Ben weer in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Ben weer in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Ben weer in Maastricht

Door: Eugene

Blijf op de hoogte en volg Eugene

17 Oktober 2022 | Nederland, Maastricht

Even aanvulling:

Mijn zus is meteen vrijdag geopereerd in Goes, daar gelukkig ruimte om dit soort operaties meteen uit te voeren. Overleg gehad met de huisarts, er blijkt een heel protocol te zijn (gelukkig!) om de voorkomen dat de patiënten in een totale ontregeling komen, en helaas dan overlijden. Die kans is er vooral de eerste twee weken. Ze is weer 'thuis' en ze halen haar 's middags ook uit bed, om wat lopen te oefenen.

Dat was het goede nieuws, nu ik weer.

De terugvlucht is goed verlopen, ook in Los Angeles een grote chaos en lange rijen voor de paspoort controle en de handbagage. Dat paspoort is een loketje dat je ergens in de rij passeert, gaat door de machine, ze zien dat je zoet bent geweest en je mag weer doorschuifelen in de rij. Je moet zelfs schoenen uit, alles in bakken smijten.. Je moet wel smijten, want er staan aan weerszijden mensen die ook door willen lopen. Dan de doorloop controle, die is volgens mij al 20 jaar oud, je kan gewoon doorlopen. En dan wordt het weer wild; waar zijn mijn spullen? Waar zijn mijn bakken, je spullen opzoeken, ook je schoenen en alles in de tas deponeren en even verderop maar weer reorganiseren...

Ja dan kom je in een mooi gedeelte en je ziet dat je ergens heen moet voor gate 202. Dat was een enorme afstand. Eerst naar beneden, roltrap, en zo'n horizontale beweegband, weer omhoog, drie roltrappen en dan een enorm brede gang met aan weerszijden dan de 'gates'. 202 daar gelukkig niet te ver lopen.

Totaal uitgepeigerd daar gaan zitten. Had gelukkig aan de mevrouw achter de balie gevraagd of er nog iemand uit de businessclass niet was komen opdagen. En laat dan nou zijn, het inladen van de passagiers was al begonnen, ik moet zeggen die Amerikanen hebben dat goed georganiseerd. Het toestel in 6 zones verdeeld, doen ze in Europa ook, maar niemand die er op let, daar wel net de lagere school vroeger na het speelkwartier, klas voor klas naar binnen. Ik ook, groep 2, want ik had, voor mij gratis, een comfortstoel...

De barcode klopte niet, ik dus naar die mevrouw, die naar de kaart keek, en tegen me zei er is een plaats vrij......Heeft me mijn halve saldo aan spaarpunten gekost, ik doe er totaal niets mee, ze riep de rolstoelmeneer die er nog stond, ik met tas en nieuwe instapkaart toestel in, waar een wat oudere maar zeer vriendelijke purseres me al stond op te wachten... Ze kwam later nog een praatje maken.

Ik zat aan het raam, aan de andere kant een bekende Nederlander, oud voetballer, heb net pas ontdekt wie het was, ook uit Utrecht, Ondiep, dus ik had toch plat utregs kenne praote van jochie jij ook al in Amerika gewees, zou best wel groot nieuws kunnen zijn voor een krant, we hebben elkaar een knipoog gegeven, heb zelfs geen handtekening gevraagd. Had het Gouden Boek, met veel handtekeningen van voetballers, hun bobo's en wielrenners niet bij me, daar staat nl wel de handtekening in van JC. Hij ging slapen en niet te begrijpen; de enige die de hele vlucht, na de warme hap, en die was bijzonder lekker, echt heeft liggen slapen.

Ik was wel wat slapjes, ben nog in de trein gekomen, in Sittard overgestapt voor de boemel, want Taxi Guus stond al in Bunde op me te wachten. Veel beter voor de ophalers dan Maastricht, geen lang perron af te lopen, en auto staat direct voor het station. Vond dat ik de volgende dag dus toch wel naar mijn zus moest gaan, maar bij Weert toch maar besloten om te keren, ben strompelend thuisgekomen, en een nacht gehad waar ik steeds wakker werd van de pijn. Er was een bericht van de tourorganisatie dat één van de reizigers had gemeld corona te hebben opgelopen, ik ben de tweede, of wellicht zijn er nog meer. Ben net geweest voor een test bij de GGD.

Positief

Nu weten jullie alles, en jullie zouden moeten begrijpen dat er voorlopig nog geen foto's geplaatst worden. Maar de vaste abonnees, krijgen vanzelf bericht.

Oh ja, de winnaar van de Tour des Etas Unis. Er is geen uitslag bekend gemaakt. Ik sta zeker onderaan, ik was bij onze beroemde Fietsclub samen met een collega, duovoorzitter. En ik van ons tweeën de slechtste klimmer, dus ook hier de rode lantaarn.

• 17 Oktober 2022 - 14:57

Ben:

Welkom terug in Nederland.

Weer genoten van je nieuwsbrieven en tot snel.

Ben

• 17 Oktober 2022 - 14:58

Rob Franssen :

Wat een belevenis Eugene!

Gelukkig eind goed al goed!

• 17 Oktober 2022 - 15:35

Ben P:

Nu de foto’s nog? Wellicht?

• 17 Oktober 2022 - 16:44

Olga Gaykema :

Never a dull moment!

Goed te lezen dat de zorg in Zeeland goed is en jij meer gerust thuis kunt vertoeven.

Beterschap! Gr Olga

• 17 Oktober 2022 - 17:18

Corry :

Fijn dat je heelhuids thuis bent gekomen. Het was een reis met veel hindernissen. Vlug beter worden en daarna weer tot de orde van de dag. [e-1f340] [e-1f340][e-1f340]

• 18 Oktober 2022 - 16:29

Irmgard :

Gelukkig weer heelhuids thuis!

Ik heb weer genoten van je reisverslagen nu nog wachten op je foto’s maar doe eerst maar eens rustig aan!

• 19 Oktober 2022 - 18:15

Elly De Vrind:

Ja Eugène, zo zie je maar weer WIE VERRE REIZEN MAAKT KAN VEEL VERHALEN !

Ik hoop dat je gauw beter wordt