weer door storm, en water uitgeslepen rotsformaties, bijvoorbeeld als je het wilt inbeelden een slapende kat, we hebben uitgebreid Japanse noedelsoep gegeten, zijn naar een vuurtoren (tje) gaan kijken en op het eind grote wandeling in een natuurpark boven op een berg, nu een belangrijke botanische tuin, maar niet zo mooi als op Sri Lanka.
En nu in een hotel daar vlakbij, in een grote doorgaande straat: eethuisjes genoeg.
Ben nu net terug van de straat nachtmarkt. Niet zo groot opgezet als in Taipei, maar hier wel gezelligerr: in de grote doorgaande straat aan weerszijde alle winkels open en daarvoor eetkraampjes met hier alle soorten vis, voornamelijk dingen die je bij ons in Nederland niet ziet, maar er zwemmen hier dus andere rakkers rond dan in de Noordzee.
Ook bij de apotheek langs geweest, meer een drogisterij, maar Wim H (de Meester) en Burney O opgelet: ik heb hier 2 potjes echte tijgerbalsem gekocht voor jullie, de sterke vorm.... Als ik terug ben maak ik wel een afspraak en kom ik het brengen.

• 24 Mei 2019 - 08:51

Rob En Annemie:

Na regen komt zonneschijn Eugene! Groet je Rob en Annemie

• 25 Mei 2019 - 11:08

Dochter Van Riet:

Zo hoort het op vakantie te zijn, prachtige natuur en heerlijke zonneschijn!
    De zuidpunt van Taiwan? Een vierlandenpunt? China, Vietnam, Taiwan uiteraard en dat alles met noedelsoep uit Japan! En je hoeft er geen honger te lijden, eten in overvloed...
    Mooie voortzetting.

• 27 Mei 2019 - 10:21

Gerthie:

Lijkt me een leuke dag geweest