Dag 22, morgen zit ik op de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Dag 22, morgen zit ik op de helft - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Dag 22, morgen zit ik op de helft

Blijf op de hoogte en volg Eugene

27 November 2017 | Curaçao, Willemstad

En dat is gedeeltelijk vlug gegaan, gedeeltelijk door een zekere routine aan werkzaamheden 'gewoon'. Het projekt moet de komende dagen wel wat voortgang vinden, want er is te veel ruis. Morgen een stagair er bij uit Groningen, die dame moet ook ingewerkt worden en wat support, al heb ik begrepen dat zij voornamelijk op de verpleegafdelingen zal zijn, een studente van hier, dus spreekt papiamento, en nu ook martinitorens.
Mijn spreekvaardigheid komt niet verder dan bon dia, mogen jullie raden wat dat betekent. In de apotheek spreekt iedereen nederlands met me. Alleen 's morgens voor we aan het werk gaan, is er veel in het locale, eigenlijk net als bij ons in Maastricht. Maar ik ben hier te kort om ook nog maar een cursus Papiamento te gaan volgen.
Gisteren geen dienst maar ben toch maar de morgenuren gaan werken om het project wat op te poetsen, vandaag was het geen echt mooi weer, harde wind en veel bewolking, maar om naar het strand te gaan, ik moet echt eens navragen hoe ik daar moet komen. Ben vanmiddag eerst naar fort Nassau geweest, een oud fort op een heuvel bij de Annabaai. Slechte weg er naar toe, kom ik daar, zie ook 'restaurant' staan, maar dat was dicht. Fort wel aardig, heb er wat uitzichtfoto's gemaakt. Maar ja hoe kom je terug op de weg, er is een uitgang maar die is voor Max Verstappen. Zonder invoegstrook je werpen op de ring waar iedereen zich op het racecircuit waant want we gaan De Brug op, en ik zie 'Hamilton' niet aankomen. Max zou dat wel zien, ik niet dus maar achter een ander aangesukkeld, onder de racebaan door en toen stond ik in Punda. Bij de huisjes allemaal geverfd toen de verf in de uitverkoop was, allemaal een andere kleur: daar krijgen jullie ook wat foto's van, is nu werelderfgoed van de Unesco.

Geen groot schip vandaag, gisteren ook al niet, gaat niet goed met de economie, was gistermiddag dan ook opvallend rustig op straat toen ik naar huis reed, vandaag ook, maar het is zondag.

• 27 November 2017 - 09:05

Rob En Annemie:

Mooi verhaal Eugene. Mijn verblijf in Uzès zit er weer op. Vlieg vanmiddag terug. Accu weer opgeladen. Bon dia!

• 28 November 2017 - 20:06

Sam:

Hoi Eugene,
    Weer een serie mooie foto’s en een schriftelijke rondleiding over een deel van het eiland. Er schijnt echter nog veel moois aanwezig te zijn. B.v. Grotten, nee niet zoals in Maastricht groeven, nee echte grotten. Door het water in eeuwen uitgesleten toen het eiland nog onder het zeeniveau lag. Bovengekomen zijn er vervolgens net als bv in Han stalagmieten etc. ontstaan. (Voor het gemak van de toeristen hebben ze er keurige betonnen paadjes in gemaakt. In Han ook trouwens.) Ik meen me van een van jouw vorige reizen te herinneren dat je wel ook gedoken of minstens gesnorkeld hebt. Nou dan ben je nu ongeveer in het paradijs. Prachtig gekleurde vissen, mooi koraal en noem maar op, het is er. Je hebt dus nog veel te doen de komende weken. Wij verwachten uiteraard een uitgebreid schriftelijk en fotografisch verslag. Nog fijne dagen man, ook met jouw project.

Sam