dag 13 Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 13 Hua Hin - Reisverslag uit Hua Hin, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 13 Hua Hin

Blijf op de hoogte en volg Eugene

16 Oktober 2018 | Thailand, Hua Hin

Toch maar even een kort verslagje. Het boekwerk met alle verhalen, foto's en niet te vergeten jullie reacties moet minimaal xyz pagina's zijn, anders kunnen ze het niet afdrukken. Dat kost me dan wel wat, duurder dan een fotoalbum, maar dan heb ik wel alle meegemaakte zaken om nog eens na te lezen.
Zoals ik vanmorgen al schreef, toen ik hier in de bibliotheek zat, hier airco, het was buiten niet te harden, en op mijn kamer blijven kon ook even niet, de poetsploeg kwam binnen en dat is niet alleen het zeer grote bed weer 'opmaken' en dan niet gewoon rechttrekken en dichtslaan, maar ook alle sierkussen er weer op, de orchidee op het bureautje en in de badkamer verversen, ongetwijfeld alle bijgelovige handelingen doen en gelukkig voor hen de gast op deze kamer weet dat hij niet op schoen, sandaal naar binnen mag, ze kunnen buiten dus al zien dat ik thuis ben. En dan maar weer handjes vouwen, ik iets lager dan zij, sawadeekra zeggen, en gauw de hitte hier in (moet de schrijfwijze van goedendag nog even nakijken dus Ben U geen correcties melden) en daarom in de bieb weer afkoelen.
Heb me ingeschreven voor de shuttlebus naar de grote stad, want er hier in het hotel eigenlijk niets te doen, veel te heet, en de gasten zitten binnen of liggen lamlendig te verbranden rond het zwembad. Het resort ligt aan de oceaan maar er is geen strand. Wel een horizontale laag zand en dan een muurtje waar het water zo'n metertje lager ligt.
Als enige om 16 uur in die bus, naar de klokkentoren, want ik wilde een, zijn er meer geworden, foto maken van het iconische treinstation. In het begin vorige eeuw met de treinverbinding hier naar toe gebouwd, omdat de Koning hier zijn zomerverblijf heeft, compleet, afgekeken in Amsterdam CS en ook in Baarn, een koninklijke wachtkamer.
Koning Rama IX kwam hier dan ook jaarlijks naar toe. Minder leuk, geen trein kunnen fotograferen want die had een half uur vertraging. Werd tijd voor wat drinken te kopen, ik was over de grote weg hier naar toe gekomen, 3e straat rechtsaf en u bent er bent er zeiden ze bij de VVV. Maar teruglopend niet weer naar de grote straat maar een eerdere afslag genomen evenwijdig (daaromtrent heb het niet nagemeten) aan de grote weg: een verzameling eetgelegenheden van Thais op straat, naar zelfs een Zwitsers eten aanbieder, een Frans (was dicht) en daarnaast hoi hoi een Vietnamees. Spraken dus ook frans en daar mijn lievelingskost uit het verre oosten besteld. Pho!! Het duurde even, ze moesten duidelijk de soep zelf opwarmen en de groenten snijden en daar kwam een kom, ik dacht eerst er zit een zwemmende vis in, moet ik rauw opeten, maar nee: soep, sliertjes, groenten, vlees (kip had ik gevraagd) paddenstoelen, ui en dingen die ik niet weet.
Kostte wat meer dan in Hanoi, maar was ook een grotere kom, ik was maar liefs 150 Baht kwijt en nog wat voor ' bruisend water' noemen ze dat bij Belgen en nog een grote fooi om het af te ronden.
Ik mis duidelijk Riet Weusten, de artsenbezoekster van Janssen en mijn meest trouwe lezeres, die kon dat soort sommetjes ook uit het hoofd en wist ook nog van school de vragen die ik stelde. Heeft een van jullie al eens nagerekend, rekenmachine mag dat gebruiken ze hier ook, wat 150 Baht wel niet in euro's is, jullie zullen er stil van worden. De KLM vliegt dagelijks hier naar toe, jullie weten nu ook dat er hier koffie is die wij ook lekker vinden. Zie hieronder:
En daarna nog een koffie gedronken bij een café. Ze hebben espresso machines en maken er een americano, noemen italianen een Lungo, maar voor de Trump onderdanen iets meer water. Ga ik morgenmiddag weer doen, maar dan me laten afzetten uit de bus en weer ophalen 2 km verderop bij een groot winkelcentrum.
Voor de goede orde Ben U en zijn Ang mogen niet antwoorden, ze komen hier vaak en Ang, als de mevrouw op de bank die mijn bankrekening bewaakt, is er ook veel te slim voor.


  • 16 Oktober 2018 - 15:17

    Ben Ummels:

    Nou nou allereerste ga ik niet vertellen of omrekenen Eugène..Tip ga niet naar Starbucks veel te duur maar ga naar black canyon koffie. Celon koffie,Vietnamese koffie. Beter dan die americano van Starbucks.

    Kijk maar eens wat de stroopwafels kosten bij black canyon. Maar zo te horen gaat het goed.

    Amuseer je nog.
    Groetjes van Angske en mij.

  • 16 Oktober 2018 - 18:59

    Sam Stijns:

    Zo te lezen vermaak je je wel en weet je ook de betere eettentjes te vinden. Ik vind het bijzonder dat je op een georganiseerde reis zoveel "vrije" dagen krijgt. Niet dichtgetimmerd. Maak je eigen programma. Gaat jou blijkbaar prima af, je voorwerk thuis is prima geweest. Betaalt zich nu positief uit. Geniet nog even, 't is nog maar kort.

  • 17 Oktober 2018 - 11:30

    Annemie:

    Nou dit is niet een “kort verslagje”. Maar zo te lezen heb je het wel naar je zin. Geniet nog maar lekker. van de soep en de Americano. Kaart is vanmorgen aangekomen.
    Veel plezier nog!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 236456

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: