Dag 36 een vrije dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Dag 36 een vrije dag - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Dag 36 een vrije dag

Blijf op de hoogte en volg Eugene

10 December 2017 | Curaçao, Willemstad

Jullie zullen denken, voor zover jullie de Kerstkaart nog niet ontvangen hebben, die is door het putje weggespoeld. Nee ik ben er nog, maar ik moest de hulptroepen in Nederland nog wel vragen of de kaarten nu gepost zijn.
Dus jullie weten nu, niet NU een kaart sturen, of helemaal niet of pas over 10 dagen.
En waarom geen bericht: simpel ik maak lange dagen van 7 tot 17.30 ga dan naar hier en heb geen fut om nog eens gezellig de stad in te gaan, Met de auto verdwaal ik overdag al, hoe moet het dan als het donker is.

Vanmiddag dacht ik na de eiland tour nu eens naar de baai bij Willemstad, ben er niet gekomen, ligt ook aan mij hoor en de verkeersborden beetje als in België, er staat een bord X met pijl naar rechts. Ik denk dan, hier rechts af. Maar dat blijkt te zijn, dat dat de straat na de eerstvolgende is. En als je dat nog niet weet, ik dus, dan kom je in buurten..... moet je 's avonds zeker niet doorheen rijden..
Geheime project één deel is af, heb het gisteren allemaal uitgeprint, was nog een klus van drie uur, dat ga ik morgen dan aan de HoogMogende voorleggen voor Zijn Handtekening en dan kan Hij het plechtig afkondigen.
En dan verdwijnt het in een bureaula, is de nog Hogere Hoogmogende ook weer blij dat het allemaal op papier staat.

Vandaag dan op stap, maar eerst vrijdagavond dan gezocht waar de barbier nou was. De Hoogmogende gaat bij een duur winkelcentrum, je mag raden wat daar voor publiek komt, wist niet dat het nog bestond, maar die zijn dus naar hier komen wonen, de boodschappen doen ze bij de plaatselijke Appie-Happie, die heeft de prijzen daarom ook aangepast; naar boven dus. De hoofdassistente had me uitgelegd, er is een Indonesisch restaurant en daar tegenover. Inderdaad een Indonesisch restaurant en ze snapten toen ik om nassi putih en een beetje rendang vroeg ook wat het moest zijn. Nou die meneer heeft mij nog niet bij de hand genomen maar we stonden dus aan de overkant; kijk een groene deur.
Bij sjiek winkelcentrum aan de overkant sjofele schuur met een wasserette en een heuse barbier. Ben er keurig geknipt, zelfde prijskaart als in Maastricht alleen hier in guldens.

En vandaag dan eerst naar Westpunt, toch ruim 30 km van hier en daar moest ik keren en dan zou ik de stranden wel zien. Nou jullie hebben sneeuw, die op straat zo valt omdat de lucht koud is, hier ook sneeuw maar de lucht is her warm dus vette regendruppels en grijze wolken. Geen mooie foto's, een paar toen de zon weer even mocht schijnen. De stranden, heb er twee gezien, was dus niet om ver naar huis te schrijven, dus hier ook geen foto. Weer terug naar de hoofdstad, en toen PSV fans even via Whatsapp gaan jennen dat ze waren ingemaakt. Gelukkig want dit jennen doen we twee keer per jaar en Ajax verliest ook wel eens van P. Nee ik schrijf het niet voluit, als je de naam van je baas niet op je shirt wilt zetten maar het verkoopt aan een buitenlander dan ben je P en Ajax is toch stukken beter. Kreeg antwoord ze komen ook naar hier dus dat wordt wel gezellig. Je woont 90 km van elkaar en je spreekt af op Curacao, dat heet de jetset. Er is hier bij mijn huisje, een zwembadje, daar is hun oudste zoon in 0,8 sec aan de andere kant, kan ik niet mee opscheppen. Zij hebben thuis een groter en bij het hotel zal het bijna olympische afmetingen hebben, daar kunnen zij beter overweg mee.
Helemaal vergeten de Kerststal en ook kunstsneeuw hier en een sneeuwpop.
Sinterklaas is gewoon overgeslagen, de commercie zal wel door die cruise Amerikanen zijn overgestapt op Christmas. Maar ook in de hal van het ziekenhuis is het een en al joligheid. Kerststal met lampjes, ik kan er geen foto van maken, die mislukken. Kerstboom, een sneeuwpop van papier en slingers, kortom Kerstmis.

In de Kerk naast de apotheek ook een kerststal met ook nu al Kindje Jezus, en ook de Driekoningen pal bij de kribben, dus die kwamen niet uit het Oosten maar uit het Westen van hier Curacao.

• 11 December 2017 - 13:01

Corry:

Hier is gisteren een pak sneeuw gevallen. Snel wat foto’s van de tuin gemaakt. ‘s Middags was de meeste sneeuw alweer verdwenen.
    Vandaag is weer wat gevallen, geen mooie sneeuw om sneeuwmannen te maken, maar vieze natte troep. Dat wordt wennen voor jou, als je weer terug bent. Van die heerlijke warmte naar ons natte kille klimaat. Werk niet te hard, geniet van je verblijf.
    Groetjes.

De kerstkaart is zaterdag in de bus gevallen. Mooie foto’s.

• 11 December 2017 - 15:13

Marijke:

alle kaarten zijn verzonden en zoals je ziet in reactie 1 is kerstkaart aangekomen.
    geniet nog van het zonnetje, hier veel sneeuw. Hoop dat het eind van de week beter gaat worden .Schiphol heeft heel veel vluchten geannuleerd, als dit zo blijft reken dan maar op vertraging.

• 11 December 2017 - 16:09

Rob En Annemie:

Bedankt voor je mooie Kerstkaart Eugene. En jouw Franse lessen aan mij. Mooi verhaal overigens!

• 13 December 2017 - 13:14

Miranda:

Bedankt voor je mooie kerstkaart. Veel plezier nog!

Groetjes Miranda