dag 6- een lange bergrit naar het Taroko nationale - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 6- een lange bergrit naar het Taroko nationale - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 6- een lange bergrit naar het Taroko nationale

Blijf op de hoogte en volg Eugene

21 Mei 2019 | Taiwan, Hualian

Vanmorgen heel vroeg op om de boottocht op het zon en maan meer alsnog te doen. Het was bewolkt, goed zicht. Het meer is niet zo erg groot, het blijkt een stuwmeer te zijn, was eerst een gewoon bergmeer, maar nu hebben ze niet alleen in de regentijd (dat is dus nu) maar ook de komende maanden voldoende water..
Gisteravond was onze bus al vertrokken met de bagage omdat de bus te groot is om de bergetappe die we vandaag gingen maken te doen. Het laatste stuk een grote afdaling: de weg te smal en de bochten te scherp. Daardoor reden we vandaag met twee bussen, ik in de bus met 12 deelnemers. Nee ik doe NIET aan bijgeloof, trouwens in de bus met 13 deelnemers zat ook nog de reisleider. Oeps bij ons met de gids er bij wel 13 passagiers. Maar jullie kunnen dus zien, we zijn heelhuids aangekomen. Wederom het eerste stuk veel regen en we kwamen zo hoog, boven de 3200 m dat we ook nog in een soort mist reden, het was 'misitig' maar om de foto van het hoogtebord te maken stonden we wel met de plu in de andere hand. Er was nog een stop bij een informatiecentrum; konden we op een film zien wat wij niet konden zien als we naar buiten keken: er is hier een bergmassief met meerdere bergen hoger dan 3000 m...
In de afdaling kregen we eerst te zien dat we hoger dan het wolkendek reden, en later bleek ook nog even de zon te kunnen schijnen en hield de regen op. We reden door een prachtig gebied, veel bomen met de schimmelslierten die alleen én op grote hoogte én zeer zuivere lucht voorkomt en diep in het ravijn een kolkende rivier. En toen ineens stopte de chauffeur er mee, we waren bij het hotel. Nu in een uiterst chique hotel, heb een kamer op begane grond, kijk vanuit het brede raam op een rivier met voor mijn kamer een stroomversnelling en aan de overkant op de heuvel een pagode,
Mijn bed is ook wat groter dan normaal lengte meer dan 2,20 m breedte zeker 4 m, ik verdwaal vannacht.

• 21 Mei 2019 - 07:53

Rob En Annemie:

Wat een hoogteverschillen Eugene! Mooi!! Groeten vanuit een koud Maastricht! Rob en Annemie

• 21 Mei 2019 - 13:13

Corry:

Geniet van al het moois op deze reis. Wij genieten van de reisverslagen