Naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Naar Arequipa - Reisverslag uit Arequipa, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Naar Arequipa

Blijf op de hoogte en volg Eugene

22 April 2015 | Peru, Arequipa

Een heel lange reisdag. We vertrokken om 7 uur en kamen hier pas om 20.30 aan.
Eigenlijk direct na het vertrek stond er aan de hoofdweg een gids op ons te wachten voor de oude necropolis uit de Inca tijd. Een grote vlakte waar enkele grafkelders zijn blootgelegd waar nog geheel intacte mummies zijn gevonden. Niet van nou daarvoor moet je er naar toe, maar ja het was 5 minuten van het hotel. Heb van het terrein wel een mooie serene foto kunnen maken.
Dat werd rijden want er lag meer dan 500 km voor de boeg. Een mooie tocht, toen het nog licht was, de weg liep een groot deel van de route langs de zee, met links en rechts grote zandvlakten en duinen. Het gaf de indruk in de woestijn te rijden. Voor de middagstop nog naar de zee zelf gereden, eerst door het zand, een niet verharde weg, een hotel met daarnaast de resten van een dorp uit de Incatijd. En weer verder het werd berg op berg af, veel haarspeldbochten, veel werk voor de chauffeur. Hij kreeg nog meer werk te doen nadat we waren afgebogen van de kust, een tolpoort waren gepasseerd en ik tot mijn schrik op het bord zag staan dat het nog 187 km rijden was.. Het was nl al half 6 en om 6 uur is het donker. Maar erger was dat de weg steil omhoog ging en maar twee baans was. Het werd file rijden achter vrachtauto's die voortkropen, en af en toe kon er ingehaald worden als er op de andere kant geen tegemoet komend verkeer was. Maar daar kropen ook de vrachtwagens de helling af. Na drie bergpassen en 875 vrachtwagens te hebben ingehaald waren we dan hier. De chauffeur en de begeleider gaan morgen weer terug, die 1000 km naar Lima, wij krijgen een gids van hier en een nieuwe chauffeur. Omdat de groep zo klein is, gaat er nu niet de hele rondreis de gids uit Lima mee.
En wat het kaarsen branden betreft. Ergens aan de kust was er een stop bij een normaal kerkje, aan de buitenkant. Binnen een georganiseerde chaos van heiligenbeelden, foto's, en overal kon je dan kaarsen opsteken. Die werden in het café er naast verkocht. Ik heb er dus aan meegedaan en aan jullie allemaal gedacht toen ik mijn kaarsen her en der heb geplaatst, waar nog plek was, of helemaal geen brandende kaars.

• 22 April 2015 - 09:23

Rob En Annemie:

Spannend Eugene, wel mooi voor je dat de reisgroep niet zo groot is. Lijkt ons veel prettiger dan een grote groep. Geniet! Be carefull. Rob en Annemie.

• 22 April 2015 - 10:59

Corry:

Zo ver van huis en dan nog zo'n grote afstanden rijden. Lijkt mij erg spannend en soms ook wel eng. Veel plezier en kom met mooie foto's thuis.

• 25 April 2015 - 16:45

Irene:

ik ben me wat aan het inlezen over Peru. Wij gaan in juni naar Peru. Ik zie dat u er momenteel bent. Ik vind het wel leuk om de verhalen te lezen.