Lima morgen 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Lima morgen 1 - Reisverslag uit Lima, Peru van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Lima morgen 1

Blijf op de hoogte en volg Eugene

19 April 2015 | Peru, Lima

Ben weer op en zelfs al even buiten geweest. Het was eerst bewolkt nu zon en bewolking. Dat is hier in Lima het normale weer. In Maastricht vandaag de grote wielerronde (Mtr dus weer even het middelpunt van de wielerwereld) hier hebben ze ook zo iets, op wat wij hybridefietsen noemen.
In ieder geval de gids komt ons straks om 12 uur ophalen voor een middagtocht door de stad. Niet dat museumbezoek waar mee gedreigd was in het programma (de CM is zeer cultureel dus er moet iedere dag een museum in) want volgende week vrijdag als wij hier terug zijn is het 1 mei en dat is ook hier een feestdag. De grote kerken zijn dan of gesloten of je wordt er onder de voet gelopen door de mensenmassa. En ik zal in de eerste kerk dus een kaars opsteken niet alleen voor jullie maar ook dat dat museum dan ook gesloten is (een collectie potten en scherven uit de Incatijd).

• 19 April 2015 - 18:25

Rob En Annemie:

Gelukkig Eugene is de reis goed verlopen! En nu cultuur opsnuiven! Groet rob en annemie

• 19 April 2015 - 20:07

Mark:

Hoi Eugene
    Klinkt goed, vandaag ook een kaarsje opgestoken in Poros voor een veilig en goed vaarseizoen. Ik mis twee extra poets handen ! :)

• 19 April 2015 - 20:17

Olga Gaykema:

Hoi Eugen,

Dat wordt genieten van een heel andere cultuur met een rijke historie.
    Ga je nog het water op of is het een "droge" reis?.
    De fietsers hebben geboft, mooi weer maar niet te warm.

In afwachting van bijzondere reisverhalen,
    Olga

• 19 April 2015 - 20:58

Frans:

Ha Eugène,

Globetrotter uit Maastricht. Goed te horen dat je veilig bent aangekomen met Nederlands trots.
    Kaarsje branden kan nooit kwaad. Hele fijne vakantie en geniet ervan.
    We zullen je verdere verslag lezen.

Gr. Monique & Frans

• 19 April 2015 - 21:52

Marijke:

Hoi, zijn weer op de hoogte, kaarsjes opsteken is heel goed en hebben we nodig. Benieuwd naar volgend verslag. Hier alles rustig
    Marijke

• 20 April 2015 - 12:06

Riet W.:

Hallo Eugene,
    Toch maar eens geprobeerd vandaag en zie..... dat wat gisteren niet lukte, ging vandaag gesmeerd. De zondag was so wie so slaapverwekkend. Maar mijn familie was er erger aan toe. Zij waren zo wat gegijzeld in hun eigen huis.
    Nu kan het fietsseizoen beginnen. Dat betekent zaterdag en zondag thuis blijven omdat Zuid Limburg dan overspoeld wordt door vermeende Eddy Merkxjes. Overigens stond de politie zaterdag met een fluitje aan de overweg om de de amateurs tot afstappen te dwingen wanneer het licht op rood stond. Het bleek een giller te zijn. Kijken of het nog kon en dan toch door, je kon wel eens een paar seconden missen. Liever dood dan stoppen voor rood. Tot de volgende keer.