dag 1 en 2 de vliegreis en Kon. Paleis in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu dag 1 en 2 de vliegreis en Kon. Paleis in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

dag 1 en 2 de vliegreis en Kon. Paleis in Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Eugene

06 Oktober 2018 | Thailand, Bangkok

De vliegreis met de KLM, terecht Koninklijk, was voor mij prettig ik zat weer zakenmensen om mij heen klasse. Jullie zullen nu roepen wat krijgen we nu, maar ik heb de reis niet rechtstreeks geboekt maar via reisbureau, omdat ik zeker wilde dat ik comfortstoelen zou hebben. Laat ik het kort houden business was 200 euro duurder, de wilde prijsweken bij de KLM, en laat dat nu ook op de donderdagen voor Bangkok het geval zijn. Het slapen viel wat tegen, de stoel wordt helemaal een plat 'bed', voor de voeten is er een vak in de muur van de stoel voor je, maar met mijn hielspoor was dat pijnlijk. Heb er toen maar een luie stoel van de tv reclame voor de stoel van gemaakt. We moesten al om half tien gaan slapen, nadat we wel een uitgebreide maaltijd hadden gekregen met voor de liefhebbers wederom veel ethanol in het glas. Na het zeer leuk gebrachte ontbijt, de stewardess hield allerlei extra's bij de bestelde omelet, van boter, via jam, diverse broodjes, nog een gekookt ei, boter en vers fruit, met natuurlijk koffie en sinaasappelsap (in mijn geval). De huisjes werden uitgedeeld, geluk voor mij het Anne Frankhuis, had ik al maar weggeven aan visite uit Australiië en daarna nog een.....
Is er ook een dokter in de zaal, er is iemand ziek geworden, ik ben wel ziekenhuisapotheker, er bleek ook nog een nederlandse arts te zijn, die in Thailand werkt. Zij de patient bekijken, ik de geneesmiddelen voorraad. Uit een verzegelde kast, een verzegelde koffer (er bleek ook een ampul morfine in te zitten.) En de rest ja beroepsgeheim maar de inhoud van een ampul (niet de morfine hoor) in de bil van de patient, en de inhoud van de andere ampul door de bereidende apotheker omgezet in een ongetwijfeld vies drankje. Er was geen suikerstroop. Daarna een boel administratie invullen (terecht) en toen kreeg ik nog een huisje. Maar het mooiste huisje komt morgen pas, voor mij dus op de terugreis. De KLM wordt morgen 99 jaar oud, en als KLM verjaart komt er een nieuw huisje bij.

In Bangkok aangekomen kreeg ik ook nog een kaart om de snelle paspoortcontrole te hebben, handig als je alleen reist. Heb meer dan een uur moeten wachten tot de laatste twee medereizigers er ook waren, verkeerd gelopen op het vliegveld, enorme afstanden daar.
Naar hotel, lunch en het Koninklijke Paleis. In feite een prachtige plek met allerlei tempels.
Voor de fotoliefhebbers, de foto's zijn er wel, kan het nu ook op de nieuwe computer zetten, maar geen picasa, moet dus kijken of de wifi van het hotel de foto's van zo 3 MB kan oversturen. Zo niet dan wachten tot ik weer in Nederland ben.
En nog wezen eten: in de grote straat eethuisje met veel klanten, kok en oma aan de straat bij de ingang: vers bereide soep met allerlei. Een engels sprekende mevrouw hielp er mee met de bestelling en deed er ook nog kokosmelkijs bij, dat zat werkelijk iedereen te eten. Was wel duur hoor, 95 Baht...... zoek maar de wisselkoers wat dat wel niet in euro's was.
Op weg naar hotel ook nog voetmassage. ook daar opwinding toen ik naar binnen ging: 5 dames en een heer op ligbanken en hetzelfde aantal dames aan het knijpen en kneden. Grote opwinding een buitenlander. Die kon niet wachten vonden zij, dus er werd gebeld, de bazin kwam ook nog. Nou na meer dan een uur alle pijn weg, koste 200 baht, heb er maar 40 B fooi bij gedaan. Ga morgenavond weer.


  • 06 Oktober 2018 - 09:23

    Annemie:

    Zal de patient blij zijn geweest dat jullie in het vliegtuig zaten!
    Misschien had vliegtuig wel om moeten keren of ergens anders landen als jullieer niet geweest waren.



  • 06 Oktober 2018 - 09:34

    Rob En Annemie :

    Well done Eugene!! had ook niet anders van jou verwacht. Ze mogen jou wel een straat huisjes schenken

  • 06 Oktober 2018 - 12:58

    Ben:

    Heb je ook foto's van de footmassage?

  • 07 Oktober 2018 - 09:51

    Corry:

    Laat je maar lekker verwennen. Weer je oude vak kunnen uitoefenen door de EHBO kist te controleren. ⚖️
    Nog hiaten kunnen ontdekken, jij hebt daar een fijne neus voor?
    Groetjes

  • 15 Oktober 2018 - 05:25

    Olga:

    Het leven van jou is ook nooit saai, alle geneugten van het werkende leven en vrije tijd komen voorbij. Geniet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eugene

Actief sinds 10 Aug. 2008
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 236278

Voorgaande reizen:

07 Maart 2024 - 20 Maart 2024

Colombia, opnieuw met een andere reisorganisatie

18 Juli 2023 - 07 Augustus 2023

Colombia

23 September 2022 - 12 Oktober 2022

Westen USA 2e keer

27 September 2019 - 19 Oktober 2019

Het Westen van de USA

15 Mei 2019 - 01 Juni 2019

Taiwan (Formosa) Nationalistisch China

04 Oktober 2018 - 18 Oktober 2018

Noord Thailand, Bangkok en twee dagen Hua Hin

01 Juni 2018 - 18 Juni 2018

China van Peking tot Hong Kong

03 November 2017 - 20 December 2017

Curacao 2017

08 Mei 2017 - 18 Mei 2017

Sri Lanka revisited

18 April 2015 - 03 Mei 2015

Peru

09 September 2014 - 20 September 2014

Maleisie

02 Februari 2012 - 16 Februari 2012

Gouden Pagodes

21 Oktober 2011 - 10 November 2011

Darjeeling, Sikkim en Bhutan

12 Januari 2011 - 26 Januari 2011

Cambodja en Laos

Landen bezocht: