dag 7 de Taroko canyon - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 7 de Taroko canyon - Reisverslag uit Hualian, Taiwan van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 7 de Taroko canyon

Blijf op de hoogte en volg Eugene

22 Mei 2019 | Taiwan, Hualian

Een prachtige dag, om te beginnen geen regen en zelfs af en toe zon.
Al snel na het vertrek met de bus, ik zat gelukkig aan de rechterkant, konden we al de woeste rivier zien stromen zo 20 m onder ons. Het was de bedoeling dat er drie wandelingen zouden zijn, de eerste ging niet door: heel eenvoudig de weg naar de tempel werd onderhanden genomen, we konden er dus niet dichtbij komen, maar er was op de stopplek nog veel meer te zien en ons te verbazen. Er is hier werkelijk een kunststuk gemaakt met de aanleg van de 'highway' langs al het moois, het is zo populair geworden, dat de tunnels door de bergen nu opnieuw aangelegd moeten worden, of gewoon een nieuwe grotere er naast of de oude tunnel vergroten, en dan soms een lengte meer dan die van de ZM Koning Willem-Alexander tunnel in Mestreech.
Verder maar weer naar wandeling 2. En toen begon het zich wel te wreken dan de reisleider totaal niet is ingewerkt in Taiwan. Hij doet voor Fox meerdere landen in Azie vanuit zijn standplaats Bangkok. Hij heeft wel een dikke klapper maar de details kloppen niet. Hij vertelde een andere volgorde van bezoek dan de gids, ook omdat er medereizigers waren die niet de lange wandeling wilden doen (het was iets van meer dan anderhalf uur). Dus we gingen eerst naar het infocentrum, waar die niet meewandelende reizigers dan konden wachten, maar achteraf bleek het helemaal net zo zware tocht te zijn. We moesten eerst een trap af geen 100 maar 72 treden en het was een smalle trap met trapleuning aan beide kanten, en eenrichtingsverkeer. Beneden aangekomen bleken er zoveel bomen en overhangende rotsen te zijn dat bijna het hele stuk in de schaduw kon worden gelopen. Heel jammer voor de achterblijvers want het was prachtig. Dit keer een rustig stromende rivier kristalherder water soms diepblauw. En weer terug stukje bus en de derde wandeling, over de oude highway, allemaal grotten gemaakt met uitzicht op het moois. Hier terug in het hotel eerst uitgepuft, toen nog even getracht bij de pagode te komen, maar gelukkig!!,het zou weer een steile trap op en af zijn geweest, er stond een dicht hek.
Ik ga nu eten, met stokken en morgen weer verder naar het zuiden van het eiland, we rijden langs de Stille Oceaan.

• 22 Mei 2019 - 08:49

Rob En Annemie:

Weer mooi verhaa lEugene. Je zou eigenlijk reisleider moeten worden wanneer jij zegt dat de details niet kloppen wat die reisleider zegt. Hier is het mooi weer aan het worden. Eindelijk!! Groetjes van Rob en Annemie

• 23 Mei 2019 - 13:12

Dochter Van Riet:

De Taroko Canyon, heel nieuwsgierig hoe die er uitziet. Heb daarom wat foto's uit een andere bron bekeken. Schitterend! Daar is de Wutach Schlucht die ik ooit met mijn ouders heb doorkruist heel ieniemienie bij.
    En, mmm, een heerlijke maaltijd, zo te zien op de foto's. Om lekker bij te komen na zo'n prachtige dag.
    Op naar een volgende avontuur!

• 27 Mei 2019 - 10:12

Gerthie:

Smakelijk na zo'n drukke dag lijkt me deze maaltijd extra lekker!