Dag 16, weer in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Dag 16, weer in Maastricht - Reisverslag uit Maastricht, Nederland van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Dag 16, weer in Maastricht

Blijf op de hoogte en volg Eugene

31 Mei 2019 | Nederland, Maastricht

Dag 16, de dagen 13 t/m 15 lag ik hier ziek in bed, een of andere luchtweginfectie, waarschijnlijk door de airco's. maar het gaat wel weer. Jullie hoeven dus niet met pannetje soep, of ander etenswaren aan de deur te komen, en ook geen bloemen, ik heb maar een vaas.
Maar nu weer serieus: de laatste dag in Taipei was de zoveelste miskleun van de reislijder: hij had wat alternatieven voor een bezoek, maar eenmaal in het hotel was hij weer foetsie. Mijn eethuisje waar ik de eerste dagen in Taipei had gegeten was leeg, wel een bord met een plattegrond: ik neem aan het nieuwe adres, maar ja in het chinees en dat leest niet zo snel. Gelukkig om de hoek weer wat gevonden.
Maar die laatste dag: we moesten uit de kamer om 12 uur, en om 20 uur zou de reislijder weer uit zijn hol komen om ons naar het vliegveld te brengen. Het regende de hele dag: dat werd dus overal de koffiebar in om koffie te drinken, en dan mag je daar best een uur of langer blijven zitten, doen de chinezen ook. Ik ben nog in de metro wezen kijken, maar alles in het chinees, ik kon er niet wijs uit worden hoe een kaartje te kopen.
De weg naar vliegveld snel afgelegd en inchecken ook, en daar met mijn KLM kaart de heel mooie lounge in, daar gelukkig nog kunnen eten. Het vliegtuig is op tijd vertrokken. En dan een vlucht van 13 1/2 uur vertrek om 0.10. Om 1 uur kwamen ze met de eerste hap, maar laten staan, was gewoon onsmakelijk, en ben gaan slapen: dat lukte wel had zo'n speciale stoel, werd om 5 uur hun klok pas weer voor de eerste keer wakker. We hadden gelukkig een flesje water gekregen, maar wel de kleinste soort. In de winkels helemaal niet aangetroffen, wel die op 500 ml maat, en dat kost daar 5 dollar. Voor die prijs kan je het hier alleen bij de Jumbo kopen. Maar goed ook nog een ontbijt, alleen de yoghurt of wat daar voor door moest gaan opgelepeld en twee kleine kopjes koffie, wel een kop, geen beker maar én klein én dan weer halfvol. Op tijd geland, het was weer een eind lopen, natuurlijk stond de roltrap weer stil. Bij de paspoorten controle nauwelijks oponthoud en de koffer kwam ook nog snel. En de trein reed ook nog de algemene staking van de dag ervoor was niet voortgezet.
De reis kort samengevat: was geen succes: allereerst de volgens Fox deskundige reisleider: nou die was dan zelf nooit in Taiwan geweest, had een klapper van Fox met instructies: of niet gelezen of niet goed. Algemene ontwikkeling laat ik zeggen vmbo niveau. De bus heeft hem (we hadden dus allemaal minimaal Mulo, want daar leerden we dat) verteld wat de Kreeftskeerkring is, en meer van dat soort zaken die je vroeger gewoon op school leerde. Hij was zelf op tijd voor het vertrek en na aankomst meteen zijn hol in en de opmerking bij het uitstappen waar de eethuisjes waren bleken niet waar. Het was dus zoeken, een avond zijn er zelfs mensen bij KFC gaan eten (een amerikaanse voertent met vette kipvleugels).
Ja en dan al die regen, officieel begint het regenseizoen morgen, maar Fox had dit moeten weten. Ga er dus een flinke brief over schrijven, ook naar die mevrouw van de ANWB bij Max, kan die de maatregelen nemen.

• 31 Mei 2019 - 15:41

Astrid Vd Hoogenband:

Jouw verslag gevolgd . Met dubbele gevoelens .jouw eind conclusie gelezen ! Niet voor herhaling vatbaar deze reis . Maar koester de mooie momenten . Op naar de volgende reis

• 31 Mei 2019 - 16:05

Mark:

Niet echt een verslag waar je blij van wordt!
    Geen Fox meer dus!
    Gelukkig wordt het hier mooi weer!

• 31 Mei 2019 - 16:40

Corry:

Fijn dat je weer heelhuids thuis bent.
    Jammer dat de reis niet helemaal goed is verlopen. Nu komt het grote werk: het fotoboek maken. Succes!

• 31 Mei 2019 - 18:02

Miranda :

Gelukkig weer thuis! Jammer dat de reis niet aan de verwachtingen voldeed.

Groetjes Miranda

• 31 Mei 2019 - 18:51

Ben P:

Tja Eugene soms is reizen afzien, maar je zult later vast je ook mooie dingen herinneren!
    Welkom thuis en dank voor je verslagen!
    Ben P

• 31 Mei 2019 - 20:31

Olga:

Genoten van je reisverslagen! Niets is vanzelfsprekend, ook dit hoort heel soms bij reizen. Zeker als de reisleider geen reisleider is. Belangrijker is dat je he humor bewaart hebt en weer op de been. Geniet dan maar van het zomers weekeinde dat komen gaat op dag 16 en 17. Zonnige groeten Olga

• 01 Juni 2019 - 04:20

Dochter Van Riet:

Weer veilig thuis.
    Home sweet home!
    Met dank voor je avonturen, vriendelijke groet, Angélique

• 01 Juni 2019 - 06:43

Jab Beekhuizen:

Fijn dat je weer heelhuids terug bent. Wat een teleurstelling en dan nog twee dagen ziek op bed. Je komt in ieder geval met mooi weer thuis. Kom je nog naar Amsterdam?

• 05 Juni 2019 - 12:39

Barbara:

Nou nou, niet mis. Jullie waren pas reislijders, professioneel volhardend want ook geen andere keus. Schrijf maar eens een mooie brief zou ik zeggen. Het leek wel een film.

• 07 Juli 2019 - 14:58

Maria K:

Met jouw humoristisch verslag beleven we de reis nog een keer. Inderdaad Taiwan is zeker niet voor herhaling vatbaar. Maar gelukkig hebben wij de foto's nog!