dag 12, weer terug in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 12, weer terug in Taipei - Reisverslag uit Taipei, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 12, weer terug in Taipei

Blijf op de hoogte en volg Eugene

27 Mei 2019 | Taiwan, Taipei

Een reisdag, terug van het zuiden naar de hoofdstad. In feite een lange busrit, met een onderbreking om te eten, in datzelfde wegrestaurant als op dag 4, en een bezoekje aan een dorpje met wat huizen en een tempel in de oude stijl. Dus zo beetje Zaanse Schans. Gelukkig voor de andere bewoners de huisjes staan niet bij elkaar, en we zouden dan ook thee drinken in een chinees theehuis. Dan denk je veel rood en lampionnen, nou het was gewoon modern. Bij de ingang zat een niet chinese mevrouw met een hemelsde blik, ze zal wel eerst een uur hebben moeten mediteren, in een vijzel te roeren. Ze hield de stamper totaal verkeerd vast, maar ik durfde haar niet uit haar hemelse wolk op aarde te zetten en ben ook maar naar boven gegaan. Zeg maar gewoon een cafe idee. kregen we eerst lauwe thee in een klein bekertje, dat was het aperatief (!!??) . Je zit dan te denken geef mij maar koffie en prompt we kregen een mok met een vloestof je denkt koffie met melk. Nou dat was het dus niet. Werd genoemd Haaka thee met granen (ik geef de vertaling maar even). Het was dus niet te z....... Bij weggaan zag ik het recept wat die mediterende mevrouw dus had moeten maken, theeblaadjes verpesten, sesamzaad er bij en weer mengen, pinda's !!! en iets wat ik vergeten ben. Je doet een mok vullen voor 1/3 en dan heet water er bij en roeren. Je zou kunnen zeggen brinta die afgekoeld is en bijna beton is geworden. Jullie morgen in staking met ov, velen van de groep met het niet opdrinken van het brouwsel. Al met al de rondreis is als een flakkerende kaars gedoofd. We zitten nu weer in het hotel van de eerste drie dagen, morgen om 12 uur van de kamers af en pas om 20 uur naar het vliegveld. Zie wel wat ik ga ondernemen. Dat houdt in morgennacht, van maandag op dinsdag vertrek mijn vlucht even na middernacht, dat is 18 uur bij jullie, en als jullie de volgende morgen wakker worden om 7 uur dan ben ik bijna op schiphol. In de loop van de week zal ik nog wel een berichtje schrijven. Ik ga met de organisatie van dit dagboek bellen hoe veel pixels de foto's mogen hebben en dat dan ook plaatsen. Het echte album niet te overzien, hangt van Albelli af wanneer zij met korting komen, maar dat stuur ik alleen naar degenen die antwoorden geplaatst hebben.

De moeilijke som. 1 euro is ongeveer 34,5 Taiwan Dollar dat kan je met google zo vinden. Dus 70 dollar, nee niet de rekenmachine er bij, uit het hoofd is: juist 2 euro.
Is dat nou zo moeilijk, jullie zijn allemaal van het niveau geworden van de leerlingen die nu eindexamen hebben gedaan.
En dat bruine ei van het begin, nee niet gekookt in urine van kleine jongetjes maar in thee. Zag net bij 7-eleven, dat is een supermarkt, een grote pan met die eieren. Water nog heet ik neem aan dat die eieren van binnen groen zijn, hier in het hotel van binnen gewoon een hard gekookt ei, geel van binnen, wat bij ons wit is, is hier dan wit met een bruine buitenkant en dat in de soep met sliertjes.

En de kans van 50 % met de blokken gooien in de tempel, fijn Irm dat je het geprobeerd hebt, een mooi excuus om koffie te komen drinken in Borgharen om samen het probleem op te lossen. Beter een fout antwoord dan niets.

• 27 Mei 2019 - 11:40

Rob En Annemie:

Er gaat niets boven Nespresso! Nog ff geduld Eugene! Groetjes en alvast goede terugreis. Genoten van je resiverslagen! Rob en Annemie

• 27 Mei 2019 - 12:06

Olga:

Een sterke bak goed gezette koffie, wat kun je daar naar uitkijken en daarna roeren met een lepeltje....geen idee hoe je deze dan het beste kunt vasthouden. Genoten van je visuele schrijfwijze en heerlijk toch dat jullie een reislijder van je reisleider gemaakt hebben. Fijne terugreis en woensdag weer op Hollandse en vochtige bodem. Olga

• 27 Mei 2019 - 13:41

Dochter Van Riet:

Dan zit je reis er weer op, Eugène. Sneller voorbij dan gedacht.
    Heel mooi beschreven, Riet zou ervan genoten hebben, zoals ook ik. Benieuwd naar de foto's, het belooft heel wat.
    En eigenlijk best wel trots op onze VOC, al mag je dat tegenwoordig niet meer laten blijken. Ach, onze VOC-mentaliteit...
    Wat grappig, je blijft natuurlijk apotheker om onmiddellijk op te merken dat de Chinese haar stamper helemaal verkeerd hanteerde. Afgeleid door die hemelse blik?
    De Taiwanese Dollar had ik al bij je eerste vermelding (zou Riet zeker wel gedaan hebben!) omgerekend. Naar onze begrippen: alles spotje goedkoop.
    Geniet nog maar na van al je nieuwe reisindrukken voordat je de terugreis gaat aanvaarden.
    Goede thuisreis! Groet, Angélique

• 27 Mei 2019 - 18:24

Frank Hardy:

Hallo broer
    Je verslagen een beetje gevolgd; beetje jammer van het weer.
    Maar je kunt niet alles hebben
    Na je terugkomst bellen we wel ff betreffend Mekkie

Nog prettige dagen en een goede vlucht met KLM terug

Je broertje

• 28 Mei 2019 - 12:16

Gerthie:

Hoop dat je toch leuke dagen ondanks regen hebt gehad, je verslag was zoals gebruikelijk heel goed te lezen met een glimlach .
    Prettige thuiskomst
    Groetjes gerthie

• 29 Mei 2019 - 14:41

Maike Nievergeld:

Hele goede reis en welkom thuis weer Eugene!
    Maike