Etappe 1: Maastricht - ergens bij Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Etappe 1: Maastricht - ergens bij Schiphol - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Etappe 1: Maastricht - ergens bij Schiphol

Blijf op de hoogte en volg Eugene

22 September 2022 | Nederland, Schiphol

De eerste horde is genomen, vanmorgen thuis de kofferS ingepakt, ik had alles wat dan mee zou moeten al klaargelegd beneden, maar er was een artikel moeilijk om in te pakken. Toch niet goed afgesproken bij de inlijster. Ik ga op het eind van de rondreis een bezoek brengen aan mijn beste vriend/collega die in Poway woont, twee jaar geleden wereldnieuws aanslag bij de plaatselijke synagoge. Dat is iets van 30 mijl ten noord oosten van San Diego. Jarenlang samen opgetrokken in de USA en hier in Europa om op congressen over voeding de plaatselijke collegae te vertellen wat er allemaal fout kan gaan bij het mengen van de ingrediënten (het gaat over eten per infuus) en nu lopen we zo beetje naar het eind van ons leven. Die congressen doen we niet meer en ik zit (nu bijna zat) met een groot probleem.... Na een van de verhalen kreeg ik ingelijst en wel een voorblad van een tijdschrift uit 1939, met een apotheker (jawel) aan het bereiden van een ongetwijfeld lekkere hoestdrank voor een kind. De stakker staat er zielig bij, en de maker van de tekening Norman Rockwell!! Het heeft tot de Kerst in mijn werkkamer gehangen, tot er een icoon met Sinterklaas voor in de plaats kwam. Hier zal het na mijn overlijden op mp hooguit 5 euro opbrengen, in de USA minstens 1000 dollar. Dus naar de inlijster om het geheel uit de lijst te halen, want hoe neem ik dat mee. Inmiddels had ik ook een echte Guus van Eck tekening gekocht, slecht ingelijst, met Maastricht en 010 (Rotterdam) Dat moet zijn geweest voor iemand geëmigreerd, want het houdt op bij het tegenwoordige Hotel New York, vroeger het kantoor van de Holland Amerika lijn. De grootouders van de collega zijn begin vorige eeuw met het hele dorp uit Groningen, met de dominee naar USA geëmigreerd, vandaar die tekening voor hem. Ik dus vragen om dat ook uit de lijst te halen en er een amerikaanse passepartout bij te verzinnen; dat zijn twee felle kleuren. Hadden ze gedaan toen ik het vorige week ophaalde, maar ook een lijst er om heen. Tja en dat ging er niet bij in de koffer, werd te zwaar met die lijst weegt het bijna 3 kg. Zo'n rolkoffer toch wel groot formaat, mag niet mee de cabine in bij het vliegtuig er bij en toen alles in beide koffers opnieuw geordend, En dan doe je er ook maar alvast de Kerstcadeautjes bij voor de vrouw en de kinderen. Gelukkig heb ik een speciale kaart van de KLM, dat ik wel een tweede stuk ruimbagage mag meenemen, zonder er, heel veel, voor te moeten betalen.

De taxi kwam om 13 uur stipt voorrijden. Guus de chauffeur hielp zelfs bij het station die twee koffers op wieltjes over die rotkeitjes te tillen; staat zo leuk vond de schoonheidscommissie, en toen met de trein, overstappen in Eindhoven. In Utrecht inmiddels geen overstap meer binnen 5 min op zelfde perron, nee ook nog met de lift naar beneden, naar spoor 6 en weer met de trein verder. Tip voor lezers uit Maastricht, in 's Hertogenbosch overstappen, daar wel zelfde perron. Niet tot Utrecht wachten, daar veel drukker.

Schiphol, de bus van hotel reed net weg, dus moeten wachten in aangename zon op mijn bolletje, en nu op mijn kamer, heel mooi, met een despresso machine (niet Ne maar van DE) en morgen om 5 uur opstaan, om 6 uur met de bus terug naar Schiphol, want je moet er 4 uur van te voren zijn. Van de dramatische rij mensen heb ik niets gezien, dus laten we hopen dat ik morgen snel door de paspoortcontrole ben, kan ik in de lounge van de KLM wachten tot het vliegtuig vertrekt. Vandaag een uur te laat. Voorspelde tijd 10.40.

En voor de Maastrichtenaren: de taxi de zoon van Annemie Franssen; voor de niet werkers in het voormalige St Annadal/AZM een van mijn apothekersassistenten. Zal een foto van zijn bedrijfskaartje hier boven zetten, vorm van sluikreclame.


  • 22 September 2022 - 21:04

    Ingrid:

    Goede reis
    Groetjes Ingrid

  • 22 September 2022 - 21:26

    Miranda:

    Goede reis en we duimen dat je snel door de douane bent morgen.Slaap lekker.

    Groetjes Miranda

  • 22 September 2022 - 22:23

    Sam:

    Ik hoop dat er morgen geen joker is die jouw vliegtuig gaat tegenhouden. Doe de groeten aan Tim van der Veen. Fijne trips en bezoeken wens ik je toe, en gezond weer terug.

  • 23 September 2022 - 07:39

    Jacqueline :

    Goede reis.

  • 23 September 2022 - 09:13

    Rob En Annemie :

    Weer zo een mooie reis voor de boeg!
    Enjoy Eugene!
    Rob en Annemie

  • 24 September 2022 - 17:34

    Ben:

    Fijne vakantie. Geniet en doe voorzichtig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 236701

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: