Vliegveld Parijs Charles de Gaulle - Reisverslag uit Roissy-en-France, Frankrijk van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu Vliegveld Parijs Charles de Gaulle - Reisverslag uit Roissy-en-France, Frankrijk van Eugene Hardy - WaarBenJij.nu

Vliegveld Parijs Charles de Gaulle

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Eugene

16 Februari 2012 | Frankrijk, Roissy-en-France

De vlucht duurde wat langer door harde tegenwind. Op de mededelingen die de reisduur, hoogte e.d. aangeven stond op een gegeven moment 137 km/uur aan tegenwind. Kortom wat later dan ze in Thailand dachten bij vertrek (5.10) kwamen we om 6.10 aan. Voor mij prima, moest toch tot 9.35 wachten voor de vlucht naar Amsterdam. En wat moet je om kwart over 5 in de ochtend nou op een vliegveld doen.
Ook Thai gaat soberen, eten viel zwaar tegen, en het ontbijt maar helemaal niet genomen.
Kortom de reis zit er op. Een rondreis met mooie dingen, een zeer goede gids, die 'eigenhandig' ,het was voor haar de eerste keer dat ze een rondreis voor de reisorganisatie moest doen, het te volgen programma per bestemming heeft aangepast. Alleen de groep was gewoon slecht. Een groep van 14 van de in totaal 24 reizigers aan Bretonners (dat zijn zuipschuiten) die in feite alles wilden bepalen (is ze niet gelukt, ik schreef eerder al over mijn veto dat ze het programma wilden versoberen: langer in bed blijven liggen of in het hotel blijven, en al dat alcohol drinken kost ook veel tijd. Kwam me eigenlijk vanmorgen goed uit dat mijn koffer gisteren in Rangoon al voor Amsterdam werd doorgelabeld. Ik stond bij de transferbalie van Air France (de zus van de KLM) voor mijn instapkaart, zij moesten doorlopen om bij de band hun koffer op te halen; toen ik er zelf op weg naar de uitgang langskwam, dacht ik sop het maar op en ben doorgelopen zonder hen gedag te zeggen. Ik weet van enkelen van hen zelfs de voornaam nog niet na 2 weken want zij hadden alleen contact met elkaar.
En als iemand van de lezers nu denkt ik ga er ook naar toe, naar Birma. Doe het zo snel mogelijk, als De Dame aan de regering komt zijn alle belemmeringen vrij. Nu al het dubbele van het aantal toeristen ten opzichte van vorig jaar. De souvenirhandel begint vorm te krijgen en in Rangoon en Mandalay al zeer hinderlijke voorbeelden er van: allemaal dezelfde rotzooi, allemaal en maar terug komen en maar de doorgang belemmeren, nog 2 jaar en Birma loopt vol met toeristen, net als Thailand nu. De grafieken met de beste temperatuur niet geloven. Ik heb medelijden met de groepen die nog in februari gaan, het is er inmiddels bloedheet, gisteren 37 - 38 graden. Volgens de tabellen begint dat pas half maart. Maar ja hier was het te koud.
Birma heeft dus eigenlijk maar een kort toeristenseizoen, tenzij je die hoge temperaturen juist fijn vindt.
De komende dagen zal ik de foto's plaatsen (in delen, moet eerst alles zelf kopieren en vastleggen) dus blijf geregeld kijken.

• 16 Februari 2012 - 07:41

Riet W.:

Goede morgen Eugène,
    Welcome home, Je laatste belevenissen gelezen tijdens mijn eerste kopjes koffie en zoals jij het beschrijft, zie ik het gewoon voor me. Wj kennen de mensen die denken dat ze op vacantie zijn, maar een rondreis is vermoeiender dan hard werken. En dan heb ik het nog niet eens over de voorbereidingen. Bovendien gaat men ervan uit dat "op stap" begoten moet worden. Je hebt de groep overleefd! Fijne reis gehad en veel gezien, je kunt er weer even tegen. Wanneer is je volgende reis? Nu nog alaaf, of ga je lekker in je eigen bedje uitrusten?
    Bedankt voor je berichten en tot ziens. Riet.

• 16 Februari 2012 - 21:17

Riet W. :

Goede avond Eugène,
    Omdat ik nog steeds de enige ben die gereageerd heeft op je terugkeer in de EU, nogmaals een bericht. Ik ga ervan uit dat je inmiddels in NL Maastricht bent want ik zie ineens heel wat foto's op mijn scherm verschijnen, de een nog mooier dan de ander. Ontvang nog eens mijn groot compliment. Hoe heb je dat zo vlug voor elkaar gekregen?
    Tot maandag heb ik een druk programma, maar 's avonds wil ik graag nog eens in alle rust tekst en beelden in mij opnemen.
    Welterusten, Riet.